خانه راهنمای خرید و محصولات بهترین عدسی‌های عینک طبی را بشناسید

بهترین عدسی‌های عینک طبی را بشناسید

نویسنده فروغ بیداری
کدام برند عدسی عینک بهتر است؟

بهترین برند عدسی عینک طبی

امروزه در بندهای عینک طبی و آفتابی گوناگون و متنوعی در بازار وجود دارند و شما از فریم گرفته تا عدسی خود را می‌توانید به میل خود انتخاب کنید. اما انتخاب عدسی مناسب برای عینک طبی‌ای که پزشکتان با شماره خاصی برایتان تجویز کرده، همیشه کار آسانی نیست. در این مقاله می‌خواهیم به شما 5 تا از بهترین برندهای عدسی عینک طبی را معرفی کنیم تا دفعه دیگری که پا در فروشگاه عینک طبی می‌گذارید با نام‌های عجیب و مختلف سردرگم نشوید و با اطلاعاتی که از هر برند دارید، به راحتی عدسی مورد نظر خودتان را پیدا کنید.

عدسی عینک زایس (Zeiss)

یکی از بهترین برند عدسی عینک طبی ، عدسی زایس است. با اینکه عدسی عینک این برند قیمت بالایی دارد اما در عوض کیفیت لنزها عالیست. بسیار متنوع اند و دارای کیفیت، وضوح و راحتی فوق‌العاده‌ای هستند. 

بهترین عدسی عینک طبی

زایس یک شرکت آلمانی است که ۱۷۵ سال قدمت دارد. کارل زایس که خود یک متخصص بینایی سنجی بود، در سال ۱۸۴۶ این شرکت را تاسیس کرد. امروزه زایس از طراحی و تولید عدسی عینک گرفته تا لنزهای دوربین دیجیتال تک.عدسی رفلکس(DSLR) و فناوری‌های علمی مانند میکروسکوپ، طیف‌سنجی و اپتوالکترونیک در صنعت پیشتاز است.

چه چیزی عدسی‌ عینک زایس را منحصربه‌فرد کرده است؟

تمام انواع فناوری‌های نوری زایس، از ساده‌ترین عدسی تا پیچیده‌ترین میکروسکوپ آن، از نزدیک به دو قرن تجربه، تخصص و برتری صنعت بهره می‌برند. جدا از اینکه عدسی‌های عینک زایس با بهترین کیفیت طراحی شده‌اند، همچنین طیفی باورنکردنی از عدسی‌های تخصصی را برای کاربردهای سفارشی تولید کرده است. برخی از بهترین عدسی‌های زایس عبارت‌اند از:

عدسی زایس SmartLife: برای متعادل کردن فشارهای شدید چشم در زندگی مدرن.

عدسی زایس BlueGuard: برای حذف نور آبی مضر.

عدسی زایس Digital: برای کمک به کاهش نوردهی بیش از حد صفحه‌نمایش‌ها و دستگاه‌های هوشمند.

عدسی زایس Progressive: برای ارائه پشتیبانی بیشتر به چشم‌های نزدیک‌بین و دوربین.

عدسی زایس DriveSafe: برای بینایی بهتر در حین رانندگی.

عدسی‌های طبی زایس را می‌توانید در فروشگاه آنلاین لوناتو خریداری کنید همچنین امکان خرید انواع عینک و عدسی عینک در این فروشگاه موجود هستند. 

عدسی عینک اسیلور (Essilor)

اسیلور یک تولید‌کننده عدسی ممتاز قدیمی، در صنعت نوری است. این برند نام‌آشنا بیش از 60 سال سابقه فعالیت در این صنعت را دارد و یکی از بزرگترین برندهای عدسی طبی در بین تمام تولیدکنندگان عدسی است. اسیلور دائماً در حال آزمایش و رسیدن به فرمول‌های جدید جهت بهبود عدسی‌هایش است و جدیدترین دستآورد آن‌ها در حال حاضر عدسی‌های Varilux و Eyezen هستند.= که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

ویژگی‌های خاص عدسی عینک اسیلور

عدسی‌های عینک اسیلور دارای پوشش‌های درجه یک مانند Crizal Sapphire UV است‌ این پوشش یک سپر نامرئی است که ترکیبی از شفافیت و دوام است. با استفاده از این پوشش از خواص ضدانعکاس، ضدخش، آسان تمیزشو و محافظت در برابر اشعه ماوراء‌بنفش بهره‌مند می‌شوید. این پوشش محافظی باورنکردنی برای عدسی‌ عینک شماست و باعث شفافیت عدسی می‌شود. همه این موارد باعث بهبود دید شما می‌شود.

