خانه راهنمای انتخاب و خرید بهترین لنز رنگی

راهنمای انتخاب و خرید بهترین لنز رنگی

نویسنده تیم لوناتو
لنز رنگی

چرا لنز رنگی؟

فرقی نمی‌کند شما دختر باشید یا پسر، به دنبال زیبایی بودن همیشه در فطرت انسان بوده است. استفاده از لنز رنگی یکی از راه های مرسوم برای افزایش زیبایی چشم‌ها و صورت است. در این مقاله سعی می‌کنیم تا به صورت کامل و جامع به همهٔ جزئیات انتخاب، انواع و شرایط نگهداری لنزهای رنگی بپردازیم. با لوناتو همراه باشید.

انواع لنزها

مانند خیلی از اقلام زیبایی دیگر، لنزها نیز به انواع مختلفی طبقه‌بندی می‌شوند. برای یک انتخاب دقیق و حرفه‌ای، لازم است که شما با انواع لنزهای رنگی آشنا باشید و با توجه به شرایط خود بهترین انتخاب را انجام دهید.

لنز رنگی

از متدوال‌ترین و مرسوم‌ترین نوع لنزهای مورد استفاده، لنزهای رنگی می‌باشند. لنزهای رنگی را می‌توان از همه جا تهیه کرد. این نکته متاسفانه نه تنها یک امتیاز نیست بلکه می‌تواند برای چشم‌های ما بسیار خطرناک باشد. همانطور که شما وسایل پزشکی را از یک مغازه معمولی نمی‌خرید، کالای مهمی مانند لنز رنگی را هم نباید از کنار خیابان تهیه کنید!

متاسفانه امروزه بسیاری از آرایشگاه‌ها هم اقدام به فروش و حتی کرایهٔ لنزهای رنگی می‌کنند. استفاده از این نوع لنزها نه تنها مورد توصیهٔ هیچ پزشک و متخصصی نیست بلکه ممکن است باعث آسیب‌های جدی به چشم شما شود و به قیمت از دست دادن بینایی شما تمام شود!

لنز رنگی طبی

بهترین نوع لنز که هم زیبایی و هم سلامتی را برای شما به ارمغان می‌آورد، لنز رنگی طبی است. این نوع لنزها که معمولا با دستور پزشک تجویز می‌شود در فروشگاه‌های معمولی و یا آرایشگاه‌ها یافت نمی‌شود. برندهای مختلفی اقدام به تولید لنزهای رنگی طبی می‌کنند که معتبرترین آن‌ها را می‌توانید در لوناتو مشاهده کنید.

استفاده از لنز رنگی ارزان قیمت و یا از برندی نامعتبر، به همان اندازهٔ کرایه کردن و یا خرید لنز از آرایشگاه، می‌تواند برای شما خطر ساز باشد!

لنز بهبود رنگ چشم

اگر از رنگ چشم خود راضی هستید و نمی‌خواهید که تغییری زیاد در رنگ چشم خود ایجاد کنید، استفاده از این نوع لنز بهترین انتخاب برای شماست. این نوع لنزها با توجه به سلیقهٔ شما، فقط رنگ چشم شما را کمی شفاف‌تر و یا کدرتر می‌کنند. لنزهای بهبود رنگ چشم را اگر از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید و موارد نگهداری آن ها را هم رعایت کنید هیچ خطری را برای چشمان شما به وجود نمی‌آورند و با خیالی آسوده و البته با رعایت موارد گفته شده توسط پزشک، می‌توانید به راحتی از آنها استفاده کنید.

لنز رنگی راحتی

این نوع لنزها فقط چشمان شما را شفاف‌تر می‌کنند. لنزهای رنگی راحتی تغییری در رنگ چشم شما به وجود نمی‌آورند و لایه‌های رنگی بسیار کمی درون خود دارند که باعث می‌شود تا رنگ چشم شما تغییر زیادی نداشته باشد و فقط باعث شفاف‌تر شدن و روشن‌تر شدن رنگ چشم شما می‌شود.

