خانه مد و سبک زندگیتغذیه طرز تهیه فیش اند چیپس انگلیسی برای پیشگیری از تخریب شبکیه و ماکولای چشم

طرز تهیه فیش اند چیپس انگلیسی برای پیشگیری از تخریب شبکیه و ماکولای چشم

نویسنده تیم لوناتو
طرز تهیه فیش اند چیپس

طرز تهیه فیش اند چیپس

در این مطلب طرز تهیه فیش اند چیپس را آموزش داده‌ایم. به این دلیل که مصرف ماهی برای تضمین سلامت چشم‌ها بسیار ضروری است. اسیدهای چرب موجود در ماهی می‌تواند نشانه‌های خشکی چشم را کاهش دهد و چشم را در مقابل تخریب شبکیه و ماکولا محافظت کند.

در ادامه، علاوه بر طرز تهیه فیش اند چیپس در مورد مزایای اسیدهای چرب و نقش ماهی در سلامت چشم‌ها برایتان توضیحات کاملی ارائه کرده‌ایم. امیدواریم این مقاله مورد توجهتان قرار بگیرد.

ضرورت مصرف اسیدهای چرب برای سلامت چشم

بسیاری از مردم نمی توانند باور کنند که چربی ها نیز برای سلامتی لازمند. اسیدهای چرب در واقع سنگ بنای چربی ها هستند و بعضی از آنها از این جهت "ضروری" خوانده می شوند که بدن نمی تواند آنها را بسازد و باید حتماً از طریق مواد غذایی تأمین شوند.

اسیدهای چرب ضروری چربی های اشباع نشده امگا-3 و امگا-6 را می سازند.

امگا-3 اصلی آلفا-لینولنیک اسید است و مشتقات شامل ایکوزاپنتانوئیک اسید (Eicosapentaeonic Acid)، داکوزاهگزانوئیک اسید (Dacosahexaenoic Acid) و چند ترکیب دیگر است. امگا-6 اصلی نیز لینولئیک اسید است که مشتقات آن کارکردی در چشم و بینایی ندارند.

اسیدهای چرب ضروری در تکامل بینایی در نوزادان نقش دارند. کمبود این مواد (بویژه امگا-3) در بزرگسالان ممکن است سبب کاهش دید شود. مطالعات نشان داده اند که کمبود طولانی مدت ممکن است سبب تخریب شبکیه و ماکولا شود. بدن هر دو نوع اسید های چرب ضروری را به پروستاگلاندین ها تبدیل می کند که یکی از اثراتشان کمک به خروج مایع چشم و تنظیم فشار داخل چشم است.

فیش اند چیپس

خرید عینک آفتابی از فروشگاه آنلاین لوناتو

مقدار توصیه شده مصرف اسیدهای چرب ضروری برای امگا سه 0.65 گرم و برای امگا شش 4.44 گرم است. ولی بسیاری از محققین نسبت مصرف امگا-6 به امگا-3 را مهم می دانند. مقدار مناسب این نسبت 1 به 1 تا 4 به 1 است در حالیکه در بیشتر رژیم های غذایی این نسبت بسیار بیشتر از این است. بنابراین مقدار مصرف امگا-6 در مقایسه با امگا-3 در بسیاری از رژیم های غذایی باید کاهش یابد.

بهترین منبع تأمین امگا-3 ماهی است و مقدار توصیه شده مصرف 2 بار در هفته است. ماهی‌های چرب (مانند ماهی آزاد، شاه ماهی، ساردین‌ و‌ماهی خال‌دار) در اولویت قرار دارند. ضمنا می‌توانید از روغن‌های گیاهی حاوی امگا3 (کلزا، گردو و کتان) نیز استفاده کنید.

نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که روغن ماهی رادیکال های آزاد تولید می کند و به همین دلیل کسانیکه ماهی یا روغن ماهی زیاد مصرف می کنند باید به میزان کافی آنتی اکسیدان بویژه ویتامین E مصرف کنند.

نکته قابل توجه دیگر این است که بیشتر امگا-6 مصرفی از روغن نباتی حاصل می شود به همین دلیل استفاده از روغن مایع می تواند میزان امگا-6 مصرفی را تا حد زیادی کاهش دهد.

خرید عینک طبی از فروشگاه اینترنتی لوناتو

طرز تهیه فیش اند چیپس کلاسیک انگلیسی

طرز تهیه فیش اند چیپس

فیش اند چیپس کلاسیک یک غذای بریتانیایی است، اینطور که به نظر می‌آید سایر ملیت‌ها هم به آن علاقه زیادی دارند، طوریکه فروشگاه‌ها و رستوران‌های زنجیره‌ای زیادی در سراسر جهان دارد. اما اگر علاقه‌ای به رستوران رفتن ندارید و ترجیح می‌دهید خودتان آشپزی کنید، طرز تهیه و ترفندهای تهیه فیش اند چیپس را در ادامه بخوانید و حتما آن را امتحان کنید.

