خانه پاسخ به سوالات رایج در مورد خرید عینک آفتابی از فروشگاه آنلاین لوناتو

پاسخ به سوالات رایج در مورد خرید عینک آفتابی از فروشگاه آنلاین لوناتو

نویسنده فروغ بیداری
سوالات رایج خرید عینک آفتابی

سوالات رایج خرید عینک آفتابی

در این مطلب سوالات رایج خرید عینک آفتابی را نوشته‌ایم و به آنها پاسخ داده‌ایم. شاید به واسطه خواندن این سوال‌هایی که برای اغلب کاربران فروشگاه پیش آمده است بتوانید انتخاب و خرید مناسب‌تری داشته باشید.

وقتی قرار است عینک جدیدی خریداری کنیم سوالات زیادی برایمان به وجود می‌آید. از اینکه چه فریم یا عدسی‌ای برای من مناسب است گرفته تا اینکه چقدر طول می‌کشد تا به عینک جدید عادت کنم؟ یا اگر عدسی عینکم خش برداشت چگونه آن را نونوار کنم؟ و سوالاتی از این دست.

سوالات مربوط به شرایط خرید آنلاین عینک آفتابی

قوانین خرید عینک آفتابی از سایت لوناتو به چه صورت است؟

بهتر است به صفحه‌ی قوانین خرید عینک از فروشگاه آنلاین لوناتو بروید و همه جزئیات را در آنجا مطالعه کنید.

آیا محصولات شما اصل هستند؟

تمامی عینک‌های آفتابی موجود در فروشگاه اینترنتی لوناتو اصل هستند. شما می‌توانید برای اطمینان از اصالت محصولات موردنظرتان شماره مدل آنها را در سایت اصلی برند آن وارد کنید و از اصل بودن آن مطمئن شوید.

سوالات رایج خرید عینک آفتابی

من از خریدم راضی نیستم، چگونه می‌توانم آن را پس دهم یا عوض کنم؟

شما باید قوانین مربوط به مرجوع کردن عینک را در این صفحه مطالعه کنید.

آیا شرایط پرداخت اینترنتی در فروشگاه شما امن است؟

بله صد در صد امن است. فروشگاه اینترنتی عینک و لنز لوناتو برای حفاظت و نگهداری اطلاعات و حفظ حریم شخصی کاربران تمام توان خود را به کار می‌گیرد و امیدوار است که تجربه‌ خریدی امن، راحت و خوشایند را به مشتری‌های خود ارائه دهد.

سوالات رایج خرید عینک طبی

چرا باید از فروشگاه اینترنتی لوناتو عینک آفتابی بخرم؟

ما این اطمینان را به مشتری‌های خود می‌دهیم که تمامی اجناس اصل و باکیفیت هستند. از زمان ثبت سفارش تا تحویل گرفتن کالا زیاد منتظر نمی‌مانید زیرا ما خرید مشتریان در تهران را با پیک ارسال می‌کنیم. سفارش‌های شهرهای دیگر هم با پست پیشتاز ظرف 72 ساعت کاری به دستشان می‌رسد. قیمت محصولات ما بسیار مناسب و منصفانه هستند.

قوانین مربوط به قیمت و پرداخت وجه در لوناتو به چه صورت است؟

تمامی قیمت‌هایی که برای محصولات نوشته شده، مبلغی است که برای خرید کالا باید پرداخت کنید؛ مگر اینکه کد تخفیف داشته باشید یا کالا تخفیف خورده باشد. روش پرداخت هزینه هم توسط کارت‌های عضو شتاب در بستر وب سایت انجام می‌شود. همچنین شما می‌توانید با انتخاب روش پرداخت در محل هم خرید خود را از طریق کارت بانکی انجام دهید. به این ترتیب به عنوان خریدار موظف هستید مبلغ سفارش را هنگام تحویل کالا (در صورت انتخاب پرداخت نقدی) بپردازید. در صورت عدم پرداخت وجه، لوناتو حق دارد از تحویل کالا خودداری و سفارش را فسخ کند.

شرایط و قوانین بازگشت عینک آفتابی در لوناتو چیست؟

تمامی فریم‌های عینک طبی و آفتابی از ۷ تا ۳۰ روز پس از تاریخ ثبت سفارش امکان تعویض و بازگشت دارند. اما باید توجه داشته باشید که گزارش مشکلات فیزیکی فریم‌ها فقط تا ۲۴ ساعت پس از خرید امکان‌پذیر است و پس از گذشت مهلت گزارش امکان بازگشت محصولات به دلیل مشکلات فیزیکی میسر نخواهد بود.

