خانه آیا عینک آفتابی ارزان برای چشم ضرر دارد؟

آیا عینک آفتابی ارزان برای چشم ضرر دارد؟

نویسنده فروغ بیداری
عینک آفتابی ارزان

عینک آفتابی ارزان

عینک آفتابی ارزان که دست‌فروش‌ها در گوشه خیابان عرضه می‌کنند بدون شک برای سلامتی چشم‌ها مضر است.

احتمالا پیش خود می‌گویید، عینک‌های آفتابی با کیفیتِ بالا اغلب گران‌قیمت هستند، بنابراین، چرا نباید عینک‌های ارزان که ظاهرا  مشابه نمونه‌های باکیفیت ساخته شده‌اند را خریداری کنیم؟ آیا عینک‌ آفتابی ارزان برای چشم ضرر دارد؟

در ادامه این مطلب برایتان توضیح می‌دهیم که چرا نباید این کار را بکنید.

از دست‌فروشان عینک آفتابی ارزان نخرید

عینک ارزان

در سال‌های اخیر عرضه عینك‌های آفتابی غیر استاندارد در کشور رونق پیدا كرده، به طوری كه افراد برای آنكه از تابش اشعه خورشید به چشم محافظت كنند به خرید این عینك‌هایی روی آورده‌اند که با قیمت‌های بسیار ارزان از دست فروشان تهیه می‌كنند؛ غافل از اینکه استفاده از این عینک‌های غیراستاندارد نه تنها از آسیب اشعه UV جلوگیری نمی‌کنند، بلكه خطراتی بیشتر از اشعه خورشید به همراه دارند.

شیشه‌های به کار رفته در این عینک‌ها مورد تایید وزارت بهداشت نیست و زاویه‌های غیر استاندارد هم دارند.

از بارزترین مضرات استفاده از عینک ارزان‌قیمت می‌توان به بروز حساسیت چشمی و زخم قرنیه اشاره کرد.

همچنین بد نیست بدانید عینک آفتابی غیر استاندارد، زردی سفیدی چشم را می‌گیرد و به دلیل نامرغوب بودن عدسی، آفتاب بیشتری به خود جذب می‌کند.

عینک‌های غیر استاندارد، از ورود نور کافی به چشم جلوگیری می‌کنند و در نتیجه باعث باز شدن مردمک چشم می‌شوند.

دلالان و سازندگان عینک‌های تقلبی با استفاده از ناآگاهی مصرف‌کنندگان، انبوه عینک‌های نامرغوب و بدون کیفیت را در اشکال متفاوت و مـشتـری‌پسنـد با برچسب‌های قلابی 400 UV از مبادی غیرقانونی به صورت قاچاق وارد کشور کرده و از این راه سودهای کلانی نصیب خود می‌کنند.

عینک آفتابی ارزان

خریداران باید از خطر عینک‌های قلابی آگاه باشند، چراکه عینک آفتابی اصل چشم را از اشعه «UV» مصون نگه می‌دارد.

مردم ملزم به استفاده از عینک آفتابی اصل هستند، اما متاسفانه به دلیل عدم اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی مردم به سمت عینک‌های قلابی روی آورده‌اند.

باید بدانید بیماری چشمی در چند سال اخیر افزایش پیدا کرده و به همین دلیل لازم است اقداماتی برای فرهنگ‌سازی و استفاده مناسب از عینک‌های آفتابی و طبی انجام شود و امیدواریم به نتیجه هم برسد.

عینک آفتابی باید ضد UV باشد

هنگام خرید عینک آفتابی بسیار مهم است که به ضد اشعه فرابنفش بودن عدسی عینک توجه داشته باشید. یک عینک دودی مناسب باید به‌طور 100 درصد از چشم‌ها در برابر اشعه‌های UV محافظت کند. این تابش‌های مضر خورشید در طولانی مدت آسیب‌های جدی و بعضا جبران‌ناپذیری را به چشم‌ها وارد می‌کنند که ممکن است حتی به کوری نیز منجر گردد.

به‌همین خاطر بسیار مهم است بدانید که عینک‌های آفتابی ارزان به‌هیچ وجه چنین قابلیتی ندارند و نمی‌توانند این میزان از محافظت را از چشم در برابر اشعه‌های یو.وی داشته باشند.

