خانه پاسخ به 3 سوال رایجی که در مورد سلامت چشم مطرح هستند

پاسخ به 3 سوال رایجی که در مورد سلامت چشم مطرح هستند

نویسنده تیم لوناتو
سوالات رایجی که در مورد سلامت چشم مطرح هستند
سوالات رایجی که در مورد سلامت چشم مطرح هستند بعضا بین اغلب مردم مشترک است. یعنی شماری از این پرسش‌ها برای همه مردم پیش می‌آید. به همین خاطر لوناتو تصمیم گرفته تا به 3 سوال رایج‌ در رابطه با سلامت چشم و بینایی را برای شما مخاطبان عزیز توضیح دهد. برای آشنایی با این موارد در ادامه با ما همراه باشید.

1- آیا تست بینایی فقط برای تعیین نمره چشم است؟

در پاسخ باید بگوییم که خیر. شما با معاینه چشم خود علاوه بر اینکه از ضعیف بودن یا نبودن چشمانتان اطمینان حاصل می‌کنید، متوجه خواهید شد که آیا چشمتان مشکل یا بیماری خاصی دارد یا خیر. چشم‌ها پنجره روح انسان هستند و با نگاه از این عضو از بدن می‌توان به وجود بیماری‌های دیگر در بدن نیز پی برد. یعنی به‌صورت کلی، معاینه چشم می‌تواند تا حدی تعیین کننده سلامت عمومی بدن انسان نیز باشد. آمار زیادی در مورد بیماری‌های مختلف چشم وجود دارد که در نهایت می‌تواند منجر به نابینایی فرد شود. اما خبر خوب در این رابطه این است که اغلب مشکلات چشمی را می‌توان از قبل تشخیص داده و درمان کرد. از جمله باید به دژنراسیون ماکولار وابسته به سن، بیماری چشمی دیابتیک یا آب‌سیاه اشاره کرد.

2- آیا استفاده طولانی‌مدت از عینک موجب بدتر شدن وضعیت چشم من می‌شود؟

پاسخ منفی است. بدون شک استفاده از عینک برای چشم فردی که به آن نیاز دارد نه تنها ضرر ندارد، بلکه بسیار لازم و مفید است. اما اگر چشم شما ضعیف نیست و از عینک استفاده می‌کنید، ممکن است با مشکلات بینایی مواجه شوید.

3- استفاده طولانی مدت از کامپیوتر یا موبایل چه آسیبی به چشم وارد می‌کند؟

بسیاری از مردم جهان به دلیل استفاده طولانی‌مدت از وسایل الکترونیک و نگاه کردم به صفحه نمایش موبایل یا کامپیوتر دچار خشکی و خستگی چشم می‌شوند. برای پیشگیری از مشکلات ناشی از نور آبی وسایل دیجیتالی و خستگی چشم‌ها لازم است از عینک‌های مخصوص کامپیوتر استفاده کنید. یا هر یک ساعت یک‌بار استراحتی چند دقیقه‌ای به چشم‌های خود بدهید. مثلا می‌توانید 20 دقیقه کار کنید و سپس 20 ثانیه به یک فاصله دور نگاه کنید تا چشم از تیررس نورهای آبی خارج شود. نمایشگر کامپیوتر، موبایل، تبلت و دیگر گجت‌های الکترونیک به مقدار بسیار زیادی نور آبی از خود متصاعد می‌کنند که می‌تواند برای چشم‌ها مضر باشد. مقدار نور HEV که این دستگاه‌ها منتشر می‌کنند، کسر کوچکی از نور آبی منتشر شده از خورشید است. اما به دلیل این که مردم بیشتر زمان خود را به نگاه کردن به این صفحه‌نمایش‌ها سپری می‌کنند، لذا این تابش به‌طور مستقیم روی چشم‌هایشان اثر می‌گذارد و مشکلات بینایی متعدد را سبب می‌شود. به این دلیل که نورهای پرانرژی آبی با طول‌موج کوتاه بسیار آسان‌تر از بقیه تابش‌های نوری پراکنده می‌شوند، بنابراین خیلی سخت متمرکز می‌شوند. وقتی شما به صفحه کامپیوتر یا دیگر دیوایس‌های الکترونیک نگاه می‌کنید، مقدار زیادی نور آبی به چشم تابیده می‌شود و این نویزهای پراکنده و غیرمتمرکز، موجب کاهش کنتراست شده و خستگی چشم می‌شوند.

کامنت بگذارید