انوع لنزها برای چشمان روشن و تیره

رنگ روشن

اگر چشمانی با رنگ روشن دارید و نمی‌خواهید تغییری آنچنانی در صورت و چشمان خود ایجاد کنید، پیشنهاد ما این است که از لنزهایی با رنگ آبی استفاده کنید. استفاده از رنگ‌هایی مانند رنگ آبی باعث می‌شود تا صورت و چشمان شما تغییر زیادی نکنند و با حفظ همین ویژگی چشمانی زیباتر را برای شما به ارمغان بیاورند.

رنگ تیره

اگر دارای چشمانی با رنگ تیره و یا مشکی هستید، پیشنهاد ما به شما این است که از رنگ‌هایی مانند بنفش و یا زرد استفاده کنید. استفاده از این رنگ‌ها تغییر زیادی در چشمان شما به وجود می‌آورند. اگر طرفدار لنزهای رنگی هستید و دارای جشمانی تیره هستید استفاده از رنگ‌هایی که به شما پیشنهاد کردیم می‌تواند زیبایی جدیدی را در چشمان شما به وجود آورد. راستی رنگ سبز را هم فراموش نکنید! رنگ سبز از پرطرفدارترین رنگ‌ها در بین لنزهای رنگی است و استفاده از آن می‌تواند بسیار برای شما لذت‌ بخش باشد.

چه رنگ لنزی برای شما مناسب است؟

اینکه می‌خواهید چه رنگ لنزی را برای چشمان خود انتخاب کنید کاملا به سلیقهٔ شما بستگی دارد اما در ادامه ما چند نکته را به شما می‌گوییم تا بتوانید انتخاب هوشمندانه‌تری در انتخاب رنگ لنز خود داشته باشید.

فرم صورت شما مهم است!

شاید تا به حال به این نکته توجه نمی‌کردید اما باید بدانید که فرم صورت شما در انتخاب رنگ لنز شما می‌تواند تاثیرگذار باشد. اگر صورتی گرد دارید بهتر است تا از رنگ های گرم استفاده کنید و اگر هم صورتی کشیده و بلند دارید، رنگ‌های سرد می‌تواند برای شما مناسب‌تر باشد.

رنگ پوست شما مهم است!

رنگ پوست هم مانند فرم صورت از دیگر مواردی است که برای انتخاب رنگ لنز می‌تواند تاثیرگذار باشد. اینکه پوستی روشن و یا تیره دارید را همیشه باید برای انتخاب رنگ لنز در نظر داشته باشید. البته که مهم‌ترین عنصر در انتخاب رنگ لنز سلیقهٔ شماست اما اگر دوست دارید با مد روز پیش بروید و نظر کارشناسان این صنعت برای شما مهم است، بهتر است تا همهٔ این موارد را برای انتخاب لنز رنگی در نظر بگیرید. در ادامه با ما همراه باشید تا به شما بگویم هر رنگ پوست با کدام رنگ لنز هم‌خوانی دارد.

رنگ لنز برای پوست‌های گرم

یکی از مهم‌ترین نکات هنگام خریدن لنز رنگی، این است که شما به گرم و یا سرد بودن رنگ پوست خود دقت کنید. اگر رگ‌های بدن شما به رنگ آبی باشند شما دارای پوستی سرد هستید و اگر رنگ رگ‌های شما سبز باشد شما دارای پوستی با رنگ گرم هستید. برای پوست‌های سرد رنگ‌های تیره در طیف آبی مناسب است و برای پوست‌های گرم بیشتر رنگ‌های روشن در طیف قهوه‌ای مناسب است.

رنگ لنز برای پوست‌های روشن یا سفید

اگر سفید پوست هستید لنزهایی به رنگ طوسی و آبی گزینه‌های بسیار خوبی برای شما هستند. ارغوانی و بنفش هم می‌توانند انتخاب‌هایی بسیار خاص برای شما باشند و باعث درخشش شما در هر مهمانی و مجلسی ‌شوند. اگر آرایش کمی داشته باشید و همچنین از لباس سفید هم استفاده کنید، ظاهرتان بسیار جذاب و طبیعی به نظر خواهد رسید.

