خانه اخبار آیا با لنز چشم می‌توان آرایش کرد؟ یا از مژه مصنوعی استفاده کرد؟

آیا با لنز چشم می‌توان آرایش کرد؟ یا از مژه مصنوعی استفاده کرد؟

نویسنده فروغ بیداری
آرایش با لنز

آرایش با لنز

آرایش با لنز کار نرمالی است که اغلب خانم‌ها انجام می‌دهند. یعنی وقتی لنز رنگی یا لنز طبی می‌گذارید، لازم نیست از آرایش کردن دست بکشید. این دو هیچ تضادی با هم ندارد. اما وقتی که شما اصول صحیح آرایش کردن چشم وقتی لنز دارید را رعایت کنید!

حالا این اصول چیست؟ ما در ادامه این مطلب به طور کامل برایتان توضیح داده‌ایم.

آیا با لنز چشم می‌توان آرایش کرد؟

لنز گذاشتن برای برخی افراد بسیار سخت است. بعضی‌ها هم از لنز می‌ترسند و هراسشان این است که نکند چشم‌هایشان دچار عفونت شود. اما خیلی‌ها هم هستند که بدون هیچ ناراحتی یا ترسی لنز استفاده می‌کنند. اما حتی اگر جزو کسانی هستید که از لنز گذاشتن ترسی ندارید هم برای آرایش با لنز باید اصولی را رعایت کنید.

  • اول از همه باید دست‌های خود را بشویید.
  • مطمئن باشید که لنز تماسی شما کاملا تمیز و ضدعفونی شده است. همچنین وسایل آرایشی هم تمیز است.
  • همیشه برس‌های آرایش را بشویید و تمیز کنید.
  • از وسایل آرایشی دیگران به هیچ وجه استفاده نکنید.
  • در طول سفرهای جاده‌ای از آرایش چشم به همراه لنز پرهیز کنید. زیرا ممکن است خاک یا عرق کردن سبب شود تا آرایش چشم وارد چشم شود و برای لنز مشکل ایجاد کند.
  • بهتر است از وسایل آرایش چشم که مبتنی بر آب هستند به جای وسایل مبتنی بر روغن استفاده کنید. مثلا از کرم مرطوب کننده در اطراف چشم استفاده کنید نه چرب کننده.
  • ترجیحا ریمل خود را هر چند ماه یک بار عوض کنید. به هیچ عنوان هم درون ریمل خشک شده آب نریزید زیرا ممکن است باکتری و آلودگی موجود در آب را به چشم‌های شما منتقل کند.
  • ترجیحا وقتی لنز دارید سایه چشم نزنید.

بیشتر بخوانید: آموزش آرایش چشم برای خانم‌هایی که عینکی هستند

چه مدل آرایشی برای استفاده‌کننده‌های لنز چشمی مناسب است؟

خوشبختانه در دهه‌های اخیر اغلب کمپانی‌ها لوازم آرایشی و بهداشتی متناسب با چشم‌ها و پوست‌های حساس تولید و عرضه کرده‌اند.

شما به عنوان کسی که از لنز طبی یا رنگی استفاده می‌کند، هنگام خرید لوازم آرایشی باید چندین مساله را مدنظر داشته باشید. یک اینکه باید ببینید آیا لوازم آرایشی موردنظرتان برای استفاده همزمان با لنز مناسب است یا خیر! وسایلی که بدون روغن (oil-free)، بی عطر و ضد حساسیت باشند بهترین گزینه برای استفاده‌ی همزمان با لنز چشم هستند.

