خانه مد و سبک زندگیاستایل آموزش آرایش چشم برای خانم‌هایی که عینکی هستند

آموزش آرایش چشم برای خانم‌هایی که عینکی هستند

نویسنده فروغ بیداری
آرایش چشم با عینک

اگر به تازگی عینکی شده باشید احتمالاً یکی از معضلات شما، آرایش مناسب برای عینکی‌ها باشد. آرایش شما همیشه باید با در نظر گرفتن فرم صورت و اجزای صورت، رنگ پوست، رنگ چشم  ابرو و همین‌طور مدل مو باشد. اما وقتی عینک هم به صورت شما اضافه شود، ماجرا کمی متفاوت می‌شود. ممکن است همین عینک زیبایی شما را دوچندان کند و البته ممکن است آرایش نادرست باعث شود چهره خسته و بهم‌ریخته داشته باشید.

دختران و خانوم‌های عینکی باید بدانند که برای هرچه زیباتر دیده شدن چهره‌ی خود می‌بایست این تناسب را همراه با عینک خود رعایت کنند. خبر خوب اینکه ترفندهای بسیار ساده‌ای وجود دارند که به شما کمک می‌کنند با وجود عینک چشمان شما زیبایی خود را چندبرابر نشان دهند. در زیر چند ترفند مهم و ساده را به عنوان مدل آرایش چشم مناسب برای چشمان عینکی توضیح خواهیم داد.

فریم عینک مناسب فرم صورت

اگر هنوز فریم عینک طبی خود را نخریده‌اید بهتر است بیشتر تمرکز خود را روی انتخاب فریم مناسب با فرم صورتتان بگذارید. توجه داشته باشید که عینک قرار است برای مدت طولانی یا حتی تا همیشه، بخشی از ظاهر شما باشد. بنابراین باید به خوبی فرم صورتتان را بشناسید و بدانید کدام فریم عینک برای شما مناسب است.

آرایش مناسب عینکی ها

از خرید هیجانی یک فریم عینک بپرهیزید. در صورتی که فریم مناسبی انتخاب نکنید تا مدت‌ها نسبت به  ظاهر خود احساس نارضایتی خواهد داشت. برای انتخاب فریم عینک بر اساس فرم صورت، مقاله انتخاب عینک براساس فرم صورت را مطالعه نمائید.

سایه چشم مناسب عینکی ها

اگر تا الان استتفاده از سایه چشم بخشی از آرایش چشم شما نبوده، حالا باید کمی تجدید نظر کنید. یکی از نکات ارایش مناسب عینکی ها، استفاده درست از سایه چشم است. انتخاب رنگ سایه به استایل و سلیقه شما بستگی دارد. اما ترجیحاً از چند رنگ سایه استفاده نکنید. سایه‌های تک رنگ و بدون شاین چشمان شما را سر زنده نشان می‌دهد، بدون این که ظاهر شلخته داشته باشید. 

مقدار کمی سایه‌ی نسبتا پررنگ‌ و رنگ‌های گرم‌ مانند گلبهی را می‌توانید در قسمت بالای پلک‌ها و گودی آ‌ن‌ها استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که پشت چشم‌های شما به شکل سایه‌روشن زیبایی به چشم بیاید. رنگ‌های روشن‌تر و سردتر را برای زمانی نگه دارید که از لنز طبی استفاده می‌کنید. این رنگ‌ها ممکن است تیرگی‌های دور چشم شما را بیشتر نمایان کرده و چشم را خسته و متورم نشان می‌دهد.

فریم عینک اورجینال- لوناتو

خط چشم مناسب برای مدل آرایش چشم با عینک

خط چشم، تیغ دو لبه! اگر در کشیدن خط چشم تبهر ندارید، این قسمت از آرایش مناسب عینک را فراموش کنید. می‌توانید به جای خط چشم از ریمل برای فرم دادن به چشم استفاده کنید. اما اگر به خوبی می‌توانید خط چشم بکشید، بهتر است ظریف‌ترین خط چشم ممکن را بکشید. 

اگر فریم عینک طبی شما ضخیم و تیره است، نکشیدن خط چشم بهتر است. اما اگر طرفدار خط چشم هستید، بهتر است از خط چشم قهوه‌ای استفاده کند.

برای انتخاب بهترین فریم عینک، به فروشگاه لوناتو سر بزنید.

خط چشم مناسب برای عینک

هنگام کشیدن خط چشم بالایی حال خط چشم شما از جنس مداد سخت باشد یا مایع، مطمئن شوید که فاصله‌ی بین مژه‌ها را کاملا پر می‌کنید. سعی کنید از رنگ‌های تیره و یا اگر فریم مشکی برا عینکتان استفاده می‌کنید دو درجه روشن‌تر از رنگ تیره‌ی فریم را انتخاب کنید، تا رنگ‌هایشان باهم تداخل پیدا نکند. از گوش پاک کن نیز می‌توانید برای از بین بردن ناهمواری‌های خطوط استفاده کنید و باعث شوید که خط چشم شما طبیعی تر به نظر برسد. سعی کنید خط بالایی خط چشم شما روشن‌تر باشد تا تضاد کافی را ایجاد کند و خط چشم شما را زیباتر جلوه دهد.

ریمل و مژه برای آرایش عینکی ها

همانطور که قبلاً گفتیم، در اولین نگاه به صورت شما، عینک و ناحیه چشم است که توجه را جلب می‌کند. بنابراین شما می‌توانید زیبایی چشمانتان را بیشتر به نمایش بگذارید. مخصوصاً اگر نقطه قوت صورت شما، چشمانتان باشد. 