برندهای مطرح عدسی عینک

همچنین، عدسی‌های عینک اسیلور در سری X Varilux به شما این امکان را می‌دهند که نزدیک، دور و همه‌چیز را به وضوح و یکپارچه ببینید. سری X بهترین عدسی برای وضوح و دید روان هنگام دیدن شی‌ای نزدیک و سپس تغییر دید و نگاه کردن به شی‌ دور است و با نیازهای روزمره شما هماهنگ است. به لطف پیشرفت‌های اسیلور، عدس‌های سری X Varilux اکنون می‌توانند اصلاح بینایی دقیق‌تری ارائه دهند. از دیگر مزایای عدسی‌های عینک اسیلور می‌توان به دید واقعی و گسترده، راحتی و دید روان و واضح و دقیق آن اشاره کرد.

برای خرید عدسی های اسلیور کلیک کنید.

عدسی عینک کداک (KODAK)

کمپانی کداک، یکی از بهترین انواع عدسی‌های عینک طبی در جهان را تولید می‌کند. این عدسی‌ها در رنگ‌های بسیار شفاف و زیبا تولید و عرضه می‌شوند.

کداک یک شرکت چند ملیتی است که دفتر مرکزی آن در شهر روچستر در ایالت نیویورک ایالات متحده واقع شده است. اولین دوربین‌های عکاسی دستی، اختراع کداک است که باعث شد تا هنر عکاسی در بین مردم عادی هم عمومیت پیدا کند.

به طور مثال، عدسی Kodak Precise نوعی عدسی تدریجی تقویت‌شده است که منطقه نزدیک‌بینی بسیار وسیعی دارد تا بیشتر حرکات چشم را تحت پوشش قرار دهد. همچنین منطقه دور بینی آن هم به گونه‌ای طراحی و ساخته شده که تا هر فاصله‌ای که فکرش را بکنید، دیدی کاملا واضح و شفاف برای فرد ایجاد می‌کند. همه این امکانات به لطف استفاده از فناوری موسوم به Vision First Design است.

از دیگر امکانات و برتری‌های عدسی عینک‌های برند کداک باید به عدسی‌های تک دید و عدسی‌های دو دید این برند اشاره کرد. این عدسی‌ها با حفظ کارکرد و ارائه دید بسیار واضح، تا حد امکان صاف و عاری از خمیدگی و برآمدگیِ شدید تولید می‌شوند.

عدسی‌های سینگل ویژن (تک دید) و بایوفوکال (دو دید) کداک بسیار باریک‌تر از عدسی‌های مشابه برندهای دیگر هستند. این لنزهای عینک همچنین 30 درصد سبک‌تر هستند و دید واضحی برای فرد ایجاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین مارک عینک آفتابی ؛ «پرادا» صدرنشین ۱۰ برند برتر جهان است

عدسی‌های عینک هویا (Hoya)

برند هویا یک برند تولید محصولات بینایی است که برای رفع نیازهای خاص بیماران به طور مداوم در حال تکامل است. برند هویا این کار را با استفاده از تحقیقات گسترده و فناوری پیشرفته برای اصلاح فرآیندهای خود و ارائه بهترین خدمات و محصولات ممکن انجام می‌دهد. این امر فناوری عدسی عینک هویا را بسیار ارزشمند کرده است و به همین دلیل یکی از پیشرویان در تامین عدسی عینک در ایالات متحده است.

انواع عدسی‌های عینک هویا و فناوری خاص مورداستفاده در ساخت آن‌ها

عدسی‌های تک‌دید هویا: بر خلاف سایر عدسی‌های تماسی تک‌دید، عدسی‌های تک‌دید هویا با استفاده شماره عینک تجویزشده و فناوری شکل آزاد نقطه به نقطه ایجاد می‌شوند که باعث می‌شود هر پیکسل روی عدسی ارزش محاسباتی خاص خود را داشته باشد. در نتیجه، دقت لنزهای تک‌دید هویا بی‌رقیب هستنو و بیماران می‌توانند با هر عینک طبی از عملکرد بصری فوق‌العاده‌ای بهره‌مند شوند.

لنزهای فتوکرومیک/ مخصوص: هر بیمار کاملاً منحصر‌به‌فرد است و نیازهای او نیز همینطور. عدسی‌های عینک هویا با توجه به نیازهای خاص بیماران، طراحی شده‌اند. یکی از نمونه‌های آن در عدسی‌های ورزشی فوتوکرومیک هویا است که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بیماران مجبور به انتخاب بین حفاظت از چشم‌هایشان و عملکرد بهتر نباشند. این عدسی‌ها وضوح دید کاملی را حتی در شرایط چالش‌برانگیز و متغیر ارائه می‌دهد و همینطور از مواد مقاوم در برابر ضربه ساخته شده‌اند و حتی ۱۰۰ درصد محافظ در برابر اشعه ماوراء‌بنفش هستند.

