خانه عینک طبی برای صورت بیضی شکل باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

عینک طبی برای صورت بیضی شکل باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

نویسنده فرگل سلحشور
عینک طبی صورت بیضی

عینک طبی صورت بیضی

عینک طبی برای صورت بیضی باید طوری انتخاب شود که تکمیل‌کننده فرم صورت شما باشد. هنگامی که قصد خرید عینک طبی دارید، دانستن این مسئله که چه مدل عینکی با فرم صورت شما متناسب است به شما در انتخاب عینک مناسب بسیار کمک خواهد کرد.

ما در این مقاله قصد داریم انواع عینک طبی برای صورت بیضی شکل را بررسی کنیم و به توضیح و معرفی هریک بپردازیم تا اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که فرم صورت بیضی دارید، بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

صورت بیضی چه شکلی است؟

صورت‌های بیضی شکل درواقع دارای گونه‌های کشیده‌تر و چانه باریک‌تر از سایر انواع فرم‌ها هستند. به همین علت قاب‌هایی که تکمیل کننده گونه‌های کشیده و چانه باریک باشند، گزینه مناسبی برای این فرم صورت خواهند بود.

درواقع عینک مناسب این فرم صورت باید تعادل را در صورت برقرار کند. به همین علت فرم قاب‌هایی که موجب کشیده‌تر نشان دادن فرم صورت می‌شوند، تعادل صورت را برهم زده و به هیچ وجه گزینه مناسبی جهت استفاده به شمار نمی‌روند.

قاب‌هایی که دارای طرح‌های سنگین و شلوغ هستند به فرم صورت حالت کشیده‌تری می‌دهند. بنابراین از این نوع قاب‌های عینک به هیچ وجه استفاده نکنید.  درست است چیزی که اهمیت دارد این است که شما مدل قاب عینک خود را بپسندید اما اگر قابل عینک مور پسند شما متناسب با فرم صورتتان نباشد باعث می‌شود که زیبایی عینک اصلا به چشم نیاید. بنابراین در کنار توجه به زیبایی فرم عینک باید درنظر داشته باشید که متناسب با فرم صورتتان هم باشد.

عینک طبی برای صورت بیضی

اگر نمی‌توانید فرم صورت خود را تشخیص دهید، روبه‌روی آینه بایستید. اگر زوایای استخوان فک شما تیز و زاویه دار نیست و دارای فرمی نرم است، عرض پیشانی شما پهن‌تر از چانه‌تان است و اگر استخوان گونه شما کمی رو به بالا است می‌توانید این اطمینان را داشته باشید که فرم صورت شما بیضی شکل است.

البته شما آن دسته از افراد خوش شانسی هستید که هر مدل قاب عینک برای صورت شما مناسب است اما ما در ادامه به بررسی مطرح‌ترین انواع مناسب عینک طبی برای صورت بیضی می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: عینک آفتابی برای صورت بیضی شکل چه ویژگی‌هایی دارد؟

فریم‌های مستطیل و مربع

قاب‌هایی که فرم کشیده افقی مستطیل و یا مربع دارند می‌توانند گزینه مناسبی برای صورت‌های بیضی شکل باشند. چرا که باعث می‌شوند چشم در امتداد افقی منحرف شده و بیضی بودن فرم صورت خیلی به چشم نیاید. بنابراین فرم‌هایی که کشیده به صورت عمودی هستند به دلیل آنه بر کشیده‌تر نشان داده شدن فرم صورت تاکید بیشتری می‌کنند، گزینه مناسبی برای این فرم از صورت نخواهند بود.

فریم‌های مستطیل خصوصا با ضخامت بالا برای صورت‌های بیضی شکل بسیار مناسب هستند و ظاهر شیک و جذابی به صورت می‌بخشند.

فریم ابرودار

قاب‌هایی که دارای فرم مربع و یا مستطیل شکل هستند و بالای قاب عینک فرمی شبیه به ابرو وجود دارد، یکی دیگر از گزینه‌های عینک طبی برای صورت بیضی شکل به شمار می‌رود. این نوع قاب به علت وجود شکل ابرو مانند در بالای فریم، در تکمیل فرم صورت بیضی کمک بسیاری خواهد کرد.