کاشت مژه مناسب برای عینکی ها

ارایش مناسب عینکی های کار سختی نیست اما باید کاملاً نسبت به صورت خود آگاه باشید. مثلا اگر مژه های خودتان بلند است، یک ریمل سبُک برای شما کافی است. سعی کنید مژه نکارید و ریمل بلندکننده استفاده نکنید. قد مژه های شما باید به اندازه‌ای باشد که به عدسی عینک برخود نکند. 

اگر مژه‌های کوتاهی دارید، عدسی عینک باعث می‌شود که مژه‌های شما کمتر رنگ‌تر و کوتاه‌تر دیده شوند. بنابراین اصلاً ریمل زدن را در آرایش مناسب عینک، فراموش نکنید. اگر خودتان علاقه داشته باشید می‌توانید کاشت یا اکستنشن مژه هم انجام بدهید. اما در نظر داشته باشید که سلامت چشم از هر آرایشی مهم‌تر است.

فرم مژه‌ مناسب عینکی ها

برای فرم دادن به مژه، چه با ریمل و چه از طریق کاشت مژه، به فریم عینک خود توجه داشته باشید. اگر فریم عینک شما کشیده است، آرایش مناسب عینک شما، مژه‌های رو به بالاست و برعکس. اگر عینک گرد استفاده می‌کنید، بهتر است مژه‌ها را به سمت بیرونی صورتتان فرم بدهید.

در هنگام خرید ریمل توجه داشته باشید که به هیچ وجه ریمل شما نباید ریزش داشته باشد. اگر پوستتان چرب باشد احتمال این که سیاهی ریمل زیر چشم شما بریزد بیشتر است. ارایش مناسب عینکی های باید کاملاً بی نقص و بدون کثیفی باشد. 

آرایش ابروها برای آرایش با عینک

عینکها معمولا تمامی ناحیه‌ی چشم بخصوص ابروها را برجسته می‌کنند. سعی کنید با موچین و شانه‌ی مخصوص ابروهای خود را مرتب کنید. از یک مداد ابروی مناسب با رنگ ابرو و موهایتان استفاده کنید و جاهای خالی را مرتب و به صورت طبیعی پر کنید. سعی کنید مداد را در راستای رویش موهای ابروی خود بکشید و در نهایت برای طبیعی‌تر جلوه کردن ابروهایتان از شانه استفاده کنید تا بخوبی این رنگ با ابرویتان ترکیب شود.

ارایش ابرو مناسب عینکی ها

استفاده از ژل ابرو برای مرتب کردن ابرو و همینطور سرحال نشان دادن چشمان شما، بسیار موثر است. اما استفاده از سایه ابرو یا مداد ابرو به مقدار زیاد، مناسب آرایش با عینک نیست.

کرم پور، قاتل ظاهر مرتب عینکی‌ها

استفاده از کرم پودر، برای آرایش مناسب عینک، دردسرهای خاص خودش را دارد. زمانی که عینک نداشته باشید، بهتر است دستتان را به صورتتان نزنید تا کرم پور پاک نشود یا ردی روی صورت نیوفتد. اما عینکی ها باید چه کار کنند که عینک مدام روی صورت آن‌ها قرار دارد و کرم پودر را خراب می‌کند؟

عدسی عینک طبی به مرور زیر چشم شما را سیاه می‌کند برای کاهش سرعت این فرآیند، بهترین عدسی ها را از فروشگاه لوناتو انتخاب کنید.

در اصل باید بگوییم که کرم پودر نزدن بهتر از نامرتب کرم زدن است! اما آرایش بدون کرم پودر هم نمی‌شود. پس برای آرایش با عینک بهتر است فقط مقدار کمی از کرم پودر یا کرم ضدآفتاب رنگی استفاده کنید. نیازی نیست تمام صورتتان را کرم پودر بزنید.سیاهی زیر چشم را با کانسیلر سبُک بپوشانید و برای روی بینی و جاهایی که عینک با آن تماس دارد، از پنکیک یا کرم پودر بدون چربی استفاده کنید. 

آرایش مناسب عبنکی ها

و در نهایت آرایش صورت مناسب برای عینک

سعی کردیم آرایش چشم را طوری انجام دهیم که برجسته‌تر و درعین حال ساده‌تر جلوه کند پس بهتر است باقی اعضای صورت را ساده نگه دارید. از رنگ کرم‌های طبیعی استفاده کنید. از آن‌جایی که عینک‌ها معمولا در زیر چشم سایه‌ی نسبتا ملایمی ایجاد می‌کنند، بهتر است که آن بخش از صورت را کمی روشن‌تر کنیم. آرایش خود را با یک رژلب ملایم به پایان رسانید، تا چشمانتان با این نوع مدل آرایش چشم بیشتر در معرض دید قرار گیرد.

در نهایت هرگز فراموش نکنید که شما بدون هیچ آرایشی هم زیبا هستید و زیبایی واقعی، چشمان شماست. پس در تمام مراحل آرایش متناسب با عینک، سلامت چشم را اولویت قرار دهید. انتخاب یک فریم و عدسی مناسب، می‌تواند زیبایی شما را چندین برابر کند. شما می‌توانید برای انتخاب بهترین فریم عینک، محصولات متنوع فروشگاه لوناتو را مشاهده کنید، عینک مورد نظر را در منزل تست کنید و سپس خریدتان را انجام بدهید. 

Related Articles

کامنت بگذارید