خانه راهنمای خرید و محصولات با عدسی زایس، پر افتخارترین عدسی جهان آشنا شوید

با عدسی زایس، پر افتخارترین عدسی جهان آشنا شوید

نویسنده تیم لوناتو
عدسی زایس

عدسی زایس

عدسی زایس آیا از دیگر عدسی ها بهتر است؟ زایس همواره شرکتی پیشگام در نو آوری لنزهای عینک است. هم از نظر پوشش و هم از نظر تکنولوژی برند زایس همواره برترین و تخصصی ترین برند در زمینه تولید انواع عدسی و لنز بوده است. زایس بطور کلی تعریف کننده استاندارد در صنعت عینک جهان است.

ما می دانیم که زایس به دلیل کیفیت بی نظیرش در جهان شناخته شده است. دوربین ها، میکروسکوپ ها و میکروسکوپ های دوچشمی همه و همه گواه ایم موضوع را می دهند که عدسی های زایس بسیار حرفه هستند و اینها محصولاتی هستند که به برندگان جایزه نوبل اهدا می شود.

این که آیا زایس بهترین عدسی عینک را می سازد یا خیر سوالی است که پاسخش به دلایل مختلفی و شواهد بسیاری مثبت است و زایس کوله باری از تجربه در نزدیک به 2 قرن تجربه یعنی چیزی حدود 180 سال تحقیقات و تولید گسترده.

عدسی زایس ، افتخارات

  • 1847 زایس اولین میکروسکوپ خود را تولید می کند.
  • 1850 / 1860 شهرت زایس به شدت افزایش می باید و تقاضای بالایی از دانشمندان و متخصصان دارد.
  • 1872 ارنست آبه فیزکدان و ریاضیدان برجسته میکروسکوپ محاسباتی را اختراع کردو
  • 1876 ارنست آبه در کارگاه عدسی سازی زایس شریک شد.
  • 1902 زایس لنز انقلابی تزار را به بازار داد.
  • 1909 زایس اولین لنز نازک جهان را تولید کرد.
  • 1912 زایس اولین مدل لنز عریض مدرن با پانک تل تولید کرد.
  • 1935 زایس اولین پوشش زد انعکاسی عینک را ساخت.
  • 1930 / 1950 در سایه جنگ جهانی دوم زایس در آلمان به فعالیت خود ادامه داد.
  • 1962 زایس اولین تولیدات خود را برای صنایع هوافضای آمریکا ساخت.
  • 1984 زایس اولین لنز بسیار پیشرفته با تشخیصی افقی را تولید کرد.
  • 2005 زایس مدل کارات ادونتیج را با پوشش فوق العاده هیدروفوبیکی به بازار داد.
  • 2007 لنز کارات ادونتیج بزنده جایزه برترین طراحی لنز جهان شد.

بررسی و خرید لنز زایس

عدسی زایس

شرکت‌های بسیاری هستند که درزمینهٔ ساخت لنز و عینک فعالیت می‌کنند. برای اینکه بتوانیم برای سلامتی چشمان خود از بهترین برند استفاده کنید باید آن‌ها را به‌خوبی بشناسید. در این نوشته برند زایس (ZIESS) به شما معرفی خواهد شد. زایس شرکتی بین‌المللی و پیشرو درزمینهٔ اپتیک نوری و صنعتی است.  تاریخچه و محصولات این برند پرطرفدار را در این نوشته بررسی خواهیم کرد.

تاریخچه برند زایس (ZIESS)

برند «زایس» در سال 1846 متولد شد. زایس در اوایل فعالیت‌های خود به‌شدت تلاش می‌کرد تا به نامی بزرگ و پیشرو در عرصه‌های مختلف اپتیکی  تبدیل شود. تحقیق‌ها و آزمایش‌های متخصصین زایس جدی پیگیری می‌شد و بالاخره جهش بزرگ و خیره‌کننده زایس در سال 1912 اتفاق افتاد.

برای نخستین بار در سال 1912، محققین زایس از تمام تجربه و تخصص خود استفاده کردند تا بتوانند عدسی‌های طبی را تولید کنند. تلاش شبانه‌روزی آن‌ها به تولید اولین عدسی طبی از جنس شیشه منجر شد. نام تجاری این عدسی شیشه‌ای پانکتال (Punktal) است. پانکتال اولین عدسی تولیدشده با تقارن محوری و کانون نقطه‌ای بود.

