خانه مد و سبک زندگیاستایل ترفندهای آرایش برای کسانی که از لنز استفاده می‌کنند

ترفندهای آرایش برای کسانی که از لنز استفاده می‌کنند

نویسنده فروغ بیداری
آرایش چشم با لنز

آرایش چشم با لنز

آرایش چشم با لنز یکی از مشکلات افرادی است که از لنز طبی استفاده می‌کنند. بسیاری از افراد مطمئن نیستند که می‌توانند با لنز تماسی آرایش کنند یا خیر! یا مثلا نمی‌دانند که اول باید لنز را در چشم بگذارند و بعد آرایش کنند، یا اول آرایش کنند و بعد لنز بگذارند!

ما در این مطلب برایتان توضیح می‌دهیم که آرایش کردن با لنز چگونه است و از چه روش‌ها و وسایل آرایشی می‌توانید برای این منظور استفاده کنید. برای این منظور تا انتهای مطلب همراهمان باشید.

خرید لنز چشم از فروشگاه آنلاین عینک و لنز لوناتو

پرایمر

  1. در اولین مرحله باید دست‌های خود را با آب و صابون بشویید. با حوله‌ی تمیز و بدون پرز دست‌ها را خشک کنید.
  2. سپس، لنز تماسی خود را در چشم بگذارید.
  3. بعد از گذاشتن لنز، مرطوب‌کننده به پوست بزنید.
  4. در آخرین مرحله، پرایمر پشت پلک‌ها بزنید. مزیت پرایمر در این است که از ریختن و پخش شدن سایه، مداد چشم یا خط‌چشم پیشگیری می‌کند.

سایه چشم

پیشنهاد ما این است که از سایه کرمی به جای سایه پودری استفاده کنید. به این خاطر که احتمال ریخته شدن سایه پودری درون چشم بیشتر است. اما این را هم به خاطر داشته باشید که سایه‌ی کرمی اگر وارد چشم شود باعث سوزش و قرمزی چشم‌ها خواهد شد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که سایه‌ای انتخاب کنید که بر پایه آب باشد نه روغن.

آرایش چشم با لنز

خرید لنز رنگی از فروشگاه لوناتو

خط چشم

برای آرایش چشم با لنز بهتر است خط چشم مایع استفاده نکنید. اگر عادت دارید درون چشم مداد بکشید، توصیه می‌کنیم این کار را انجام ندهید زیرا در این صورت مواد آرایشی مستقیما با لنز تماسی در تماس خواهند بود. به طور کلی می‌توانید از مداد چشم استفاده کنید. ترجیحا مداد زغالی استفاده نکنید زیرا حاوی مواد خطرناکی همچون سرب است که برای چشم‌ها ضرر دارد.

ریمل

به هیچ عنوان از ریمل‌های کربن‌بِلک، ریمل‌های خرده‌مژه‌دار و بلندکننده استفاده نکنید. همچنین ریمل ضدآب هم نباید استفاده کنید زیرا حتی در صورت شستن چشم‌ها هم همچنان روی مژه‌ها باقی‌ می‌مانند و ممکن است به سطح لنز تماسی بچسبد.

ترجیحا از ریمل ساده و غیرعطری استفاده کنید.

موقع ریمل زدن حواستان باشد که به ریشه‌های مژه ریمل نزنید تا برس ریمل با سطح چشم تماس پیدا نکند.

بیشتر بخوانید: آرایش چشم با عینک

آرایش چشم با لنز طبی و لنز رنگی

از آنجا که دوسوم کاربران لنز طبی و لنز رنگی را خانم‌ها تشکیل‌ داده‌اند، برخی از برندها، لوازم آرایشی مخصوص لنز تولید و عرضه کرده‌اند. اگر همیشه از لنز طبی استفاده می‌کنید، می‌توانید دفعه بعد که قصد خرید وسایل آرایشی داشتید، مدل‌های مخصوص لنز بخرید.

اگر آدمی هستید که بدون آرایش از خانه خارج نمی‌شود توصیه می کنیم از لنزهای طبی روزانه و یک بار مصرف استفاده کنید. مزیت این لنزها در این است که رسوب چربی، پروتئین و وسایل آرایشی روی آن نمی‌ماند. حتی اگر بماند هم مهم نیست زیرا در انتهای روز آن را دور می‌اندازید.

خرید لنز روزانه یک بار مصرف از فروشگاه لوناتو


سوالات رایج در مورد آرایش چشم با لنز

برای آرایش چشم با لنز باید از چه موادی استفاده کنیم؟

از محصولات بدون روغن (Oil-Free) استفاده کنید. به این دلیل که روغن موجود در کرم‌ها ممکن است وارد چشم شوند و به سطح لنز بچسبند. این اتفاق باعث تاری دید و حرکت لنز می‌شود.

با لنز می‌توان ریمل زد؟

بله ولی فقط از ریمل‌های ساده باید استفاده کنید. ریمل‌های خرده‌مژه‌دار و ریمل‌های فیبری به هیچ عنوان گزینه خوبی برای آرایش چشم با لنز نیستند.

چه لنزی برای آرایش با لنز مناسب است؟

اگر زیاد اهل آرایش کردن هستید، بهتر است از لنزهای یک بار مصرف روزانه استفاده کنید. لنزهای دو هفته‌ای هم گزینه‌های خوبی هستند.

با لنز سبز باید آرایش چه رنگی بکنیم؟

آرایش برنزه‌ی «مات» برای لنز رنگی سبز بهترین گزینه است. این رنگ به پوست صورت، گرمی می‌بخشد و همزمان هم باعث می‌شود تا چشم‌ها بیشتر از دیگر از اعضای صورت دیده شوند. رنگ‌های دیگر سایه چشم همچون صورتی، قهوه‌ای یا یاسی و آبی هم با لنز سبز تناسب دارند.

منبع: coopervision

Related Articles

کامنت بگذارید