اصلاعات بیشتر را در صفحه شرایط بازگشت محصول بخوانید.

هزینه حمل و ارسال عینک آفتابی چگونه است؟

تمامی هزینه‌های حمل به سراسر کشور برای سفارش‌های بالای ۱۰۰ هزار تومان رایگان است. کاربر هیچ‌گونه هزینه‌ای را به‌عنوان هزینه‌ حمل پرداخت نخواهد کرد. اما توجه داشته باشید که برای سفارش‌های ۱۰۰ هزار تومان و کمتر از آن هزینه حمل به عهده خود مشتری است.

از کجا متوجه شوم عینک موردنظرم مناسب صورت من است؟

برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است به این صفحه مراجعه کنید.

من رمز اکانتم در لوناتو را فراموش کرده‌ام

برای عوض کردن رمز حساب کاربری خود در فروشگاه آنلاین ما باید در صفحه‌ی ورود (لاگین)، روی عبارت Forgot Password (رمز را فراموش کرده‌ام) کلیک کنید. رمز جدید به ایمیل شما ارسال خواهد شد و پس از ورود می‌توانید رمز را به دلخواه خود تغییر دهید. اگر ایمیل در اینباکس نبود حتما فولدر اسپم‌ها را چک کنید. همچنین می‌توانید با واحد پشتیبانی لوناتو به شماره ۰۲۱۸۸۲۸۵۳۴۱ هم تماس بگیرید.

چگونه می‌توانم ایمیل، رمز یا آدرس خود را عوض کنم؟

در اولین قدم باید وارد حساب کاربری خود در لوناتو شوید. بعد از ورود، به قسمت جزئیات حساب کاربری من بروید و اطلاعات خود را تغییر دهید. همچنین می‌توانید اطلاعات حساب بانکی خود را هم عوض کنید.

خرید عینک آفتابی از فروشگاه آنلاین عینک و لنز لوناتو

سوالات رایج خرید عینک آفتابی

عینک آفتابی وسیله‌ای است که تقریبا هر فردی در هر سن و جنسیتی که باشد آن را استفاده می‌کند. بنابراین احتمالا در مورد اینکه چه برندهایی یا چه رنگ و شکلی از عینک آفتابی بهتر است و انتخاب مناسب‌تری بشمار می‌رود، سوالاتی در ذهنتان وجود دارد.

من نمی‌دانم آیا اندازه این عینک مناسب من است و آیا روی صورتم فیت می‌شود یا خیر!

ما عینک آفتابی را در سه سایز کوچک، متوسط و بزرگ ارائه می‌دهیم. برای اینکه سایز دقیق صورت خود را بدانید و بر اساس آن فریم عینک را انتخاب و خریداری کنید روی کلید «تعیین سایز عینک آفتابی» در پایین صفحه کلیک کنید.

نام برخی از برندهای موجود در فروشگاه شما تا الان به گوش من نخورده است، از کجا مطمئن باشم این برندها خوب و باکیفیت هستند؟

تمامی محصولات موجود در فروشگاه آنلاین لوناتو از بهترین برندهای دنیا انتخاب شده‌اند. این برندها سایت‌های رسمی دارند که می‌توانید به آنها مراجعه کنید و از اصالت و کیفیت آنها مطمئن شوید. اغلب عینک‌های لوناتو را مارک‌های ایتالیایی تشکیل داده‌اند.

از کجا مطمئن باشم که جنس فریمی که سفارش می‌دهم دقیقا همان چیزی است که می‌خواهم؟

کیفیت محصول اصلی‌ترین ویژگی آن است. همه‌ی فریم‌های پلاستیکی موجود در فروشگاه آنلاین لوناتو از بهترین کیفیت و بر اساس تکنولوژی‌های روز دنیا ساخته شده‌اند. فریم‌های فلزی اغلب از جنس تیتانیوم هستند که بهترین جنس فلزی برای عینک است. همچنین، ما برای محصولات خود یک سال گارانتی در نظر گرفته‌ایم. هر زمان با مشکلی مواجه شدید می‌توانید بر اساس شرایط و قوانین استفاده از گارانتی، از خدمات ما بهره‌مند شوید.