فریم‌های نصفه

قاب‌هایی که دارای شکل هندسی خاصی هستند و نیمه پایینی آنها بدون قاب است یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای فرم صورت بیضی شکل است. این فرم قاب در کنار آنکه کاملا متناسب برای فرم‌های بیضی است، دارای طراحی زیبایی هم می‌باشد.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب عینک بر اساس شکل صورت و رنگ پوست

قاب چشم گربه‌ای

قاب‌های بزرگ چشم گربه‌ای دارای طراحی بسیار شیک و زیبایی هستند که به علت وجود حالت کشیده در فرم این عینک، تاثیر فراوانی در تعادل بخشیدن به فرم بیضی شکل صورت می‌گذارد. این نوع قاب عینک از سال 1960 میلادی وارد بازار شد و هنوز هم در میان خانم‌ها یکی از پرطرفدارترین انواع عینک‌ها به شمار می‌رود. این فرم قاب عینک تاکید بیشتری بر روی گونه‌ها داشته و آنها را برجسته‌تر نشان می‌دهد.

فریم پهن و بزرگ

قاب‌های عینک پهن و بزرگ از دیگر گزینه‌های مناسب برای صورت‌های بیضی شکل به شمار می‌آیند. این فرم عینک نسبت به سایر انواع فرم‌های صورت بسیار بهتر و زیباتر بر روی صورت می‌نشیند و ظاهر افراد را جذاب‌تر نشان می‌دهد. اما توجه داشته باشید که قاب نباید خیلی بزرگتر از صورت شما باشد چرا که تعادل صورت شما را برهم زده و زیبایی‌های صورتتان را می‌پوشاند.

فریم گرد

قاب گرد عینک یکی از بهترین فرم‌های قاب‌ عینک طبی برای صورت بیضی شکل است که  این نوع قاب تعادل را در صورت برقرار کرده و ظاهر زیبایی به صورت شما می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: عینک گرد طبی : از افسانه هری پاتر تا نماد تفکر و روشنفکری

قاب خلبانی

قاب عینک مدل عینک خلبانی از دیگر انواع عینک طبی برای صورت بیضی شکل به شمار می‌رود که این نوع عینک هم برای خانم‌ها و هم برای آقایانی با صورت بیضی شکل بسیار مناسب و زیبا است.

عینک طبی صورت بیضی

به طور کلی فرم صورت بیضی شکل یکی از بهترین فرم‌ها برای انتخاب عینک است چرا که تقریبا می‌توان گفت که هر نوع عینکی با این فرم صورت متناسب است و محدودیتی به شکل بقیه فرم‌های صورت وجود ندارد. تنها برخی از انواع قاب‌های عینک با فرم صورت بیضی شکل متناسب‌تر است که پیش‌تر درباره آنها صحبت شد.

حال که از فرم‌های عینک طبی برای صورت بیضی شکل آگاه شدید، می‌توانید با آگاهی و اطمینان بیشتری برای خرید عینک مناسب اقدام کنید. با آگاهی از این موارد حتی به صورت آنلاین هم می‌توانی خرید خود را انجام داده و به هیچ عنوان نگرانی در مورد مناسب نبودن عینک نخواهید داشت.

سوالات رایج در مورد عینک طبی برای صورت بیضی

آیا برای صورت بیضی می‌توان عینک طبی گرد خرید؟

یکی از متناسب‌ترین مدل‌های عینک طبی برای صورت بیضی، مدل‌های گرد است.

چه مدل عینک طبی مناسب صورت بیضی مردانه است؟

آقایانی که صورت بیضی دارند می‌توانند از عینک طبی مربعی، مستطیلی، گرد یا مدل‌های کلاب‌مستر استفاده کنند.

عینک طبی گربه‌ای به صورت بیضی می‌آید؟

بله. یکی از بهترین مدل‌های عینک طبی برای افرادی که صورت بیضی دارند، مدل‌های گربه‌ای است.

برای صورت بیضی می‌توان عینک خلبانی استفاده کرد؟

عینک خلبانی طبی برای خانم‌ها و آقایانی با صورت بیضی‌شکل بسیار مناسب و زیبا است.

کامنت بگذارید