خانه آشنایی با فرم صورت و آموزش انتخاب بهترین عینک

آشنایی با فرم صورت و آموزش انتخاب بهترین عینک

نویسنده تیم لوناتو
جالب است بدانید که در یک تحقیق علمی ثابت شده کسانی که عینک می‌زنند 75 درصد بیشتر از حالت معمولی برای جنس مخالف جذاب خواهند بود. یعنی عینک یک اکسسوری تضمین‌شده برای خوش‌تیپی و جلب توجه جنس مخالف است. اما همین عینک می‌تواند به جای خوش‌تیپ کردن شما را بسیار هم بد تیپ نشان دهد، چگونه؟ با یک انتخاب اشتباه. اگر فریمی انتخاب کنید که مناسب فرم صورت شما نیست، خیلی نباید احساس خوش‌تیپی پیدا کنید زیرا شک نکنید که دقیقا برعکس تصورتان، اصلا هم خوب به‌نظر نمی‌رسید. چطور می‌توان از چنین اتفاف بدی پیشگیری کرد؟ خیلی ساده. با شناخت درست فرم صورت خود می‌توانید مناسب‌ترین و متناسب‌ترین عینک را انتخاب و خریداری کنید. برای این منظور لوناتو در ادامه انواع فرم‌های صورت و چگونگی تشخیص آنها و همچنین نحوه انتخاب صحیح عینک برای هر فرم صورت را نوشته. امید که مورد توجهتان قرار بگیرد. به‌طور کلی 6 فرم صورت به ترتیب زیر وجود دارد:
  1. مستطیل
  2. بیضی
  3. قلبی
  4. مربع
  5. گرد
  6. لوزی
با یک نگاه ساده به آینه نمی‌توانید فرم صحیح صورت خود را تشخیص دهید. برای این منظور بهتر است از روش‌های اندازه‌گیری زیر کمک بگیرید. سر خود را صاف و ثابت نگهدارید. سپس با متر موارد زیر را اندازه‌گیری کنید:
  • عرض پیشانی (از چپ به راست)
  • پهنای گونه‌ها - خط فک (از بغل گوش چپ تا کنار گوش راست)
  • درازی صورت (از بالای پیشانی تا پایین چانه)
  • پهنای چانه
صورت مستطیلی روش تشخیص: درازی صورت بیشتر از پهنای آن است. پیشانی، چانه‌ها و فک تقریبا عرض برابری دارند. عینک مناسب: فریم‌های بزرگ و پهن با خطوط مشخص صورت قلبی روش تشخیص: چانه بسیار تیز است، فک پهن است و پیشانی پهن‌تر از دیگر بخش‌های صورت است. عینک مناسب: فریم‌هایی که رو به پایین به سمت چانه هستند، همانند عینک خلبانی. همچنین می‌توانید از عینک‌های بدون فریم استفاده کنید. به‌طور کلی باید عینکی استفاده کنید که بخش بالایی آن ضخیم نباشد. مربعی روش تشخیص: درازی صورت و فاصله گونه‌ها با هم یک اندازه هستند. همچنین چانه، خط فک و پیشانی عرض برابری دارند. عینک مناسب: بیضی باریک یا فریم‌های مستطیلی برای این فرم از صورت‌ها مناسب‌تر هستند. البته توجه داشته باشید که لبه‌های مستطیل گرد باشد. بیضی روش تشخیص: درازی صورت بیشتر از عرض صورت است. عرض پیشانی پهن‌تر از خط فک صورت است. عینک مناسب: از فریم‌هایی استفاده کنید که بخش بالایی آنها پهن‌تر از پایین‌شان است. گرد روش تشخیص: درازی صورت با پهنای آن برابر است. پهنای پیشانی و فک هم شبیه به هم هستند. عینک مناسب: عینک‌های مستطیلی یا مربعی با لبه‌های تیز (نه گرد) مناسب‌تر هستند. لوزی روش تشخیص: گونه‌ها پهن هستند، چانه تیز است و پیشانی باریک‌تر است. عینک مناسب: فریم‌هایی که لبه‌های گرد دارند و پهنایشان کمتر از گونه‌هاست مناسب خواهند بود.

کامنت بگذارید