عینک آفتابی باید دید واضح برای فرد مهیا کند

محافظت 100 درصدی در برابر تابش فرابنفش، کیفیت دید عالی، دوام و استحکام عدسی و فریم عینک را نمی‌توانید با قیمت‌های ارزان بدست بیاورید.

شاید وقتی برای اولین بار یک عینک آفتابی ارزان را به چشم می‌زنید، به نظر برسد که دید کامل و واضحی دارد و اختلالی در بینایی‌تان ایجاد نمی‌کند. اما واقعیت این است که پس از چندین ساعت استفاده دچار خستگی چشم و حتی شاید سرگیجه می‌شوید. دلیلش هم این است که کیفیت اپتیکی عدسی این عینک‌ها بسیار پایین‌تر از استانداردی است که باید باشد.

در ساخت عدسی عینک‌های ارزان‌قیمت از مواد بسیار بی‌کیفیت و کم‌ارزش استفاده می‌شود.

عینک آفتابی ارزان در برابر ضربه مقاومت ندارد

عینک آفتابی ارزان

در عدسی‌های عینک‌های آفتابی ارزان‌قیمت از مواد ضربه‌گیر و مقاوم در برابر فشار استفاده نمی‌شود. شکننده بودن عدسی برای چشم می‌تواند خطرناک باشد زیرا در صورت وارد شدن هر گونه ضربه‌ای احتمال شکستن عدسی و زخم شدن چشم زیاد خواهد بود.

هرگز برای صرفه‌جویی مالی چشم‌های خود را در معرض چنین خطراتی قرار ندهید. بهترین عدسی عینک آفتابی به لحاظ مقاومت در برابر ضربه و سبک بودن، عدسی‌های پلی‌کربناتی است.

عینک آفتابی ارزان نخرید!

در آخر نیز باید اشاره کنیم که شما عینک آفتابی را به منظور محافظت از چشم خود در برابر تابش‌های مضر خورشید خریداری و استفاده می‌کنید. بنابراین، گول عینک‌های ارزانی که دستفروشان در گوشه خیابان عرضه می‌کنند یا برخی از فروشگاه‌ها باقیمت‌های پایین و ادعای اینکه عینک اصل است را نخورید و سلامت چشم و بینایی خود را در معرض خطر قرار ندهید.

محافظت 100 درصدی در برابر تابش فرابنفش، کیفیت دید عالی، دوام و استحکام  عدسی و فریم عینک را نمی‌توانید با قیمت‌های ارزان بدست بیاورید. به همین خاطر است که قیمت محصولات برندهای مشهور دنیا که توسط کارشناسان و استانداردهای جهانی تایید شده‌اند بسیار بالاست.

به این توجه داشته باشید که یک عینک را اگر درست استفاده کنید، می‌توانید چندین سال داشته باشید. یعنی یک بار برای چند سال هزینه می‌کنید.

سوالات رایج در مورد عینک دودی ارزان

چرا عینک آفتابی ارزان ضرر دارد؟

از بارزترین مضرات استفاده از عینک ارزان‌قیمت می‌توان به بروز حساسیت چشمی و زخم قرنیه اشاره کرد. همچنین بد نیست بدانید عینک آفتابی غیر استاندارد، زردی سفیدی چشم را می‌گیرد و به دلیل نامرغوب بودن عدسی، آفتاب بیشتری به خود جذب می‌کند.

چرا عینک دودی اصل گران است؟

محافظت 100 درصدی در برابر تابش فرابنفش، کیفیت دید عالی، دوام و استحکام عدسی و فریم عینک را نمی‌توانید با قیمت‌های ارزان بدست بیاورید. به همین خاطر است که قیمت محصولات برندهای مشهور دنیا که توسط کارشناسان و استانداردهای جهانی تایید شده‌اند بسیار بالاست.

چرا عینک آفتابی ارزان باعث سرگیجه و خستگی چشم می‌شود؟

به این دلیل که کیفیت اپتیکی عدسی این عینک‌ها بسیار پایین‌تر از استانداردی است که باید باشد.

استفاده از عینک آفتابی ارزان خطرناک است؟

در عدسی‌های عینک‌های آفتابی ارزان‌قیمت از مواد ضربه‌گیر و مقاوم در برابر فشار استفاده نمی‌شود. شکننده بودن عدسی برای چشم می‌تواند خطرناک باشد زیرا در صورت وارد شدن هر گونه ضربه‌ای احتمال شکستن عدسی و زخم شدن چشم زیاد خواهد بود.

کامنت بگذارید