خانه راهنمای خرید و محصولات راهنمای خرید عینک آفتابی مردانه برای داشتن استایلی مناسب

راهنمای خرید عینک آفتابی مردانه برای داشتن استایلی مناسب

نویسنده تیم لوناتو
خرید عینک آفتابی مردانه

خرید عینک آفتابی مردانه

اگر در زمان خرید عینک آفتابی مردانه انتخاب مناسبی صورت گیرد، می‌تواند تغییرات اساسی در استایل فرد ایجاد کند.

امروزه کاربرد عینک آفتابی فراتر از یک اکسسوری است. به گونه‌ای که این عینک به بخشی از پوشش فرد تبدیل شده است. به همین دلیل مهم است بدانیم چگونه و چه زمانی باید از آنها استفاده کنیم. دانستن این‌که چه مدل عینکی با چه سبک پوششی ظاهر فرد را زیباتر خواهد ساخت، امری مهم تلقی می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با ما همراه شوید تا در مورد انتخاب درست خرید عینک آفتابی مردانه آگاهی یابید.

نکات مهم در خرید عینک آفتابی مردانه

1) راحتی عینک را در اولویت خود قرار دهید

خرید عینک آفتابی مردانه

یکی ار فاکتورهای اصلی در خرید عینک آفتابی مردانه ، احساسی است که از عینک به شما منتقل می‌شود. عینک آفتابی می‎بایست مناسب و مطابق با چهره شما باشد تا بتوانید به مدت طولانی و بدون ناراحتی بر چشم داشته باشید. در جست‌وجوی عینکی باشید که:

  • لغزش نداشته باشد و از چشم سر نخورد.
  • استندهای واقع در پل بینی ناراحت کننده نباشند.
  • بازوهای عینک (قسمتی از فریم که در پشت گوش قرار می‌گیرد) نه خیلی سفت باشد که باعث اذیت استخوان پشت گوش شود و نه خیلی شل باشد که منجر به افتادن نابه‌هنگام عینک شود.
  • تا حد ممکن بازوهای عینک از موادی مانند سیلیکون و استات تهیه شده باشد. این مواد بهتر از پلاستیک هستند.
  • عدسی‌های عینک آفتابی اندازه ایده‌آل داشته باشند. به‌ گونه‌ای که امکان درز نور آفتاب از قست‌های بالایی و پایینی عینک وجود نداشته باشد.

2) دلایل استفاده از عینک آفتابی را تعیین کنید

خرید عینک آفتابی مردانه

در هنگام خرید عینک آفتابی مردانه به این فکر کنید که چرا به دنبال عینک جدید هستید. آیا در جست‌وجوی عینک خوب و با کیفیت هستید؟ آیا حرفه شما ایجاب می‌کند که عینک آفتابی خریداری کنید؟ یا هدف از خرید فقط جنبه مد دارد؟ در نظر داشته باشید که با دانستن علت استفاده از عینک آفتابی، می‌توانید در هنگام خرید انتخاب درستی داشته باشید.

  • کسانی که به دنبال عینک آفتابی همه‌کاره هستند، عینک‌های مدل Aviator، Wayfarer و Browline بهترین انتخاب خواهد بود.
  • افرادی که صرفا با هدف مد از عینک آفتابی استفاده می‌کنند، می‌توانند به استایل کلاسیک فکر کنند. همچنین می‌توانند از عینک‌هایی با فریم‌های عجیب و جالب استفاده کنند.
  • برای کاربرانی که ساعت‌ها عینک به چشم دارند و مشغول فعالیت در محیط باز هستند، برندهایی مثل Oakley، Zeal Optics گزینه مناسبی است. این برندها عینک‌های بادوام و با طول عمر بالا تولید می‌کنند.
  • در طول زمان، چند جفت عینک آفتابی تهیه کنید. به این ترتیب برای هر کاربردی عینک مخصوص به آن را خواهید داشت.

3) عینکی انتخاب کنید که چهره شما را زیباتر سازد

عینک‌های مختلف با سبک‌های متنوع امتحان کنید. کدام عینک چهره شما زیباتر نشان می‌دهد؟ به طور یقین بهترین عینک آفتابی، عینکی خواهد بود که بیشترین سازگاری و تطابق را با چهره شما داشته باشد. پس در هنگام خرید عینک آفتابی مردانه این نکات را به خاطر بسپارید.

  • بهتر است از عینک‌هایی استفاده کنید که شکل صورت شما را خنثی می‌کند. به عنوان مثال اگر صورت نازک و زاویه‌دار دارید، عینک‌ پهن و گرد تهیه کنید. برای صورت‌های گرد، فریم‌های مربعی و خطی مناسب خواهد بود.
  • در نهایت عینکی را انتخاب کنید که با آن زیباتر و بهتر به نظر می‌رسید و این یک ترجیح شخصی است.