با این موفقیت چشمگیر، گروه تجاری زایس مصمم‌تر و پرقدرت‌تر به فعالیت خود ادامه داد. تا کنون بیش از یک‌صد سال از فعالیت حرفه‌ای زایس می‌گذرد.

محققان و پژوهشگران این برند باسابقه، تمام انرژی خود را روی مسئله دید بهتر(better vision) متمرکز کرده‌اند. به همین دلیل زایس، نوآوری‌های خود را در جهت دید بهتر و آسودگی مصرف‌کنندگانش ارائه می‌کند و طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب کرده است.

از افتخارات زایس که حاصل سال‌ها تلاش بی‌وقفه این برند است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تصویر اولین انسانی که به روی ماه پا گذاشت، توسط لنز زایس ثبت شد.
عدسی زایس
  • شرکت گوگل (Google) برای تهیه عکس‌های شگفت‌انگیز از زمین و استفاده آن‌ها در برنامه Google Earth از دوربین‌های مخصوص و مجهز زایس استفاده کرده است.
  • بسیاری از فیلم‌های خاطره‌انگیز سینمایی توسط دوربین‌های فیلم‌برداری زایس ضبط‌ شده‌اند.
  • دارندگان جایزه‌های نوبل علمی توانستند آنچه نادیدنی بود را به کمک میکروسکوپ‌های بسیار قوی ببینند. مشاهده گلبول‌های قرمز خون یکی از این موضوعات نامرئی که با کمک زایس رؤیت پذیر شد.

این شرکت در شهر اوبرکوخن (Oberkochen) از کشور آلمان مستقر است. مؤسس برند زایس، کارل زایس (Carl Ziess) است و چرخاندن این شرکت را خودِ او عهده‌دار است.

کسب‌وکار تجاری زایس از فعالیت 6 گروه تشکیل شده است:

  1. متخصصینی که مسئولیت اندازه‌گیری دقیق داده‌ها را بر عهده‌دارند.
  2. متخصصینی که با میکروسکوپ پژوهش‌ها را کامل می‌کنند.
  3. افرادی که در فنّاوری پزشکی تحصیل‌کرده‌اند.
  4. چشم‌پزشکان و افرادی که برای مراقبت از چشم برنامه‌ریزی می‌کنند.
  5. سازندگانی که اپتیک‌های مصرف‌کنندگان را تولید می‌کنند.
  6. افرادی که وظیفه ساخت فنّاوری‌های نیمه‌هادی را بر عهده دارند.

محصولات برند زایس عبارت است از:

  • میکروسکوپ
  • دوربین‌های نجومی
  • لنزهای سینمایی
  • عدسی عینک
  • عینک
  • لنز چشم
  • دوربین
  • دوربین دوچشمی

علاوه بر ساخت این محصولات، زایس در توسعه و توزیع لیتوگرافی نوری، تجهیزات چشم‌پزشکی و تجهیزات مشاهده افلاک نیز فعالیت می‌کند.

امروزه زایس در بیش از 40 کشور دنیا از جمله ایران، نمایندگی دارد و حدود 25 آزمایشگاه برای توسعه و تحقیق مشاهدات علمی جدید دارد.

در سال مالی  2013 تا 2014 ارزش شرکت زایس را 4.3 میلیارد یورو تخمین زدند. بیش از 25000 کارمند در این شرکت بزرگ مشغول به کار هستند.

فواید استفاده از محصولات زایس

عدسیها و لنزهای زایس چشمان شما را با شرایط زندگی دیجیتال سازگار می‌کنند.

فشار وارد بر چشم و خستگی چشم را کاهش می‌دهد.

باعث می‌شوند محیط اطراف خود را بهتر و واضح‌تر ببینید.

از فشار گردن و سردردهای عصبی جلوگیری می‌کند.

مانع بروز اختلالات چشمی (آب‌مروارید، پیری چشم و...) می‌شود.

فنّاوری‌های به‌کاررفته در عدسی‌های زایس (عدسی‌های دیجیتال، تدریجی، مخصوص محیط کار، ضد بازتاب، مخصوص رانندگی) به‌قدری زیاد هستند که در این مقاله نمی‌توان همه آن‌ها را ذکر کرد.

ZEISS DuraVision Platinum

دید واضح به چیزی بیش از یک لنز آنتی رفلکت نیاز دارد و آن یک سطح مقاوم در برابر اتفاقات روزانه است.لنزهای ZEISS DuraVision Platinum طراحی شده اند تا در مقابل فعالیت های روزانه مقاوم باشند. لنزهایی که ضد لکه هستند و به راحتی تمیز می شوند و دید بی نظیری به شما می دهند.