محافظت در برابر اشعه UV: عدسی‌های عینک هویا ترکیبی از محافظت در برابر نور خورشید، کاهش تابش نور و وضوح بصری فوق‌العاده را ارائه می‌کنند. این عدسی‌ها برای جلوگیری از اشعه های مضر UV و فیلتر کردن نور HEV طراحی شده.اند و در عین حال رنگ‌هایی که فرد می‌بیند روشن و دقیق باقی می‌مانند.

برای دریافت مشاوره رایگان کلیک کنید.

بهترین برند عدسی عینک طبی : DRIVEWEAR

عدسی‌های ترنزیشن DRIVEWEAR که در ساختشان از پوشش پلاریزه استفاده شده است، برای رانندگی در جاده مناسب هستند. سیستم پلاریزه NuPolar در این عدسی‌های عینک طبی باعث حذف بازتاب نور از سطح آسفالت جاده و کاپوت ماشین می‌شود.

تکنولوژی تغییرپذیری (Transitions) فتوکرومیک باعث می‌شود تا عدسی عینک به صورت خودکار در محیط‌های تاریک و روشن، دودی و طبی شود.

بهترین برند عدسی عینک

عدسی‌های Drivewear توانایی تشخیص میزان نور در فضای باز و حتی از پشت شیشه ماشین را دارند. احتمالا شنیده‌اید که اغلب عینک‌های فتوکرومیک برای استفاده در زمان رانندگی مناسب نیستند. به این خاطر که شیشه جلوی خودرو ضد یو وی است و در نتیجه عدسی‌های عینک فتوکرومیک در غیاب اشعه ماوراءبنفش شفاف هستند. همچنین در اغلب جاهایی که با نور مصنوعی روشن شده این عدسی‌ها شفاف هستند. اما Drivewear این مشکل را برطرف کرده و عدسی‌های فتوکرومیک آن حتی برای رانندگی مناسب هستند.

عدسی عینک رودن اشتوک (Rodenstock)

در بین ویژگی‌ها و خدماتی که برندهای مختلف عدسی عینک به خریداران ارائه می‌دهند، برند عدسی عینک Rodenstock کیفیت عدسی را تضمین می‌کند. این برند به شما قول می‌دهد که بتوانید از عینک خود برای مدت طولانی استفاده کنید. این عدسی با پوشش محافظتی نامرئی خود دوام عدسی را بالا می‌برد و باعث مقاومت در برابر خط و خش می‌شود و ضدانعکاس است.

بهترین عدسی‌های عینک

پوشش‌های Solitaire با استفاده از تکنولوژی‌های پیشتاز، لنزهای Rodenstock را بادوام‌تر و مقاوم‌تر در برابر خط و خراش، آلودگی و چربی می‌سازند و ضدآب نیز هستند. علاوه بر آن، این پوشش بازتاب‌های آزاردهنده ناشی از رفلکس‌ نور را کاهش می‌دهند و در نتیجه باعث دید واضح‌تری خواهند شد. این عدسی‌ها انواع محافظت از خاک و گرد و غبار گرفته تا محافظت در برابر اشعه ماوراء‌بنفش، یا دید آرام با کاهش نور مصنوعی رایانه‌ها، لپ‌تاپ‌ها و تلفن‌های هوشمند، را به بیماران ارائه می‌دهد.

بهترین عدسی های عینک را از لوناتو بخواهید.

عدسی عینک کوداک (Kodak)

کوداک شرکتی آمریکایی است که در کنار فعالیت‌هایش در زمینه محصولات عکاسی، در حیطه‌ی تولید عدسی عینک نیز فعالیت می‌کند. امروزه کوداک لنزهایی را مطابق با نیازهای بصری هر نوع بیمار، از افراد نزدیک‌بین تا مشتریان عدسی‌های واریفوکال که به فرمول‌های بصری پیچیده‌تری نیاز دارند، عرضه می‌کند. عدسی Kodak تصحیح بینایی انجام می‌دهد و برای همه مصدف‌کنندگان ساده و در دسترس قرار دارند. عدسی‌ های عینک کوداک با استانداردهای دقیقی طراحی و تولید می‌شوند. عدسی‌ های کوداک No-Glare با کاهش تابش خیره‌کننده عملکرد عینک شما را بهبود می‌بخشد و به سبب آن نه تنها دید واضح‌تری دارید بلکه در عین حال جذابیت و زیبایی عینک شما نیز بالا می‌رود . عدسی‌های کوداک No-Glare که هم برای عملکرد مناسب و هم برای محافظت طراحی شده‌اند، تقریباً ۹۹ درصد از نور موجود را سد می‌کند و می‌توانید حتی در نور کم دید واضحی داشته باشید.

