خانه مد و سبک زندگیاستایل نکاتی که باید برای ست کردن عینک آفتابی با لباس زنانه بدانید

نکاتی که باید برای ست کردن عینک آفتابی با لباس زنانه بدانید

نویسنده فروغ بیداری
ست کردن عینک آفتابی با لباس زنانه

ست کردن عینک آفتابی با لباس زنانه

برای ست کردن عینک آفتابی با لباس زنانه شما باید به مسایل گوناگون توجه داشته باشید از فرم صورت و سبک زندگی گرفته تا موقعیتی که قرار است عینک بزنید؛ حتی توجه به جنس فریم و عدسی عینک آفتابی هم برای ست کردن با لباس مهم است.

1- فرم صحیح عینک آفتابی را انتخاب کنید

در زمان انتخاب عینک آفتابی زنانه اول از همه باید به راحتی عینک روی صورت خود توجه کنید. بدون شک دوست ندارید که در زمان استفاده از این اکسسوری اذیت شوید و عینک روی صورتتان حرکت کند، سنگین باشید یا لیز بخورد.

در عین حال که به راحتی عینک فکر می‌کنید، این را هم مدنظر داشته باشید که عدسی و فریم عینک باید به اندازه بزرگ باشد تا همه‌ی محیط چشم و اطراف آن را پوشش دهد. هدف اصلی از پوشیدن عینک دودی، محافظت از چشم‌ها در برابر اشعه‌های مضر UV است. پس همزمان که بدنبال مدل شیک و راحت هستید، به اندازه فریم آن هم توجه کنید.

برای راحتی عینک روی صورت، جنس دسته‌ی عینک یکی از قسمت‌های اصلی است که باید به آن توجه داشته باشید. جنس دسته اگر پلاستیکی باشد سبک‌تر است و طول آن هم باید به اندازه کافی بلند باشد که دقیقا روی گوش شما قرار بگیرد و بالا و پایین نشود. جنس‌هایی مثل کائوچو (استات) و سیلیکون برای دسته عینک مناسب هستند.

ست کردن عینک آفتابی با لباس زنانه

2- بر اساس نیاز اصلی خود عینک بخرید

پیش از خرید عینک از خودتان بپرسید که آیا فقط می‌خواهید یک اکسسوری جدید برای خود بخرید؟ آیا برای شغل خود به یک جفت عینک آفتابی شیک نیاز دارید؟ آیا می‌خواهید عینک را با تیپ خاصی ست کنید؟ و سوالاتی از این دست. با یافتن دلیل اصلی خرید عینک آفتابی، می‌توانید خرید مناسب و صحیحی داشته باشید.

برخی از خانم‌ها قصدشان فقط خرید یک عینک آفتابی زنانه است که با هر تیپ و لباسی ست شود. این افراد بهتر است سراغ مدل‌های گربه‌ای، ویفرر (ویفری) و عینک‌های نیمه‌فریم‌دار مثل کلاب‌مستر بروند.

خانم‌های که فقط برای خوش‌تیپ‌تر شدن دنبال عینک دودی هستند می‌توانند از سبک‌های کلاسیک مثل عینک‌های مربعی سایز بزرگ، گربه‌ای یا عدسی‌های رنگی استفاده کنند که تاریخ مصرف ندارد و همیشه روی مد هستند.

زنانی که اهل ورزش و ماجراجویی هستند بهتر است سراغ عینک آفتابی از برندهایی مثل Oakley باشند؛ چون تمام عینک‌های این برند مخصوص فعالیت‌های ورزشی و بیرون از خانه است.

اما به طور کلی وقتی در طول سال‌ها مدل‌های مختلفی از عینک آفتابی را خریداری کنید و از آنها به بهترین روش نگهداری کنید، همیشه گزینه‌های متنوعی برای ست کردن عینک آفتابی با لباس زنانه در اختیار خواهید داشت. یعنی دستتان باز است تا برای مناسبت‌ها و مراسم متفاوت، عینک متناسب استفاده کنید.

ست کردن عینک آفتابی با لباس زنانه

3- عینک آفتابی را بر اساس فرم صورت خود انتخاب کنید

وقتی قصد خرید یک لباس نو را دارید، حتما به چندین فروشگاه سر می‌زنید و مدل‌های مختلف را می‌پوشید تا گزینه‌ای که بیشتر با رم بدن و چهره شما تناسب دارد را خریداری کنید. همین امر در مورد عینک هم مصداق دارد. شما باید چندین مدل مختلف عینک آفتابی را روی صورت خود امتحان کنید تا ببینید کدام فریم با شکل صورت شما بیشترین تناسب را دارد.

