خانه اخبار نکات مهم و قابل توجه در هنگام خرید اینترنتی عینک آفتابی از لوناتو

نکات مهم و قابل توجه در هنگام خرید اینترنتی عینک آفتابی از لوناتو

نویسنده تیم لوناتو

امروزه تعداد افرادی که تمایل به خرید اینترنتی عینک آفتابی دارند، زیاد نیست، اما رو به افزایش است. شاید برای بسیاری از شما تصور خرید از فروشگاه اینترنتی عینک آفتابی کمی سخت باشد، زیرا معتقدید باید بیش از ده‌ها عینک را امتحان نمود تا بتوان عینک مناسب را پیدا کرد. اما با آگاهی از نکات و موارد  مهم و قابل توجه در هنگام خرید عینک آفتابی ممکن است نظرتان تغییر کند. آیا تا به حال از خودتان پرسیده‌اید هنگام خرید عینک آفتابی به چه مواردی باید توجه کرد؟ توانایی عینک در حفاظت از اشعه UV، سایز و جنس فریم، فرم چهره، رنگ و جنس لنز؟ پس تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

چگونه یک عینک مناسب از فروشگاه اینترنتی عینک آفتابی لوناتو انتخاب کنیم؟

دیر زمانیست در سراسر جهان عینک‌های آفتابی با کاهش اثرات مخرب ناشی از تابش اشعه‌های پرانرژی نور مریی به چشم، به عنوان ابزاری مناسب جهت حفاظت چشم در برابر نور خورشید مورد استفاده عموم مردم قرار می‌گیرد. علاوه بر این، عینک‌های آفتابی طبی می‌توانند علاوه بر جلوگیری از تابش نور خورشید، به افرادی که چشمانشان ضعیف شده است کمک کنند. پس از برخی از عمل‌های جراحی مربوط به چشم مانند لیزیک نیز، استفاده از عینک آفتابی برای بیماران اجباریست.

علیرغم کاربرد گسترده عینک آفتابی در زندگی مردم، امروزه خرید اینترنتی عینک آفتابی امری متداول در بین مردم نیست و بسیاری از مردم تمایل بیش‌تری به خرید حضوری عینک آفتابی دارند. با این حال، اگر شما بدانید چه مواردی را باید در خرید عینک رعایت کنید، خرید اینترنتی آن اصلا کار سخت و پیچیده‌ای نخواهد بود.

۱) توجه به توانایی عینک در محافظت از چشم در برابر اشعه فرابنفش (UV)

اولین و مهم‌ترین هدف شما از خرید یک عینک آفتابی باید حفاظت چشم خود در برابر تابش اشعه فرابنفش باشد، زیرا تابش طولانی و مداوم این اشعه می‌تواند منجر به آب مروارید، سوختگی پوست و سرطان شود. هنگام خرید عینک آفتابی باید به دو دسته اشعه UV توجه نمایید: اشعه‌های UVB و UVA.

اشعه‌های UVB، اشعه‌های بسیار قوی در محدوده فرابنفش هستند که مهم‌ترین عامل بروز سوختگی و سرطان نیز به شمار می‌آیند. شدت تابش این اشعه در طول سال متغیر بوده و در تابستان و بین ساعات 10 صبح تا 4 بعدازظهر به اوج خود می‌رسد، درست زمانی که  محور زمین دقیقا در راستای خورشید قرار دارد. اگر چه شدت اشعه‌های UVB در تابستان به اوج می‌رسد، این اشعه‌ در زمان‌های دیگر سال و مخصوصا روزهای برفی زمستان نیز می‌تواند منجر به سوختگی و آسیب چشم شود.

اشعه‌های UVA، حدود 95 درصد از تابش فرابنفش بر زمین را تشکیل می‌دهد. شدت تابش این اشعه‌ها در طول سال تقریبا ثابت است و تغییر محسوسی نخواهد داشت. علیرغم این که اشعه‌های UVA نسبت به اشعه‌های UVB شدت کم‌تری دارند، 30 تا 50 برابر فراوان‌تر هستند. مطالعات اخیر نشان می‌دهد این اشعه‌ها نیز می‌توانند منجر به سرطان و آب مروارید شوند.