در ساخت این عدسی عینک از تکنولوژی استفاده می شود که یک پوشش کاملا یک دست بر روی لنز قرار می گیرد و به کمک یونهای فعال این پوشش بر روی لنز مستحکم می شود به نحوی که این پوشش ضد خش ۳ برابر لنزهای عادی در برای خط و خش و لکه مقاوم تر می باشد.

در ضمن این پوشش ۲۰ درصد انعکاس نور از اطراف بیشتر از لنزهای عادی فیلتر می کند

به طور خلاصه مزایای لنزهای زایس دوراویژن پلاتینیوم عبارتند از :

  • مقاوم در برابر خط و خش
  • پوشش و سطح لنزهای این عدسی سه برابر سختی از لنزهای عادی و ضد انعکاس سایر برندهاست.
  • مقاوم در برابر غبار
  • تمیز کردن لنز عینک با لباس باعث جمع شدن بار الکترومغناطیس بر روی لنز عینک می شود که این امر موجب می شود لنز گرد و غبار را به خود جذب کند. لایه ضد لکه لنزهای عدسی زایس مانع جمع شدن این بار مغناطسی بر روی لنز شده و تا ۹۰ درصد از جمع شدن گرد و غبار بر روی لنز عینک جلوگیری می کند و دید شفاف طولانی تری را در اختیار مصرف کننده قرار می دهد.
  • مقاوم در برابر لکه
  • یک پوشش نرم ویژه بر روی عدسی زایس DuraVision Platinum باعث می شود که لکه های روغنی و لکه های ناشی از آب به راحتی از روی لنز پاک شود . این پوشش باعث می شود قطرات آبی که روی عینک پاشیده می شود و یا در اثر مه و رطوبت بروی عینک شکل می گیرد به راحتی پاک شود.
  • خاصیت ضد انعکاس (آنتی رفلکت)
  • پوشش ویژه ضد انعکاس لنزهای دوراویژن زایس تا ۲۰ درصد شدت نور منعکس شده از اطراف را از چشمان شما فیلنر می کند و دیدی شفاف و آرامش را به چشمان شما هدیه می دهد.
بیشتر بخوانید: شیشه عینک طبی بلوکات چه مشخصاتی دارد؟

سوالات رایج در مورد عدسی عینک زایس

آیا عدسی زایس ضد غبار است؟

تمیز کردن لنز عینک با لباس باعث جمع شدن بار الکترومغناطیس بر روی لنز عینک می شود که این امر موجب می شود لنز گرد و غبار را به خود جذب کند. لایه ضد لکه لنزهای عدسی زایس مانع جمع شدن این بار مغناطسی بر روی لنز شده و تا ۹۰ درصد از جمع شدن گرد و غبار بر روی لنز عینک جلوگیری می کند و دید شفاف طولانی تری را در اختیار مصرف کننده قرار می دهد.

شیشه عینک طبی بلوکات چه مزیتی دارد؟

عینک بلوکات مانع از رسیدن نور آبی به چشم‌ها می‌شود و با این کار از خستگی، آبریزش و ضعیف شدن چشم‌ها پیشگیری می‌کند. این نور از لوازم الکترونیک همانند کامپیوتر، گوشی‌های هوشمند و تلویزیون ساطع می‌شود و می‌تواند سردرد و بی‌خوابی به‌دنبال داشته باشد.

کاربرد عدسی بلوپروتکت زایس چیست؟

عدسی BlueProtect زایس برای اشخاصی طراحی و ساخته شده است که زمان زیادی از زندگی روزانه خود را به نگاه کردن به صفحه نمایش کامپیوتر، تبلت، موبایل یا تلویزیون سپری می‌کند و به‌طور مستمر در معرض نورهای LED و CFL هستند.

برند زایس از چه تاریخی کار خود را آغاز کرد؟

برند «زایس» در سال 1846 متولد شد. زایس در اوایل فعالیت‌های خود به‌شدت تلاش می‌کرد تا به نامی بزرگ و پیشرو در عرصه‌های مختلف اپتیکی تبدیل شود. تحقیق‌ها و آزمایش‌های متخصصین زایس جدی پیگیری می‌شد و بالاخره جهش بزرگ و خیره‌کننده زایس در سال 1912 اتفاق افتاد.

Related Articles

کامنت بگذارید