خانه اخباراخبار لوناتو سنجش بینایی آنلاین : هر آیفون یک دستگاه بینایی سنج!

سنجش بینایی آنلاین : هر آیفون یک دستگاه بینایی سنج!

نویسنده تیم لوناتو
سنجش بینایی آنلاین

سنجش بینایی آنلاین با دستگاه‌های مخصوص

سنجش بینایی آنلاین را با موبایل آیفون می‌توان انجام داد. همواره با پیشرفت تکنولوژی زندگی سهل تر می شود و امکانات در راستای آسایش مردم افزایش پیدا می کند. این بار هم خبر های بسیار جذابی در زمینه پیشرفت تکنولوژی در زمینه تلفن های هوشمند به گوش می رسد. البته این فناوری هنوز به ایران نرسیده است.

شرکت “Smart Vision Labs ” یک دستگاه جدید با قابلیت اتصال به تلفن همراه طراحی کرده که می‌تواند آزمایش اپتومتری رایج را انجام دهد.

با وصل شدن دستگاه طراحی شده به آیفون، موبایل هوشمند شما می‌تواند به طور خودکار آزمون مربوط به عیوب بینایی از جمله نزدیک بینی، دوربینی، آستیگماتیسم، و مواردی مانند وضوح بینایی و فاصله مردمک ها را اندازه گیری کند.

این دستگاه که به آیفون وصل می‌شود دارای یک چشمی بسیار تخصصی است که وظیفه اصلی آن سنجش بینایی افراد است.

برای درخواست معاینه در محل اینجا کلیک کنید.

اپتومتریست لوناتو با 50 عدد از پرفروش‌ترین عینک‌های ما در محل شما حضور خواهد داشت

سنجش بینایی

این فناوری به طور خلاصه شامل انداختن یک لیزر به شبکیه چشم فرد است که انعکاس آن توسط دستگاه سنجیده می‌شود.  

پس از پایان آزمایش، اطلاعات مربوط به سلامت چشم بیمار به مجموعه متخصصان چشم پزشکی ارسال می شود و کمتر از 24 ساعت، نسخه مربوط به بیمار از طریق ایمیل به دستش می‌رسد.

این فناوری امکان می‌دهد که در مناطق فقیر و دور از دسترس امکان بینایی سنجی به راحتی فراهم شود. بینایی‌سنجی یا اپتومتری آزمایش چشم و ساختارهای مربوط به آن برای کشف اختلالات بینایی و تجویز عینک طبی مناسب یا دیگر وسایل کمک‌کننده به بینایی یا تمرین‌های چشمی برای جبران کاستی‌های دید است.  

بنیان‌گذار این دستگاه می‌گوید درک این مطلب که حدود ۲۰۰ میلیون آمریکایی به عینک نیاز دارند اما تنها ۱۰۶ میلیون آزمایش چشم در سال صورت می‌گیرد، الهام‌بخش وی برای ساخت این فناوری شد.

سنجش بینایی آنلاین

دستگاه سنجش بینایی آنلاین در ایران وجود دارد؟

تاکنون دستگاه سنجش بینایی آنلاین وارد کشور ما نشده است. اما هدف از تولید آن در آمریکا امکان سنجش بینایی افراد در هر سطح مالی است تا تمام اقشار جامعه و حتی افرادی که در فقر مالی به سر  می برند در مرحله نخست بتوانند وضعیت بینایی خود را مشخص کنند. سپس در مرحله بعدی از منابع خیریه اقدام به تهیه عینک مناسب خود کنند.

بینایی سنجی (اپتومتری) چیست؟

بینایی سنج‌ها متخصصان چشمی هستند که دید اولیه از بینایی شما توسط تست‌های بینایی سنجی بدست می‌آورند؛ اصلاحات لازم را تشخیص می‌دهند و چگونگی تغییرات بینایی شما را طی زمانی مشخص بررسی می‌کنند.

درواقع یک بینایی سنج یک دکتر پزشکی نیست. آن‌ها دکتری بینایی سنجی را پس از گذراندن چهار سال تحصیل در این زمینه دریافت می‌کنند و حداقل زمان تحصیل آن‌ها حدود سه سال برآورد شده است.