با توجه به توضیحات فوق، هنگام خرید عینک آفتابی به دنبال عینکی باشید که حداقل 99 درصد از اشعه‌های UVB و 95 درصد از اشعه‌های UVA را مسدود کرده و از چشم شما به خوبی محافظت کند. از خرید عینک‌هایی که اطلاعاتی در مورد حفاظت در برابر اشعه فرابنفش در اختیار شما قرار نمی‌دهد یا برچسب Cosmetic دارد، خودداری کنید. سعی کنید عینکی که خریداری می‌کنید، در مقابل خش خوردگی نیز مقاوم باشد.

شما با خواندن توضیحات محصولات در فروشگاه اینترنتی عینک آفتابی لوناتو می‌توانید عینک‌های محافظ و غیرمحافظ را شناسایی کنید.

۲) سایز و شکل فریم

قدم بعد در خرید از فروشگاه اینترنتی عینک آفتابی لوناتو توجه به شکل ظاهری آن است. در اولین مرحله، سایز عینک خود را انتخاب کنید. سایز عینک باید متناسب با سایز صورت شما انتخاب شود، هر چه صورت بزرگ‌تری دارید، باید فرم بزرگ‌تری نیز انتخاب کنید. هر عینک با سه پارامتر سایز اندازه گیری می‌شود: سایز چشمی عینک، سایز بین دو لنز و سایز دسته. منظور از سایز چشمی عینک فاصله افقی بین لبه بیرونی تا لبه درونی هر لنز است و معمولا بین 40 تا 62 میلی‌متر است. فاصله بین دو لنز عینک معمولا بین 14 تا 24 میلی‌متر است و سایز دسته عینک نیز حدود 120 تا 150 میلی‌متر است.

فرم چهره هر شخص، نقش مهمی در انتخاب فریم عینک ایفا می‌کند:

  • صورت‌های بیضی شکل: این دسته از افراد تقریبا می‌توانند هر نوع فریم عینکی را انتخاب کنند، با این حال باید از انتخاب فریم‌های بیش از حد باریک بپرهیزید و توجه کنید عرض فریم از عرض صورتتان بیش‌تر نباشد.
  • صورت‌های گرد: این صورت‌ها معمولا گونه‌ها و چانه برجسته دارند. لذا، در خرید اینترنتی عینک آفتابی باید به سراغ فریم‌های چندضلعی یا مربع و زاویه‌دار بروید. از انتخاب فریم‌های باریک نیز پرهیز کنید.
  • صورت‌های کشیده: اگر صورت کشیده‌ای دارید، به سراغ فریم‌های نسبتا بزرگ و چندضلعی بروید.
  • صورت‌های زاویه دار: بهترین فریم برای این صورت‌ها، فریم‌های گرد است. از انتخاب فریم‌های باریک یا زاویه دار بپرهیزید و فریم‌های نسبتا پهن انتخاب کنید.
  • صورت‎‌های صاف: برای این صورت‌ها، فریم‌های تیره مناسب‌تر است.

۳) جنس فریم

با توجه به نقش جنس فریم در راحتی، امنیت و کاربرد عینک بهتر است جنس فریم بر اساس نیاز شما انتخاب شود. فریم‌های فلزی از رایج‌ترین نوع فریم بوده که هم در برابر خوردگی مقاوم بوده و هم تنظیم آن نسبتا کار آسانیست. این فریم‌ها، معمولا قیمت بالایی داشته و با توجه به دوام پایین آن برای ورزش مناسب نیست. از سوی دیگر، فریم‌های تیتانیوم به دلیل دوام بالا و وزن سبک آن، بیش‌تردر عینک‌های ورزشی استفاده می‌شود. فریم عینک‌ها می‌تواند پلی کربنات باشد. این فریم‌ها در بیش‌تر عینک‌ها استفاده می‌شود و معمولا دوام بالایی دارد، با این حال انعطاف پذیری چندانی از خود نشان نمی‌دهد.