مواد لازم برای تهیه فیش اند چیپس

  • آرد 55 گرم
  • نشاسته ذرت 55 گرم
  • بیکینگ پودر یک قاشق چای‌خوری
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
  • دلستر کلاسیک یک سوم فنجان
  • آّب گازدار یک سوم فنجان
  • فیله ماهی چهار عدد
  • سیب‌زمینی 900 گرم
  • روغن برای سرخ کردن به مقدار لازم
طرز تهیه فیش اند چیپس

طرز تهیه فیش اند چیپس

  1. درون کاسه‌ای متوسط آرد (دو قاشق غذاخوری از آن را کنار بگذارید) را با نشاسته ذرت و بیکینگ پودر مخلوط کنید. کمی روی آن نمک و فلفل بپاشید و با هم مخلوط کنید.
  2. دلستر را کم کم اضافه کنید و با استفاده از چنگال، آرد را هم بزنید. حالا نوبت به اضافه کردن آب گازدار رسیده‌است، آن را هم اضافه کنید و مدام هم بزنید. سپس مایه به دست آمده را به مدت حدودا 30 دقیقه تا یک ساعت در یخچال بگذارید.
  3. سیب‌زمینی‌ها را بشویید و پوست بکنید، آن‌ها را به صورت خلالی خرد کنید. خلال‌های سیب‌زمینی را درون آبکش بریزید و آب سرد آبکشی کنید.
  4. داخل قابلمه، مقداری آب سرد بریزید و خلال‌ها را داخل آن بریزید و اجازه دهید به آرامی بجوشد (حدودا 3 تا 4 دقیقه برای اینکار کافی است).
  5. بعد از آنکه کمی جوشید آن را داخل آبکش بریزید، چند دستمال آشپزخانه در بشقاب بگذارید و خلال‌ها را روی آن بچینید و مجددا چند دستمال روی آن‌ها پهن کنید و در یخچال بگذارید.
  6. فیله‌ ماهی‌ها را هم روی دستمال آشپزخانه بگذارید تا آبشان خوب گرفته شود، کمی روی آن‌ها نمک بپاشید.
  7. درون ماهیتابه روغن بریزید و صبر کنید تا گرم شود (دمای حدود 176 درجه سانتیگراد) سپس خلال‌های سیب‌زمینی را در آن بریزید لازم نیست آن‌ها را تا زمانیکه طلایی شوند سرخ کنید، همین که کمی پختند و رنگشان عوض شد آن‌ها را از داخل روغن خارج کنید.
  8. دو قاشق غذاخوری آردی که از قبل باقی گذاشتید را درون بشقاب بریزید، فیله ها را در آن بغلتانید. آرد اضافی را از روی آن‌ها بتکانید. سپس دو طرف آن‌ها را به مایه‌ای که آماده کرده بودید، آغشته کنید.
  9. درون ماهیتابه روغن بریزید و به آرامی هر تکه از فیله‌ها را تا زمانیکه مایه روی آن ترد و طلایی شود؛ سرخ کنید (حدودا 8 دقیقه زمان می‌برد). هر از گاهی فیله‌ها را برگردانید تا هردو طرف به صورت یکسان سرخ شود. بعد از آنکه به خوبی سرخ شدند آن‌ها را از روغن خارج کرده و روی دستمال آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافه‌شان گرفته شود.
  10. حالا نوبت به کامل سرخ‌کردن سیب‌زمینی‌ها رسیده است، آن‌ها را در روغن با حرارت 200 درجه سانتیگراد تا زمانیکه کاملا طرد و طلایی شوند سرخ کنید (حدود 5 دقیقه). فیش اند چیپس کلاسیک انگلیسی شما آماده است، آن را در ظرف دلخواه سرو کنید و لذت ببرید.

خرید لنز رنگی از فروشگاه آنلاین عینک و لنز لوناتو

سوالات رایج در مورد تاثیر ماهی در سلامت چشم ها

نقش امگا 3 در سلامت چشم ها چیست؟

امگا3 در آبرسانی مناسب به چشم و پیشگیری از خشک‌شدن آن و همچنین جلوگیری از بروز دژنراسیون ماکولا نقش دارد. همچنین اسید چرب امگا از نازک شدن و خون ریزی محیط اطراف شبکیه در چشم جلوگیری می‌ کنند.

آیا مصرف ماهی برای پیشگیری از نابینایی مفید است؟

بله، مصرف منظم ماهی و به ویژه ماهی‌های چرب مانند ماهی آزاد یا ماهی تن به حفظ قدرت بینایی و حتی پیشگیری از نابینایی در ایام کهولت سن کمک زیادی می‌کند.

مصرف زیاد ماهی ضرر هم دارد؟

روغن ماهی رادیکال های آزاد تولید می کند و به همین دلیل کسانیکه ماهی یا روغن ماهی زیاد مصرف می کنند باید به میزان کافی آنتی اکسیدان بویژه ویتامین E مصرف کنند.

بهترین منبع تأمین امگا-3 چیست؟

بهترین منبع تأمین امگا-3 ماهی است و مقدار توصیه شده مصرف 2 بار در هفته است.

منابع: بیمارستان نور و کتاب کاله

Related Articles

کامنت بگذارید