سوالات رایج خرید عینک آفتابی

آیا عدسی‌های رنگی عینک برای رانندگی مناسب هستند؟

یکی از سوالات رایج خرید عینک آفتابی در مورد عدسی رنگی است. در شب و در روشنایی ضعیف نباید از لنزهای رنگی استفاده کنید. این عدسی‌ها ممکن است مانع از دیدن جزئیات شوند. اما در شرایط نوری خوب و وقتی هوا روشن است، اشکالی ندارد که حین رانندگی عینک رنگی به چشم داشته باشید. وضوح دید کامل، راحتی و شفافیت عدسی از جمله اصلی‌ترین فاکتورهایی هستند که شما باید برای خرید عینک آفتابی مخصوص رانندگی در نظر داشته باشید.

بهترین عینک طبی با شیشه رنگی برای رانندگی مدلی است که بازتاب نور را کاهش می‌دهد؛ مخصوصا نورهایی که از کف خیابان، روی کاپوت ماشین یا سطح داشبورد ممکن است به چشم راننده منعکس می‌شوند.

آیا کودکان نیز به عینک آفتابی نیاز دارند؟

بله صددرصد. به این خاطر که کودکان بیشتر از بزرگسالان در معرض آفتاب هستند و چشم‌هایشان حساس‌تر است، باید حتما در آفاب و برف عینک دودی استفاده کنند.

آیا عینک‌های آفتابی ورزشی با بقیه عینک‌ها فرق خاصی دارند؟

عینک‌های ورزشی از موادی ساخته می‌شوند که امنیت بیشتری داشته باشد. اغلب هم در رنگ‌هایی تولید و عرضه می‌شوند که کنتراست بالاتری دارند.

آیا عینک آفتابی ارزان‌قیمت برای چشم مضر است؟

عینک‌های آفتابی باکیفیت پایین اغلب پوشش ضد اشعه فرابنفش ندارند و استفاده طولانی‌مدت از آن‌ها می‌تواند به چشم‌ها آسیب رسانده و حتی باعث نابینایی شود. همچنین، به دلیل استفاده از مواد بی‌کیفیت در ساخت عدسی، پس از چند ساعت استفاده، سبب سردرد و خستگی چشم‌ها می‌شوند. این مدل‌ها قابلیت محافظت در برابر ضربه هم ندارند و می‌توانند خطرات دیگری نیز برای چشم بدنبال داشته باشند.

اگر نور آفتاب چشمان فرد را اذیت نکند، آیا همچنان لازم است که عینک آفتابی استفاده کند؟

بله. باید بدانید که پرتوهای فرابنفش برای چشم انسان بسیار مضر هستند و می‌توانند مشکلاتی همچون برف‌کوری (آفتاب‌سوختگی قرنیه)، پینگوکولا و آسیب دایمی شبکیه را پدید آورند.

پرتو فرابنفش دقیقا چیست؟

اشعه فرابنفش که به اختصار UV نامیده می‌شود در انتهای طیف بنفش نور مرئی قرار دارد. خورشید منبع اصلی این پرتو بشمار می‌رود. به‌زبان ساده‌تر باید گفت اشعه یو.وی موجی کوتاه‌تر از نور مرئی است و اما انرژی بیشتری نسبت به نور مرئی دارد.

پرتو فرابنفش به سه دسته مجزا تقسیم می‌شود: UVA، UVB  و UVC

  • UVA: طول موج بلندتری دارد و خیلی راحت از عینک عبور می‌کند؛ دانشمندان در مورد مضر بودن این پرتو برای چشم‌های انسان مطمئن نیستند و با هم اختلاف‌نظر دارند.
  • UVB: مضرترین پرتو فرابنفش بشمار می‌رود. عینک‌های آفتابی و کرم‌های ضدآفتاب باید پوشش محافظتی در برابر این اشعه را داشته باشند. این پرتوها از عینک عبور نمی‌کنند.
  • UVC: به زمین نمی‌رسند زیرا جو آنها را مسدود می‌کند.

اشعه فرابنفش چگونه روی چشم تاثیر می‌گذارد؟

پرتوهای خورشید در ساعات ۱۰ صبح تا ۲ بعدازظهر بسیار قوی هستند. اما این تنها بازه زمانی نیست که پرتوهای فرابنفش می‌توانند روی چشم‌های شما اثر منفی بگذارند.