  • محصولات آرایشی ضد حساسیت: یعنی آنهایی که هیچ‌گونه حساسیتی ایجاد نمی‌کنند. یا درصد آلرژی‌زا بودنشان بسیار پایین است. با اینکه این مواد تضمین‌کننده‌ی صد درد صدی ضد حساسیت نیستند، اما از وسایل آرایشی معمولی قابل اعتمادتر هستند.
  • محصولات آرایشی بی روغن: مواد آرایشی که حاوی روغن هستند خیلی سریع و راحت می‌تواند تمامی منافذ را مسدود کنند. برای افرادی که از التهاب چشم یا خشکی چشم رنج می‌برند، استفاده از این مواد اصلا مناسب نیست. به این خاطر که این مواد آرایشی باعث بدتر شدن التهاب چشم‌های آنها خواهد شد. اگر دوست دارید سایه بزنید، سعی کنید مدلی بخرید که مبتنی بر آب باشد و روغنی نباشد که درون چشم نفوذ کند و برای غدد داخلی چشم مشکل به وجود بیاورد.
  • وسایل آرایش غیرعطری: مواد آرایشی عطری تقریبا برای بسیاری از پوست‌ها حساسیت ایجاد می‌کنند. با اینکه این وسایل بوی خیلی خوبی دارند اما برای استفاده همزمان با لنز اصلا مناسب نیستند.

آیا با لنز چشم می‌توان از مژه مصنوعی استفاده کرد؟

پیشنهاد ما این است که تا حد امکان همراه با لنز چشم، مژه مصنوعی استفاده نکنید.

چسب یا موادی که برای چسباندن مژه‌های مصنوعی استفاده می‌شود می‌توانید باعث ایجاد حساسیت یا آزردگی چشم شود. وقتی لنز می‌گذارید این حساسیت و التهاب بیشتر خواهد شد و ممکن است مشکلاتی برای چشم به وجود بیاورد.

اگر خیلی تمایل دارید که مژه مصنوعی بگذارید، حداقل تا خشک شدن کامل چسب آن صبر کنید و سپس لنز بگذارید.

آیا افرادی که لنز دارند می‌توانند اکستنشن مژه انجام دهند؟

اکستنشن مژه در سال‌های اخیر بسیار مد شده. اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، قبل از اکستنشن کردن حتما لنز را از چشم درآورید. موقع برداشتن اکستنشن هم حتما لنز را بردارید. دلیلش این است که مواد کاشت مژه نباید به سطح لنز چشم شما بچسبد.

باید قبل یا بعد از آرایش لنز بگذارم؟

قبل از اینکه آرایش کنید لنز را در چشم بگذارید. اما موقع کرم زدن و آرایش چشم حتما مراقب باشید که مواد آرایشی وارد چشم نشوند و با لنز تماسی نداشته باشند.

برای پاک کردن آرایش باید اول لنز را درآورم یا آرایش را پاک کنم؟

درست این است که اول لنز را با دست‌های کاملا تمیز از چشم درآورید، سپس آرایش خود را پاک کنید.

سوالات رایج در مورد آرایش با لنز

آیا با لنز می‌توان ریمل خرده‌مژه‌دار استفاده کرد؟

بهتر است این کار را نکنید زیرا خرده‌های مژه درون چشم می‌ریزد و ممکن است به لنز بچسبد. این اتفاق برای سلامت چشم خطرناک است. به این خاطر که می‌تواند روی سطح قرنیه خراش ایجاد کند. یا تکه‌های ریمل باعث ایجاد عفونت کند.

با لنز می‌توان خط چشم کشید؟

به منظور پیشگیری از ورود ذرات مداد به داخل چشم، بهتر است از کشیدن خط در داخل پلک پایین اجتناب کنید و فقط پلک بالا را خط چشم بکشید.

تاریخ گذشته بودن وسایل آرایش روی لنز چشم تاثیر می‌گذارد؟

توجه به عمر مفید و تاریخ انقضاء محصولات آرایشی، اهمیت بسیار زیادی در حفظ سلامت و زیبایی چشم ها خدارد. باید وسایل آرایشی سالم باشند.

اول باید لنز گذاشت یا آرایش کرد؟

یکی از قوانین طلایی استفاده از لنز این است که سعی کنید قبل از شروع آرایش چشم ها، لنزها را در داخل چشم قرار دهید.

منبع: feelgoodcontacts

Related Articles

کامنت بگذارید