خانه اخبار لنز ایراپتیکس و هر چیزی که باید در مورد آن بدانید

لنز ایراپتیکس و هر چیزی که باید در مورد آن بدانید

نویسنده تیم لوناتو
لنزهای ایراپتیکس

لنز ایراپتیکس (Air Optix) محصول کمپانی سیباویژن-آلکان امریکا است که برای استفاده بسیار راحت و کیفیت عالی در سطح جهانی شهرت دارند.

ویژگی‌های بارز لنز ایراپتیکس آکوا، قابلیت اکسیژن‌رسانی بالای آن به چشم است. بعلاوه، این لنز از خشکی چشم نیز جلوگیری می‌کند. به همین خاطر، لنز ایراپتیکس به بهترین انتخاب برای کسانی تبدیل شده است که مستعد خشکی چشم هستند. البته برای افرادی که برای مدت زمان طولانی کتاب مطالعه می‌کنند یا به صفحه نمایش وسایل الکترونیک خیره می‌شوند نیز لنزهای ایر اپتیکس گزینه‌ی خوبی بشمار می‌روند.

لنز طبی ایراپتیکس از جمله لنزهای مراقبتی شرکت آلکان آمریکا هستند که تاییدیه سازمان غذا و داوری آمریکا (FDA) را دارند.

لنزهای ایراپتیکس از ماده سیلیکون هایدروژل Lotraflcon B تهیه می‌شوند که امکان عبور اکسیژن بیشتر را مهیا می‌کند.

مرطوب کنندگی این لنز در زاویه بسیار کم قرار دارد و در نتیجه کمک می‌کند تا پلک زدن به راحتی انجام شود و اشک بر روی چشم بیشتر و بهتر پخش شود.

لنز ایراپتیکس این قابلیت را دارند که رطوبت را برای مدت طولانی‌تری در ساختار خود حفظ کنند و در نتیجه نرمی و راحتی بیشتری دارند.

با این مقدمه قصد داریم به تمامی سوالات رایج در مورد لنزهای تماسی ایر اپتیکس پاسخ دهیم. تا انتهای مطلب با لوناتو همراه باشید.

برند لنز AIR OPTIX چیست؟

برند لنزهای تماسی ایراپتیکس خانواده‌ای از لنزهای نرم اکسیژن‌رسان به چشم، لنزهای سیلیکون هیدوژلی با عملکرد بالا از آلکان هستند که برای تمامی عیوب انکساری و هر نوع سبک زندگی گزینه مجزا دارند. به طور مثال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • AIR OPTIX plus HydraGlyde
  • لنز تماسی ایر اپتیکس AQUA : لنزطبی ایر اپتیکس آکوا دارای سطح ضد جذب چربی و سایر مواد جامد ریز در چشم مانند پروتئین‌ها است که راحتی بسیار بالا و دیدی کاملا شفاف را به همراه می‌آورد .
  • لنز تماسی ایراپتیکس مخصوص آستیگماتیسم
  • لنز تماسی ایر اپتیکس AQUA چند کانونی: این لنزها برای استفاده روزانه و حداکثر 6 شب طراحی شده‌اند.
  • AIR OPTIX NIGHT & DAY AQUA : این لنزها از سازمان غذا و داروی جهانی مجوز دارند و برای استفاده حداکثر 30 شب طراحی شده‌اند. یعنی یک ماه به صورت شبانه‌روی می‌توان از این مدل لنز ایراپتیکس استفاده کرد.

جنس لنزهای ایراپتیکس چیست؟

در بالا هم اشاره کردیم، لنزهای ایراپتیکس از جنس سیلیکون هایدروژل ساخته می‌شوند. این لنزها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که اکسیژن به راحتی به سطح چشم می‌رسد و در نتیجه استفاده بسیار نرمی دارند.

آیا لنزهای ایراپتیکس راحت هستند؟

بله، لنزهای تماسی برند AIR OPTIX برای استفاده در تمام طول روز طراحی شده‌اند. این لنزها دارای فناوری SmartShield هستند. این تکنولوژی در واقع یک لایه بسیار باریک محافظتی است که در سطح داخلی لنز اضافه می‌شود تا عدسی طبیعی چشم را از آسیب هرگونه رسوبات و ترشحات چشمی محافظت کند. به همین خاطر، شما می‌توانید با خیال راحت هر روز و در به صورت شبانه‌روزی از لنزهای ایراوپتیکس استفاده کنید. میزان اکسیژن‌رسانی این لنزها 5 برابر بیشتر از دیگر لنزهای موجود در بازار است.

آیا استفاده از لنز چشم به سلامت چشم آسیب نمی‌رساند؟

بسیاری از مردم جهان به طور روزانه از لنز تماسی استفاده می‌کنند و به ندرت با مشکلی مواجه می‌شوند. اگر روش استفاده صحیح از لنز را بدانید بدون شک با مشکل خاصی روبه‌رو نخواهید شد. البته با گذشت زمان ممکن است چشم بدون هیچ نشانه‌ی ظاهری، با تغییراتی مواجه شود در چنین حالتی احتمال این وجود دارد که خطری سلامتی چشم را تهدید کند. برای اینکه از سلامت بینایی خود مطمئن باشید، علاوه بر اینکه باید اصول اولیه استفاده از لنز را بیاموزید، بهتر است ازبرندهای معتبر، لنز دلخواه خود را خریداری کنید.