4) به جنس عینک توجه کنید

خرید عینک آفتابی مردانه

بعد از انتخاب شکل و فریم عینک، نوبت به بررسی جنس عینک می‌رسد. عینک مورد پسند خود را که در جنس‌های مختلفی به بازار آمده است، بررسی کنید.

  • عینک‌هایی که از مواد اولیه مانند پلاستیک و فلزات سبک وزن ساخته شده‌اند، قیمت کمتری دارند. جنس‌هایی مانند چوب و صدف قیمت بالاتری خواهند داشت.
  • سعی کنید تعادلی میان جنس، ظاهر، دوام، راحتی و قیمت برقرار کنید.
  • قبل از خرید عینک آفتابی مردانه ،بودجه‌ای برای خود تعیین کنید. با این کار در زمان نیز صرفه‌جویی خواهید کرد. زیرا به سراغ امتحان گزینه‌های دیگر نخواهید رفت.

عینک زدن در موقعیت‌های مختلف

1) در هوای آفتابی عینک بزنید

در هنگام روز و زمان‌هایی که هوا روشن است، از عینک آفتابی استفاده کنید. عینک آفتابی چشم را از آسیب‌های اشعه ماوراء بنفش (UV) مصون نگه می‌دارد. همچنین استفاده از عینک در هنگام رانندگی توصیه می‌شود. در صورتی که از عینک آفتابی استفاده نکنید، نور چشم‌ها را اذیت می‌کند و ممکن است علاوه بر آسیب به چشم، باعث ایجاد خطر شود.

  • مطمئن شوید سطح حفاظت عینک در برابر اشعه UV بالا است.
  • از عدسی‌های عینک آفتابی با نوع پلاریزه استفاده کنید. عینک‌های پلاریزه چشم‌ها را در برابر نورهای منعکس شده، حفظ می‌کند.
  • عینک آفتابی همیشه در دسترس باشد تا در زمان نیاز به راحتی از آن استفاده کنید.

2) در طول فعالیت‌های ورزشی و تفریحی از چشم خود محافظت کنید

در هنگام فعالیت‌های ورزشی سخت در فضای باز از عینک آفتابی استفاده کنید. عینک آفتابی علاوه بر جلوگیری از ورود نور خورشید به چشم، به عنوان مانعی میان چشم و هر گونه خاک و گرد وغبار عمل می‌کند. همچنین مانع از برخورد توپ تنیس و بدمینتون به چشم می‌شود.

  • برندهایی مانند Oakley، Spy Optic و Roka سبک‌های ورزشی بسیار خوبی مانند shield و wraparound تولید کرده‌اند.
  • هنگام خرید عینک آفتابی مردانه برای فعالیت‌های ورزشی، عینک‌هایی انتخاب کنید که مناسب با ورزش مورد نظر باشد.

3) عینک‌تان را با پوشش خود هماهنگ کنید

پوشش خود را با یک جفت عینک آفتابی متناسب با لباس، تکمیل کنید. عینک آفتابی اولین حفاظت کننده چشم است. در صورتی که درست انتخاب شود، می‌تواند پوشش شما را تکمیل کند و همانند سایر اکسسوری‌ها مثل کمربند، ساعت، کلاه در زیباسازی پوشش کمک کند.

  • اگر تنها یک جفت عینک آفتابی دارید، در هنگام خرید، عینکی خنثی انتخاب کنید بطوری که بتوان با هر پوششی ست کرد.
  • عینک خود را با لباس‌هایتان ست کنید. پوشیدن عینک ورزشی دوچرخه‌سواری با کت‌وشلوار مناسب نیست.
  • رنگ فریم‌های عینک را با رنگ لباس هماهنگ کنید. فریم‌های سیاه و متالیک با لباس‌هایی به رنگ مشکی، سفید یا خاکستری هماهنگ است. فریم‌هایی با رنگ روشن نباید در تضاد با رنگ‌های موجود در لباس باشند.

4) از عینک طبی آفتابی استفاده کنید

اگر چشم‌های شما نمره‌ دارد و نیاز به استفاده از عینک طبی دارید، می‌توانید از عینک‌های طبی آفتابی استفاده کنید. با تعویض عدسی‌های عینک آفتابی با عدسی‌های طبی، مجبور به تعویض مداوم عینک نخواهید بود.

  • عینک طبی آفتابی برای کسانی که بیشتر وقت خود را در بیرون سپری می‌کنند، مناسب است. مانند رانندگان تاکسی، کارگران ساختمانی
  • همچنین می‌توانید عینک طبی خود را با اعمال عدسی‌های فتوکرومیک بر روی آن، به عینک آفتابی تبدیل کنید.

Related Articles

کامنت بگذارید