خانه اخبار 7 نشانه عجیبی که می‌گویند شما به عینک مطالعه نیاز دارید

7 نشانه عجیبی که می‌گویند شما به عینک مطالعه نیاز دارید

نویسنده تیم لوناتو
عینک مطالعه

عینک مطالعه

از واضح‌ترین نشانه‌های نیاز به عینک مطالعه می‌توان به تاری دید اشاره کرد. اما در زیر علایم دیگری را برایتان نوشته‌ایم که احتمالا از خواندن آنها تعجب خواهید کرد.

تا انتهای مطلب با فروشگاه اینترنتی عینک و لنز لوناتو همراه باشید.

1- هنگام کار با کامپیوتر خوابتان می‌گیرد

وقتی روی یک تصویر تمرکز و فوکوس می‌کنید تا جزئیات آن را به درستی ببینید، ماهیچه‌های چشم بسیار سخت کار می‌کنند. اگر چشم‌ها به عینک نیاز داشته باشند، این ماهیچه‌‎ها از حالت عادی هم سخت‌تر کار خواهند کرد تا تصویری واضح و شفاف برای شما ایجاد کنند. از آنجا که این شرایط به هیچ عنوان عادی نیست، ماهیچه‌های چشم در اثر فعالیت شدید سریعا خسته می‌شوند و در نتیجه شما هنگام کار با کامپیوتر احساس خواب‌آلودگی پیدا خواهید کرد.

اگر چنین شرایطی را به تکرار تجربه می‌کنید، پیشنهاد ما این است که به پزشک متخصص چشم مراجعه کنید زیرا احتمال اینکه به عینک مطالعه نیاز داشته باشید، زیاد است. اما این را هم به خاطر داشته باشید که عینک به تنهایی این مشکل را برطرف نمی‌کند و بهتر است عادت کنید حین کار با کامپیوتر، بیشتر از حالت معمول پلک بزنید تا چشم‌ها آرام‌تر باشند.

عینک مطالعه

2- برای مطالعه به نور روشن‌تری نیاز دارید

اگر نور لامپ اتاق به نظرتان برای مطالعه کافی نیست و سراغ لامپ دیگری می‌روید، یا حتی اگر از چراغ‌قوه‌های هدبند استفاده می‌کنید که نور را مستقیم روی کتاب می‌اندازند، احتمال اینکه به عینک مطالعه نیاز داشته باشید زیاد است. کسانی که چشمانشان برای مطالعه ضعیف شده همیشه حس می‌کنند که نور به اندازه کافی نیست و به روشنایی بیشتری برای مطالعه نیاز دارند.

این مساله با سن افراد رابطه مستقیم دارد. اما جای نگرانی نیست زیرا این شرایط کاملا طبیعی است. مطالعات علمی ثابت کرده‌اند افرادی با سن بیشتر از 60 سال به نور حدود 3 برابر بیشتر از روشنایی موردنیاز افراد 20 ساله، نیاز دارند.

3- از حرکات دست برای مطالعه راحت‌تر استفاده می‌کنید

روشی که کتاب یا مجله را در دست می‌گیرید نشان می‌دهد که آیا به عینک مطالعه نیاز دارید یا خیر. اگر چشم‌های شما نزدیک‌بین باشد، یعنی نمی‌توانید از فاصله دور نوشته‌ها را درست ببینید و به همین خاطر با کمک دست‌ها، کتاب را نزدیک صورت خود نگه می‌دارید.

وقتی دور-بین هستید، یعنی توانایی واضح دیدن کلمات از فاصله نزدیک را ندارید. در نتیجه کتاب، مجله یا موبایل را پایین آورده و از فاصله دورتر اقدام به مطالعه می‌کنید.

توجه داشته باشید، اگر از فاصله بیش از 35 سانتی‌متر همچنان نوشته‌ها را تار و غیرواضح می‌بینید، احتمالا به عینک اصلاح‌کننده نیاز دارید. بنابراین بهتر است از چشم‌پزشک کمک بگیرید.

4- اغلب مواقع سردرد د ارید

خستگی چشم‌ ناشی از فعالیت زیاد این عضو بدن می‌توان سبب بروز سردرد یا بازگشت و تشدید سردرد شود. اگر سردرد درست در پشت چشم‌ها حس می‌شود، دلیل آن می‌تواند دور-بینی (هایپروپیا) یا آستیگماتیسم (تار دیدن اجسام در زاویه‌ای مشخص به دلیل غیرکروی بودن قرنیه چشم) باشد.

هر دو مشکل یاد شده نشان می‌دهد که شما به عینک نیاز دارید و برای این منظور باید عینکی خریداری کنید که قابلیت اصلاح مشکل بینایی شما را هم داشته باشد.

برای کاهش سردردهای ناشی از کار با کامپیوتر پیشنهاد می‌کنید هر 20 دقیقه به مدت 20 ثانیه به فاصله حدود 50 سانتی‌متری نگاه کنید. با ورزش به چشم‌ها کمک می‌کنید تا از فشار زیاد رها شده و دوباره با آرامش به انجام فعالیت‌های خود بپردازد. در نتیحه سردرد شما هم تسکین می‌یابد.

عینک مطالعه

5- هرگز سراغ کلم سبز یا دیگر سبزیجات سبزرنگ نمی‌روید

اگر تصور می‌کنید هویج تنها سبزیجاتی است که به بهبود بینایی شما کمک می‌کند، سخت در اشتباه هستید. سبزیجاتی همچون کِیل و دیگر سبزیجات برگ‌دار و سبز رنگ بهترین غذا برای چشم و بینایی هستند.

این مواد غذایی حاوی مقادیر زیادی لوتئین، zeaxanthin و آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که علاوه بر تقویت بینایی، در کاهش خطر ابتلا به آب مروارید و نیاز به عینک نقش مهمی ایفا می‌کنند.

یک کاسه kale حاوی 26.5 میلی‌گرم لوتئین و زیگزانتین است. این در حالیست که این مقدار هویج کمتر از یک میلی‌گرم از این ویتامین‌ها را دارد.

7- هاله‌های نوری می‌بینید

وقتی چشم‌ها توانایی فوکوس کردن نور در شبکیه را ندارند، نور تار و پراکنده می‌شود. نتیجه این امر این است که شما هنگام دیدن منابع نوری، دایره‌های روشنی در اطراف آن مشاهده می‌کنید. فرقی هم ندارد که منبع نور لامپ باشد یا چراف جلوی ماشین.

هاله نوری دیدن یکی از نشانه‌های نیاز به عینک مطالعه است. البته این نشانه مشکلاتی همچون آب مروارید نیز هست مخصوصا اگر با دید ابری همراه باشد.

عینک مطالعه

منبع: rd

Related Articles

کامنت بگذارید