آیا هنگام ورزش کردن می‌توان از لنزهای ایراپتیکس استفاده کرد؟

ورزش‌های مختلف با هم فرق دارند. بهتر است هنگام خرید لنز از پزشک یا متخصص بپرسید که از این لنز در کدام فعالیت‌های ورزشی می‌توانید استفاده کنید. لنزهای تماسی ایراپتیکس همانند دیگر لنزهای موجود در بازار، محافظ چشم نیستند. به همین خاصر توصیه ما این است که در طول ورزش اگر لنز به چشم دارید هنگام از عینک‌های محافظ یا ماسک استفاده کنید.


آیا وقتی لنزهای ایراپتیکس در چشم است می‌توان تا صبح با آنها خوابید؟

فقط برخی از مدل‌های لنز ایراپتیکس برای استفاده 24 ساعته طراحی شده‌اند که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • AIR OPTIX plus HydraGlyde
  • AIR OPTIX AQUA
  • AIR OPTIX مخصوص آستیگماتیسم
  • AIR OPTIX AQUA چند کانونی
  • AIR OPTIX NIGHT & DAY AQUA

باید توجه داشته باشید که باقی ماندن لنز در چشم هنگام خواب خطر بیماری‌های چشمی را افزایش می‌دهد. بهتر است دستور استفاده‌ی هر مدل لنز ایراپتیکس را قبل از خریداری مطالعه کنید تا مطمئن شوید خطری برای بینایی شما بدنبال ندارد و نیازهای موردنظر شما را برآورده می‌کند.

چرا استفاده از لنزهای اکسیژن‌رسان مهم است؟

تمامی لنزهای تماسی نرم AIR OPTIX قابلیت تنفس دارند. به طور مثال لنز AIR OPTIX NIGHT & DAY AQUA در میان همه لنزهای موجود در دنیا، دارای بیشترین قابلیت نفوذپذیری به گاز است. اکسیژن در این لنز امکان ورود و خروج دارد و به این ترتیب از زخم شدن، خراش برداشتن یا آسیب دیدن قرنیه چشم جلوگیری می‌کند.

آیا مراقبت و نگهداری از لنزهای ایراپتیکس آسان است؟

مراقبت از لنز آسان و در عین حال بسیار مهم است. برای اینکه از همین برند برای شست‌وشوی لنز استفاده کنید توصیه می‌کنیم سراغ محلول ضدعفونی‌کننده چند منظوره OPTI-FREE PUREMOIST یا محلول ضدعفونی‌کننده و تمیزکننده CLEAR CARE PLUS بروید.

هر چند وقت یکبار باید لنز ایراپتیکس را عوض کرد و چگونه باید از آن نگهداری کرد؟

پیشنهاد ما این است که به محض تمام شدن تاریخ استفاده از لنز آن را دور بیندازید و یک لنز تماسی نو از برند AIR OPTIX خریداری کنید. اگر هنوز وقت تعویض لنز فرانرسیده، توصیه می‌کنیم حتما در انتهای روز لنز را از چشم در آورید و با محلول ضدعفونی‌کننده چندمنظوره OPTI-FREE PUREMOIST یا محلول ضدعفونی‌کننده و تمیزکننده CLEAR CARE PLUS آن را کاملا تمیز و ضدعفونی کنید و درون قاب تمیز بگذارید.

لنز رنگی ایراپتیکس چیست؟

این لنزهای تماسی نرم برای چشم‌های تیره و روشن طراحی شده‌اند و به صورت کاملا طبیعی رنگ چشم‌ها را تغییر می‌دهند. لنزهای رنگی ایراوپتیکس را می‌توان با نمره و به صورت طبی هم استفاده کرد.

خوب است بدانید تکنولوژی SmartShield حتی در لنزهای رنگی هم وجود دارد. این لنزها همچنین از فناوری 3 در 1 بهره‌مند هستند تا با ترکیب رنگ‌های طبیعی چشم، ظاهری جدید به چهره شما ببخشد.

در مقایسه لنزهای رنگی ایراپتیکس با فرش‌لوک باید بدانید که هر دو لنز تماسی رنگی دارای فناوری 3 در یک هستند، یعنی ترکیب رنگ‌هایشان کاملا طبیعی است. اما لنزهای رنگی AIR OPTIX فناوری اسمارت‌شیلد هم دارند که استفاده آنها را راحت‌تر می‌کند. بعلاوه، لنز امکان ورود و خروج اکسیژن را به قرنیه می‌دهد. یعنی برای مدت طولانی‌تر و بدون سوزش و قرمزی می‌توانید از لنز رنگی استفاده کنید.

منبع: airoptix

Related Articles

کامنت بگذارید