رنگ لنز برای پوست‌های متوسط و یا گندمی

اگر رنگ پوست شما گندمی است، استفاده از رنگ‌های روشن بسیار برای شما مناسب است. بهترین انتخاب برای شما استفاده از رنگ سبز است. حواستان باشد اگر از رنگ سبز استفاده می‌کنید هرگز نباید از آرایش سبز هم استفاده کنید! رنگ‌های عسلی، فندقی و خاکستری هم برای شما مناسب است و می‌تواند زیبایی چشمانتان را دو چندان کند. اگر به دنبال استفاده از یک رنگ ملایم هستید رنگ سرمه‌ای بهترین انتخاب برای شماست. راستی سعی کنید هرگز به سراغ رنگ آبی نروید.

رنگ لنز مناسب برای پوست‌های سبزه

اگر دارای پوستی سبزه‌ هستید رنگ‌های روشن بسیار برای شما مناسب هستند. رنگ‌های قهوه‌ای و یا عسلی روشن بسیار برای چشمان و پوست شما مناسب است. بعضی از درجه‌های تیرهٔ رنگ‌های آبی و سبز هم برای شما مناسب هستند. اگر به دنبال یک رنگ بسیار خاص هستید که هم به پوست شما بیاید و هم ظاهری متفاوت به شما بدهد، پیشنهاد ما به شما استفاده از رنگ خاکستری است.

رنگ لنز مناسب برای تمام رنگ‌های پوست

لنزهای ترکیبی که دارای سه درجه از یک رنگ را درون خود دارند، می‌توانند برای هر پوستی مناسب باشند.

یک توصیه

همیشه سعی کنید که رنگ لنز را نزدیک به رنگ چشمتان انتخاب کنید. اگر دارای چشمانی به رنگ قهوه‌ای تیره هستید و می‌خواهید طوری از لنزها استفاده کنید که کسی متوجه آن نشود بهتر است که از لنزی با رنگ عسلی یا قهوه ای با رگه‌های سبز یا رگه‌های طلایی استفاده کنید. انتخاب رنگی نزدیک به رنگ جشم باعث می‌شود تا لنزها جلوهٔ خاصی به چشمان شما بدهند و در عین زیبایی کاملا طبیعی به نظر برسند.

میزان استفاده

بهتر است این نکته را هم در نظر داشته باشید که میزان استفاده شما هم می‌تواند در رنگی که برای لنز خود استفاده می‌کنید موثر باشد. اگر می‌خواهید به صورت روزانه و در ساعت‌های طولانی از لنزتان استفاده کنید پیشنهاد ما این است که از رنگ‌های طبیعی‌تر استفاده کنید و اگر هم می‌خواهید تنها در یک مهمانی چند ساعته از لنز استفاده کنید، لنزهایی با رنگ‌های فانتزی می‌توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند.

شرایط مراقبت و نگهداری از لنز رنگی طبی

لنز رنگی شما هر چه قدر هم که با کیفیت و معتبر باشد، نباید بیشتر از زمانی که پزشک برای شما تجویز کرده است بر روی چشمان شما قرار بگیرد. استفادهٔ بیش از حد از لنز رنگی می‌تواند باعث عفونت چشمان شما شود که به دلیل وجود نداشتن رگ‌های خونی در قرنیه چشم، می‌تواند بسیار خطرساز باشد.

سعی کنید قبل از استفاده از لنز حتما با یک پزشک متخصص مشورت کنید و طبق دستور آن از لنزهای خود، چه رنگی و یا طبی استفاده کنید.

یکی از نکات مهم در استفاده از لنز این است که حتما قبل از خواب، لنزها را از چشمان خود بردارید و در ظرف مخصوص خود قرار دهید. استفاده از لنزها در مدت خواب می‌تواند در دراز مدت آسیب‌های جدی‌ای به چشمان شما وارد کند.

برای در آوردن لنز از چشمان خود، همیشه سعی کنید که دستان خود را قبلش ضدعفونی کنید و بعد هم با پارچه‌ای که پرز ندارد آن‌ها را خشک کنید. تماس دست کثیف با لنزها بسیار خطرناک است و علاوه بر آسیب بر چشم‌ها ممکن است باعث از دست رفتن کیفیت لنز‌ها نیز بشود.