این افراد مجوز کار بینایی سنجی را دریافت می‌کنند که وظایف آن‌ها شامل تست‌های مختلف چشم و بینایی، تجویز و توزیع لنزهای اصلاحی و طبی (عدسی عینک)، تشخیص اختلالات خاص چشم و تجویز دارو برای بیماری‌های خاص چشمی، است. مجموع این وظایف را بینایی سنجی می‌نامند.

سنجش بینایی آنلاین

تست چشم آنلاین

اول از همه باید بگوییم مطلب مهمی که باید در نظر بگیرید این است که تست آنلاین چشم درباره سلامت چشم شما چیزی نمی‌گوید.

تست‌های آنلاین، در اکثر مواقع فقط بینایی شما را از لحاظ مشکلات انکسار نور مانند نزدیک‌بینی، می‌سنجد و در برخی از تست‌ها کوررنگی را بررسی می‌کند.

این تست‌ها اطلاعات کمی و گاهی هیچ اطلاعاتی راجع به‌سلامتی چشم شما مانند آب‌مروارید، کوری تدریجی و از بین رفتن شبکیه چشم نمی‌دهد. بنابراین اگر از تست‌های آنلاین استفاده می‌کنید حتماً به‌صورت دوره‌ای به پزشک مراجعه کرده و از سلامت چشم خود اطمینان حاصل کنید.

البته تست آنلاین چشم مزایایی هم دارد که در جای خود بسیار ازشمند است.

با تست آنلاین چشم شما می توانید به راحتی به یک نسخه عینک مناسب دست پیدا کنید که به کمک آن می توانید عینک بخرید به طور مثال اگر عینک شما شکسته باشد و به پزشک دسترسی ندارید و یا در یک روز تعطیل باشید که پزشک شما در مطب نمی باشد می توانید به کمک تست آنلاین و گرفتن نسخه، عینک خود را تعمیر و یا یک عینک جدید تهیه کنید.

همچنین شما می توانید روند تغییر شماره چشم خود را دنبال کرده و به محض تغییر شماره چشم به سرعت از تغییر آن آگاهی پیدا کنید.

تحقیقات نشان می دهد دقت این تست های آنلاین در یافتن مشکلات انکساری چشم، برابر دقت تستی است که افراد معمولی از شخص دیگری می گیرد.

برای درخواست معاینه در محل اینجا کلیک کنید.

اپتومتریست لوناتو با 50 عدد از پرفروش‌ترین عینک‌های ما در محل شما حضور خواهد داشت

پاسخ به سوالات رایج در مورد سنجش بینایی

دستگاه سنجش بینایی آنلاین Smart Vision Labs چگونه کار می‌کند؟

با وصل شدن دستگاه به آیفون، موبایل می‌تواند به طور خودکار آزمون مربوط به عیوب بینایی از جمله نزدیک بینی، دوربینی، آستیگماتیسم و مواردی مانند وضوح بینایی و فاصله مردمک ها را اندازه گیری کند. این فناوری به طور خلاصه شامل انداختن یک لیزر به شبکیه چشم فرد است که انعکاس آن توسط دستگاه سنجیده می‌شود.  

آیا دستگاه‌های سنجش بینایی با موبایل در ایران وجود دارد؟

در حال حاضر خیر.

چرا باید سنجش بینایی کودکان به طور مرتب انجام شود؟

اگر چشمان کودک نتواند تصویر صحیح و واضحی به مغز منتقل کند،‌ ممکن است دید کودک محدود شود به گونه‌ای که دیگر قابل درمان و تصحیح نباشد. ولی در صورت تشخیص به موقع با انجام سنجش بینایی کودکان معمولا چشم به طور موثر درمان می‌شود.

سنجش بینایی در کودکان از چه سنی باید شروع شود؟

معاینات جامع چشم را از سن ۱ سالگی تا قبل از مهدکودک به طور مرتب انجام دهید. متخصصان کودک درست پس از تولد و در چندسال اول زندگی معاینات محدودی انجام می‌دهند. این معاینات، انواع ناهنجاری‌های موجود در رفلکس نور از مردمک و همچنین تراز چشم را تشخیص می‌دهند.

Related Articles

کامنت بگذارید