مردم تصور می‌کنند که فقط وقتی هوا آفتابی است در معرض خطرات این پرتو قرار دارند. اما باید بدانید که یو.وی از میان ابرها هم عبور کرده و می‌تواند اثرات مخرب خود را بر جا بگذارد.

درخشش و بازتابش آفتاب هم می‌تواند مشکل‌ساز شود. عینک‌های آفتابی با قدرت پوشش‌دهندگی کامل می‌توانند بازتاب نور از برف، آب یا جاده (هنگام رانندگی) را از بین ببرند.

آیا برخی از مشکلات پزشکی خاص می‌توانند ریسک خطرات ناشی از اشعه UV را بیشتر کنند؟

بله. افرادی که آب‌مروارید دارند یا کسانی که آب‌مروارید خود را عمل کرده‌اند، مبتلایان به دژنراسیون ماکولار، دیستروفی شبکیه چشم باید بیشتر مراقب چشم‌های خود باشند.

آیا باید مراقب پرتوهای اینفرارد نیز بود؟

اشعه اینفرارد در انتهای طیف قرمز نورهای مرئی قرار دارد. از آنجا که پرتو اینفرارد می‌تواند گرما تولید کند، بیشتر کارشناسان معتقدند که این اشعه برای چشم انسان هیچ خطری بدنبال ندارد.

بهترین رنگ برای عدسی عینک آفتابی چیست؟

رنگ عدسی یک انتخاب شخصی است و روی مسدود کردن پرتو فرابنفش تاثیر چندانی زیادی ندارد. عدسی‌های توسی و قهوه‌ای بیشتر از بقیه رنگ‌ها محبوبیت دارند زیرا خیلی کم رنگ‌های طبیعت را تغییر می‌دهند.

اما ورزشکاران عموما ترجیح می‌دهند از عدسی‌های زرد که کنتراست بالایی دارد بهره بگیرند. این رنگ میزان درخشش و بازتاب‌های شدید نوری را به میزان زیادی کم می‌کند.

آیا هر چه عدسی عینک آفتابی تیره‌تر باشد، بیشتر اشعه فرابنفش را مسدود می‌کند؟

عدسی‌های تیره موجب کاهش عبور نور مرئی از عینک می‌شوند اما لزوما محافظت بیشتری در برابر پرتوهای بنفش انجام نمی‌دهند. فارغ از تیره یا روشن بودن عدسی، باید نمونه‌هایی را انتخاب کنید تا ۱۰۰ درصد از اشعه فرابنفش محافظت می‌کند.

آیا کودکان نیز به عینک آفتابی نیاز دارند؟

بله صددرصد. به این خاطر که کودکان بیشتر از بزرگسالان در معرض آفتاب هستند و چشم‌هایشان حساس‌تر است، باید حتما در آفاب و برف عینک دودی استفاده کنند.

آیا عینک‌های آفتابی ورزشی با بقیه عینک‌ها فرق خاصی دارند؟

عینک‌های ورزشی از موادی ساخته می‌شوند که امنیت بیشتری داشته باشد. اغلب هم در رنگ‌هایی تولید و عرضه می‌شوند که کنتراست بالاتری دارند.

آیا عینک آفتابی ارزان‌قیمت برای چشم مضر است؟

عینک‌های آفتابی باکیفیت پایین اغلب پوشش ضد اشعه فرابنفش ندارند و استفاده طولانی‌مدت از آن‌ها می‌تواند به چشم‌ها آسیب رسانده و حتی باعث نابینایی شود. همچنین، به دلیل استفاده از مواد بی‌کیفیت در ساخت عدسی، پس از چند ساعت استفاده، سبب سردرد و خستگی چشم‌ها می‌شوند. این مدل‌ها قابلیت محافظت در برابر ضربه هم ندارند و می‌توانند خطرات دیگری نیز برای چشم بدنبال داشته باشند.

چگونه عینک آفتابی را طبی کنیمانتخاب عینک بر اساس شکل صورتچگونه عینک آفتابی را تمیز کنیمبا ۵ نوع عدسی عینک آفتابی آشنا شویدضد UV بودن عدسی عینک

منبع: allaboutvision

کامنت بگذارید