برای تمیز کردن لنزها از هر شوینده ای استفاده نکنید. برای تمیز کردن لنزها باید از مواد خاصی استفاده کنید که آن‌ها را می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. در قسمت لوازم جانبی لنزها در فروشگاه لوناتو می‌توانید به راحتی این مواد را تهیه کنید.

حتما حواستان باشد که در هنگام شنا در استخر و یا حتی یک استحمام ساده، به هیچ وجه از لنزهای خود نباید استفاده کنید. استفاده از لنزهای طبی و رنگی در هنگام استحمام و یا شنا باعث می‌شود تا لنز ویژگی مرطوب بودن خود را از دست بدهد و باعث آسیب رساندن به چشمان شما شود.

به هیچ وجه برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن لنزهای خود از صابون استفاده نکنید. استفاده از محلول های بهداشتی آماده، بهترین راه برای ضدعفونی کردن لنزهاست.

مکانی که در آن لنزها را نگهداری می‌کنید باید همیشه تمیز و پاکیزه باشد. این محل را هم باید با استفاده از محلول های مخصوص همیشه پاکیزه نگهدراید.

جا لنزی را باید هر سه ماه یکبار تعویض کنید. تعویض نامنظم جا لنزی باعث می‌شود تا لنزهای شما کیفیت اولیه خود را از دست بدهند. حتی اگر جا لنزی شما دچار آسیب و یا شکستگی شد، به سرعت باید آن را تعویض کنید و دیگر از آن استفاده نکنید.

بهترین راه برای ضدعفونی کردن لنزهای خود این است که به آرامی آن‌ها را با نوک انگشتان خود درون محلول حرکت دهید. با مالش مختصر لنزها درون محلول خود آن‌ها را به صورت کامل ضدعفونی می‌کنید و دیگر نگرانی‌ای از بابت کثیف بودن لنزها نخواهید داشت.

قوطی مایع لنز را در هر جایی قرار ندهید. استریل نگهداشتن قوطی مایع لنز از مهم‌ترین مواردی است که همیشه باید آن را رعایت کنید.

تحت هیچ شرایطی از مایع قوطی‌های قدیمی استفاده نکنید. مایع‌های قدیمی ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری به چشمان شما وارد کنند.

نظر پزشکان راجع به لنزهای رنگی

نظرات مختلفی راجع به استفاده از لنزهای رنگی در میان پزشکان وجود دارد. با جستجو در اینترنت می‌توانید نظراتی را پیدا کنید که کاملا استفاده از لنزها را بد می‌دانند و می‌گویند تمامش ضرر است. اما مطمئنا نباید به این نظرات بدون منبع استناد کرد. 

در بعضی موارد چشم‌پزشک‌ها وقتی می‌بینند که شما توانایی استفاده از عینک را ندارید و یا اینکه استفاده از عینک ممکن است برای شما مضر باشد، برای شما استفاده از لنز را تجویز می‌کنند. وقتی پزشک استفاده از لنز را برای شما مجاز می‌کند، شما می‌توانید با مشورت با پزشک لنز طبی خود را به لنز طبی رنگی تغییر دهید و علاوه بر بهبود وضعیت بینایی خود، زیبایی را هم به چشمان خود بیاورید و در مجالس مختلف از رنگ‌های گوناگون استفاده کنید.

اگر با مشورت پزشک از لنزهای رنگی طبی استفاده کنید، هیچ جای نگرانی‌ای برای شما وجود نخواهد داشت. البته باید این نکته را هم در نظر داشته باشد که صرف تجویز پزشک کافی نیست و مواردی که بالاتر به آن‌ها اشاره کردیم را هم همیشه باید در دستور کار خود قرار دهید.

ویزیت ماهانه و مرتب توسط چشم‌پزشک و ارائه شرح حال یکی از موارد ضروری برای کسانی است که پیوسته از لنز برای زیبایی و یا بهبود بینایی چشمان خود استفاده می‌کنند.