این کار شاید برای بار اول کمی وقت از شما بگیرد اما بعد از آن متوجه می‌شوید که باید به دنبال چه عینکی باشید. برای ست کردن عینک آفتابی با لباس زنانه لازم است فریم متناسب فرم صورت خود را بشناسید.

بهترین عینک بر اساس فرم صورت افراد مشخص می‌شود. یعنی این طور نیست که ما بگوییم فلان مدل برای زن‌ها بهترین است، بلکه هر خانمی باید بر اساس فرم صورت خود عینک انتخاب کند. هدف از این کار این است ک با کمک این اکسسوری بتوانید بر زیبایی و جذابیت چهره خود بیفزایید.

برای انتخاب عینک بر اساس فرم صورت باید به زاویای صورت توجه کنید. اگر صورت گردی دارید، با یک عینک زاویه‌داری مربعی یا مستطیلی می‌توانید کمی شکل به گردی صورت خود بدهید.

یا اگر صورت کشیده و دراز دارید، بهتر است عینکی پهن و عریض انتخاب کنید تا درازی صورت را بپوشاند.

ست کردن عینک آفتابی با لباس زنانه

4- به جنس فریم عینک هم توجه کنید

برای ست کردن عینک آفتابی با لباس زنانه ، جنس فریم عینک اهمیت زیادی دارد. چرا؟ چون مثلا اگر لباس‌های شیک و گران بپوشید اما یک عینک معمولی پلاستیکی به چشم بزنید، کل تیپ خود را خراب می‌کنید. همه اجزای لباس و اکسسوری باید با هم ست باشند و تناسب داشته باشند.

برای لباس‌های رسمی و اتوکشیده بهتر است بی‌خیال عینک‌های فلزی کلاسیک و پلاستیک‌های ساده و تک‌رنگ بشوید. برای این تیپ‌ها از عینک دودی کائوچو با طرح لاک‌پشتی یا پلنگی استفاده کنید یا اگر فلزی دوست دارید سراغ جنس تیتانیوم بروید.

5- بر اساس موقعیت عینک آفتابی را انتخاب کنید

اگر قرار است لب دریا بروید و زیر نور مستقیم خورشید و اشعه‌های مضر آن باشید، بهتر است عینک دودی با پوشش پلاریزه استفاده کنید. در بالا هم گفتیم هدف از عینک آفتابی محافظت از چشم‌هاست. پس برای زمانی که قرار است چندین ساعت در معرض اشعه‌های UV باشید باید حتما به ضد یو وی بودن و پلاریزه بودن عدسی عینک توجه کنید.

اگر فقط قصد این را دارید که در یک دورهمی عصرانه با دوستان عینک بزنید تا خوش‌تیپ دیده شوید، می‌توانید عدسی‌های رنگی را بر اساس رنگ و شکل لباس‌های خود انتخاب کنید.

بهترین گزینه برای ست کردن عینک آفتابی با لباس زنانه در مراسم رسمی، عینک‌های کلاسیک مربعی، گربه‌ای و ویفری با عدسی‌های تیره هستند.

اگر ورزشکار هستید، حتما عینک‌های مخصوص ورزش خریداری کنید. عینک ورزشی علاوه بر ضد UV و پلاریزه بودن، عموما عدسی‌های کشیده‌ای هم دارند که نور از کناره‌های عینک هم نتواند وارد چشم شود.

خرید عینک ورزشی از فروشگاه اینترنتی عینک و لنز لوناتو

سوالات رایج در مورد ست کردن عینک آفتابی با لباس زنانه

کدام عینک را می‌توان هم برای مراسم رسمی پوشید و هم غیررسمی؟

عینک مدل ویفری، گربه‌ای و مربعی

برای مراسم رسمی چه جنس عینک آفتابی مناسب‌تر است؟

عینک‌های فلزی

بهترین مدل عینک آفتابی برای تیپ زنانه چیست؟

ویفری، پروانه‌ای و کلاب‌مستر

عینک آفتابی با فریم سفید را می‌توان برای ناهار کاری پوشید؟

بهتر است این کار را نکنید مگر اینکه تیپ و استایل شما ساختارشکنانه، هیپی، بوهمی یا هنری باشد.

منبع: wikihow

Related Articles

کامنت بگذارید