عدسی‌های کوداک فشار و خستگی چشم را که اغلب مربوط به تابش خیره کننده نورهای مصنوعی و تابش‌های خیره‌کننده انعکاسی ناخوش‌آیند می‌شوند، کاهش می‌دهد. عدسی‌های پیشرفته کوداک به طور خاص برای پاسخگویی به نیازهای ویژه‌ی سبک زندگی شما طراحی شده‌اند. از سفرهای مکرر در داخل و خارج از منزل گرفته تا استفاده طولانی مدت از رایانه.

امیدواریم دفعه دیگری که خواستید عدسی عینک طبی انتخاب کنید بدون دردسر و سردرگمی خرید کنید. به فروشگاه ما سری بزنید و عینک طبی موردپسند خودتان را پیدا کنید. اگر در انتخاب و خرید نیاز به مشاوره رایگان داشتید، به آدرس واتساپ ما پیام دهید؛ همکاران ما در بخش مشاوره خرید آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

انواع عدسی عینک طبی

عدسی شیشه‌ای عینک طبی: در زمانی که تازه عینک اختراع شده بود، همه لنزها از جنس شیشه ساخته می‌شدند. اما از آنجا که شیشه سنگین است و احتمال شکستن و خرد شدن آن بالاست، به مرور زمان از چرخه تولیدات عینک کنار گذاشته شد.

عدسی پلاستیکی: به دلیل سبک وزن بودن، هزینه پایین و کیفیت اپتیکی بسیار بالا، پلاستیک CR-39 در صنعت عینک‌سازی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عدسی پلی‌کربناتی: از آنجا که پلی‌کربنات از پلاستیک CR-39 سبک‌تر و مطمئن‌تر است، به یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین متریال‌ها برای ساخت عدسی عینک طبی کودکان و عینک‌های ورزشی تبدیل شده است.

عدسی تریوکس (Trivex): از دیگر مواد سبک‌وزن برای ساخت عدسی عینک که شبیه پلی‌کربنات است.

عدسی پلاستیکی شاخص بالا (های ایندکس): این لنزها بسیار باریک‌تر و سبک‌تر از عدسی‌های پلاستیکی CR-39 هستند زیرا ضریب شکست بالاتری دارند.

جمع بندی

در این مقاله تعدادی از برندهای مطرح عسی عینک را معرفی کردیم اما عدسی های عینک خوب به همین تعداد محدود نمی‌شوند. شما می‌توانید با توجه به بودجه، میزان و نوع استفاده از عینک و همچنین راهنمایی متخصصان، عدسی مناسب خودتان را انتخاب کنید. برای خرید بهترین عدسی های عینک می‌توانید به فروشگاه لوناتو به آدرس www.lunato.net سر بزنید و با اطمینان از اصالت و سلامت کالا، از خرید خود لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب بهترین عدسی برای عینک طبی

 

Related Articles

3 کامنتها

جعفر ملکامجد 21 خرداد 1402 - 22:31

سلام
عدسی طبی تجویز شده برام.راهنمایی میخواستم.

پاسخ
Khorram 17 تیر 1402 - 15:29

سعی کنید از بهترین فریم درجه یک کائوچواستفاده کنید چون هیچموقع تنظیمش بهم نمیخورد فقط برندهای خوب واورجینال و عدسی با آنتی رفلکس طلایی یا بنفش به اضافه ضدانعکاس نور بخاطر رانندگی درشب که نور خودرو جلواذیتت نکنه، پلاریزه بخاطر اینکه در افتاب چشمت خسته نشه، حتما UV400 باشه و ضد خش، و مطمعن باشید هرچقدر جنس باکیفیت تر بخرید برایتان در نهایت هم ارزانتر و هم بدون آسیب به چشمت خواهد بود چون جنس برند اورجینال سالها کارمیکنه و اصلا چشمت خسته نمیشه اما اجناس کپی صددرصدبرعکسشه، بنده سابقه 25سال استفاده عینک دارم، برندزایس آلمان یا هویا ژاپن بی نظیره

پاسخ
سینا نظری 26 شهریور 1402 - 21:27

سلام همچین عینکی رو از کجا تهیه کنیم؟
و اینکه
ببخشید چشم راست ۵ و چشم چپ ۵.۲۵
و نیم آستیگماتیسم
نزدیک بین هستم.
مناسبترین عدسی فشرده برای من با این شماره چشم، ۱.۶۷ هست یا ۱.۷۴؟
میخام چشمم کوچیک دیده نشه
ممنون

پاسخ

کامنت بگذارید