۴) جنس و رنگ لنز عینک

رنگ لنز عینک از دیگر پارامترهای مهم در خرید اینترنتی عینک آفتابیست. باید توجه داشت رنگ لنز صرفا جنبه ظاهری و زیبایی ندارد، بلکه بر روی کنتراست تصاویر و رنگ‌ها نیز اثرگذار است. بعضی رنگ‌ها کنتراست تصاویر را افزایش و برخی آن را کم می‌کند.

  • لنزهای خاکستری/ سبز: این لنزها، بدون تغییر دادن کنتراست تصاویر یا تغییر رنگ‌ها، شدت نور تابشی را کاهش می‌دهند. از این لنزها زمانی استفاده می‌شود که رنگ اشیا مهم باشد، مثلا هنگام رانندگی.
  • لنزهای قهوه‌ای: این دسته از لنزها، با مسدود کردن قسمتی از نور آبی خورشید، کنتراست تصاویر را افزایش می‌دهند، لذا باعث تغییر رنگ اشیا خواهند شد. این لنزها برای روزهای برفی گزینه مناسبی هستند.
  • لنزهای کهربایی / زرد: این دسته از لنزها تقریبا تمام نور آبی خورشید را مسدود کرده و از این طریق کنتراست تصویر را زیاد می‌کنند. این لنزها بیش‌تر برای شکارچیان مناسب است، زیرا بهبود کنتراست باعث می‌شود بتوانند هدف خود را در آسمان راحت‌تر تشخیص دهند.
  • لنزهای آبی / بنفش: این لنزها بیش‌تر جنبه تزیینی و زیبایی ظاهری دارند.

جنس لنز نیز از موارد دیگریست که در خرید اینترنتی عینک آفتابی باید به آن توجه شود. لنزهای پلی اورتان یکی از بهترین گزینه‌هاست، زیرا نسبت به شیشه وزن کمتری داشته و در مقابل خراش نیز مقاوم است. این لنزها نسبت به خم شدن مقاوم بوده و وضوح تصویر بالایی دارند، اما قیمنت نسبتا بالایی دارند. لنزهای پلی‌کربنات در رده بعد قرار می‌گیرند. این لنزها نسبت به حرکت و خم شدن انعطاف خوبی از خود نشان می‌دهند و وضوح تصویر خوبی دارند. با این حال، در برابر خراش مقاوم نیستند.

۵) حتما قبل از خرید به سیاست‌های فروشگاه اینترنتی عینک آفتابی موردنظر توجه کنید

یکی از نکات مهمی که اغلب خریداران اینترنتی به آن توجه نمی‌کنند، سیاست‌های تضمین کیفیت و خدمات پس از مشتری وب‌سایت‌های اینترنتی است. چهار سیاست اصلی لوناتو ارسال رایگان، ضمانت به‌صرفه‌ترین خرید، تضمین اصالت کالا و سرویس تست در منزل است، که به شما این امکان را می‌دهد با خیال راحت به خرید اینترنتی عینک مورد علاقه‌تان بپردازید.

حال که با نکات اساسی در خرید عینک از فروشگاه اینترنتی عینک آفتابی لوناتو آشنا شده‌اید، وقت آن رسیده است که با توجه به نیاز روزمره و نحوه استفاده‌ای که از عینک دارید، عینک مناسب خود را در ذهن مرور کنید. یادتان نرود هر فریم عینکی برای صورت شما مناسب نیست. پس بهتر است برخی از فریم‌ها را از گزینه‌های خود حذف کنید. آیا هنوز هم نسبت به خرید از فروشگاه اینترنتی عینک آفتابی بدبین هستید؟

Related Articles

کامنت بگذارید