خانه عینک آفتابی برای صورت گرد چه ویژگی‌هایی دارد؟

عینک آفتابی برای صورت گرد چه ویژگی‌هایی دارد؟

نویسنده فروغ بیداری
عینک آفتابی برای صورت گرد

عینک آفتابی برای صورت گرد : راهنمای خرید

عینک آفتابی برای صورت گرد باید زاویه‌دار یا چهارگوش باشد. به این خاطر که هنگام انتخاب عینک برای صورت‌های گرد، هدف شما باید اضافه کردن تضاد با انحنای صورت باشد.

بنابراین از انتخاب و خرید فریم‌هایی که گردی صورت را بیشتر جلوه می‌دهند، چشم‌پوشی کنید.

انتخاب شکل و رنگ مناسب در عینک‌ها می‌تواند تاثیر عمیقی بر صورت شما بگذارد و چهره‌ی شما را جذاب‌تر از قبل جلوه دهد.

صورت‌های گرد معمولا دارای پیشانی پهن، گونه‌های پر و چانه‌ی گردی هستند. این چهره‌ها اصولا از ظاهر گرد و نبود هیچگونه زاویه و خطوط برجسته‌ای در طرح صورتشان، شناخته می‌شوند.

هنگام انتخاب عینک آفتابی برای صورت گرد، با ایجاد تضاد از طریق یک عینک زاویه‌دار می‌توانید صورت خود را باریک‌تر و کشیده‌تر جلوه دهید.

بهترین روش انتخاب مدل عینک دودی برای صورت گرد این است که عینک شما پهنای بلندتری نسبت به ارتفاعش داشته باشد. چرا که عینک عریض‌تر تصویری از یک چهره‌ی باریک‌تر به شما خواهد بخشید.

بنابراین نباید از عینک‌هایی با تزیینات اضافی، با تصاویر چاپی و رنگ‌های روشن بترسید، چرا که همه‌ی اینها تضاد کافی را در چهره‌ی شما به وجود خواهند آورد.

همچنین، عینک‌ آفتابی که پل نازک و شفاف دارد چشمان شما را بزرگ‌تر نشان خواهند داد.

عینک دودی برای صورت های گرد

چگونه بهترین مدل عینک آفتابی برای صورت گرد انتخاب کنیم؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام انتخاب عینک دودی برای صورت گرد به یاد داشته باشید، این است که دنبال فریم‌های زاویه‌دار باشید.

در زیر چند نکته‌ی مهم در انتخاب مدل عینک آفتابی زنانه و عینک آفتابی مردانه برای صورت گرد را یادآور شده‌ایم.

عینک آفتابی با فریم‌های هندسی و زاویه‌دار

عینک آفتابی برای صورت گرد

صورت‌های گرد انحنا و خمیدگی زیادی دارند و نسبت به سایر مدل‌های صورت، فاقد زاویه هستند. بنابراین فریم‌های هندسی و زاویه‌دار، برای این مدل چهره‌ جذاب‌تر است. به این خاطر که میان چهره‌ی فرد و عینک او تعادل برقرار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: با عینک گرد چگونه باید تیپ بزنیم؟

عینک آفتابی با فریم مستطیلی

یک فریم مستطیلی معمولا بهترین گزینه برای عینک برای صورت گرد است.

هم اندازه بودن عرض و ارتفاع چهره در صورت‌های گرد، موجب می‌شود که این گونه چهره‌ها کوچک‌تر از اندازه واقعی دیده شوند. بنابراین، عینک مستطیلی کمک می‌کند تا چهره بلندتر و باریکتر به نظر برسد.

عینک دودی با فریم شیب‌دار

اگر شما گونه‌های بسیار گردی دارید، می‌بایست از مدلی در عینک آفتابی استفاده کنید که توجه‌ها را از سمت گونه‌ی شما بردارد و همزمان روی چشم‌هایتان متمرکز کند. فریم‌هایی که به سمت بالا شیب دارند، بهترین گزینه برای ایجاد چنین تاثیری هستند. برندهایی همچون RayBan از این مدل‌ها دارند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با فرم صورت و آموزش انتخاب بهترین عینک

عینک آفتابی برای صورت گرد

پاسخ به سوالات رایج در مورد عینک برای صورت گرد

آیا عینک آفتابی کوچک برای فردی که صورت گرد دارد، مناسب است؟

عینک‌های آفتابی با فریم‌های کوچک و کوتاه برای صورت‌های گرد مناسب نیستند چرا که توجه افراد را به گونه‌های شما جذب خواهد کرد. شما باید عینکی بخرید که چهره‌تان را زاویه‌دار نشان دهد. یعنی مثلا عینک مربعی و مستطیلی بهترین‌ گزینه‌ها برای صورت گرد هستند.

برای صورت دایره‌ای چه مدل عینکی مناسب است؟

عینک‌های که قاب هندسی، مربعی، مستطیلی یا قاب‌های زاویه‌دار دارند برای صورت‌های گرد و دایره‌ای بهترین گزینه هستند.

عینک گرد را می‌توان برای صورت گرد استفاده کرد؟

خیر به هیچ عنوان. عینک‌های گرد برای صورت گرد مناسب نیستند و فقط موجب تشدید گردی صورتتان خواهد شد. هرچه صورت شما گردتر باشد، عینک شما می‌بایست زاویه‌دارتر باشد.

مدل مناسب عینک آفتابی مردانه برای صورت گرد و تپل چیست؟

چون در صورت های گرد، درازی صورت با پهنای آن برابر است و پهنای پیشانی و فک هم شبیه به هم هستند، باید عینک‌های مستطیلی یا مربعی با لبه‌های تیز (نه گرد) برای آنها انتخاب کرد.

کامنت بگذارید