لنز رنگی را از کجا تهیه کنیم؟

برای خرید لنز رنگی راه‌های زیادی وجود دارد. اگر کمی در بازار بچرخید متوجه می‌شوید که حتی از دست‌فروش‌های کنار خیابان هم می‌توانید لنزهای رنگی و طبی را تهیه کنید. ممکن است خیلی از این لنزهایی که به این صورت عرضه می‌شود، نام برندهای معروف را در کنار خود داشته باشند اما باید توجه داشته باشید که قیمت برندهای معروف هیچ‌وقت آن مقداری که در کنار خیابان عرضه می‌کنند نیست و همچنین تهیهٔ آن برندها کار هر کسی نیست!

خرید از فروشگاه‌های معتبر را باید همیشه در دستور کار خود قرار دهید. گاهی اوقات پیش می‌آید که محصولات یک برند در بازار گیر نمی‌آید و یا اینکه شما برای پیدا کردن یک لنز معتبر و مناسب باید ساعت‌های زیادی را در شهر بگردید. در این حالت بهترین انتخاب برای شما خرید اینترنتی محصول خود است.

برای خرید لنز رنگی موارد زیادی را همیشه باید در نظر داشته باشید. از مهم‌ترین مجوزهایی که یک فروشگاه اینترنتی معتبر باید آن‌ها را داشته باشد، داشتن نماد اعتماد الکترونیکی دو ستاره، عضو بودن در اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی و همچنین داشتن نماد ساماندهی است که فروشگاه لوناتو همهٔ آن‌ها را دارا است.

همیشه در خرید لنز رنگی این را در نظر داشته باشید که ممکن است به خاطر مبلغی ارزان‌تر سلامتی خود را برای همیشه به خطر بیندازید!

قیمت لنز رنگی چگونه است؟

قیمت لنزهای رنگی و طبی به عوامل مختلفی بستگی دارد. مهم‌ترین عامل در قیمت‌گذاری لنزها کیفیت آن‌ها و نوع برندشان است. وقتی می‌خواهید محصولی را بخرید که مستقیما با سلامت چشم شما در ارتباط است دیگر نباید به دنبال کیفیت متوسط و یا قیمت پایین باشید. همانطور که قبل‌تر هم گفتیم یک لنز رنگی را شما می‌توانید حتی ازدست‌فروش‌های کنار خیابان هم تهیه کنید! 

استفاده از برندهای بی کیفیت و ناآشنا علاوه بر اینکه می‌تواند آسیب جدی‌ای به چشمان شما وارد کند در بعضی موارد ممکن است حتی باعث از دست دادن بینایی شما هم بشود. اگر به خاطر مبلغی ارزان‌تر بینایی خود را از دست بدهید، دیگر با هیچ مبلغی نخواهید توانست بینایی خود را به دست آورید.

قیمت لنزهای با کیفیت معمولا از ۱۵۰ هزارتومان شروع می‌شود و تا ۶۰۰ تومان هم ممکن است برسد. هر چه بیشتر برای لنزهای خود هزینه کنید خاطرتان از آسیب‌های احتمالی‌ای که ممکن است به چشمانتان وارد شود جمع خواهد بود و با خیالی آسوده می‌توانید از لنزهای خود استفاده کنید.

ما در لوناتو طیفی گسترده از برندهای باکیفیت را جمع‌آوری کرده‌ایم تا شما با خیالی آسوده و بدون داشتن دغدغه برای گشتن بازار، بهترین انتخاب را برای خود داشته باشید. اگر دنبال برندی نامعتبر و بی کیفیت هستید، پیشنهاد می‌کنیم اصلا سراغ ما نیایید! سلامت چشمان شما و همچنین زیبایی آن‌ها مهم‌ترین هدف ما در لوناتو است. زیر نظر پزشک بودن و خرید از فروشگاهی معتبر، دیگر هیچ جای نگرانی‌ای برای شما نخواهد گذاشت و می‌توانید با خیالی راحت لنز رنگی مناسب خود را پیدا کنید و در جاهای مختلف و حتی زندگی روزمره از آن‌ها استفاده کنید.

1 کامنت

مهدی 28 آذر 1400 - 10:18

ممنون از اطلاعات عالی

پاسخ

کامنت بگذارید