خانه راهنمای خرید و محصولات بهترین ترکیب سایه‌های چشم با لنز طوسی

بهترین ترکیب سایه‌های چشم با لنز طوسی

نویسنده تیم لوناتو
لنز طوسی

لنز طوسی مناسب چه کسانی است؟

لنز طوسی یکی از شیک‌ترین رنگ های لنز رنگی است.

به طور کلی، رنگ طوسی نماد عقل و دانش است. از کاربران این رنگ با عنوان فردی آرام و در عین حال جدی یاد می‌کنند. استفاده از این رنگ در لباس و پوشش، اعتماد بنفس بالا را به اطرافیان منتقل می‌کند.

اگر نگاه عمیق‌تری به رنگ‌ طوسی داشته باشید، خواهید دید که این رنگ از ترکیب رنگ سیاه و سفید ساخته شده است.

از آنجایی که این رنگ توانسته است میان دو رنگ متضاد قرار بگیرد، در روانشناسی رنگ‌ها از طوسی به عنوان رنگ سازش یاد می‌شود.

همچنین این رنگ به دلیل قرارگیری بین دو رنگ متضاد، جهت‌گیری مشخصی ندارد و به عنوان رنگ سیاسی و دیپلماتیک محسوب می‌شود.

با این اوصاف طوسی رنگی تکمیل‌کننده محسوب می‌شود و چون رنگی خنثی است، با هر رنگ لباسی قابلیت ست شدن دارد. توانایی تطابق این رنگ با لباس رسمی و لباس اسپورت، این رنگ را خاص‌تر و محبوب‌تر می‌سازد.

طوسی نشان‌دهنده متانت و وقار است و فردی مقتدر را به تصویر می‌کشد. بنابراین می‌تواند جزو انتخاب‌های افراد مسن نیز قرار ‌بگیرد.

از این رو اکثر افرادی که به استفاده از لنز رنگی علاقه دارند، لنز طوسی را جزو انتخاب‌های خود برای خرید قرار می‌دهند.

ولی قبل از خرید بهتر است بدانیم که لنز طوسی برای کدام رنگ چهره مناسب‌تر است و نوع آرایش متناسب با این رنگ لنز چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد.

لنز طوسی برای کدام چهره مناسب‌تر است؟

لنز خاکستری

اگر واقعا نمی‌خواهید رنگ چشم‌هایتان را عوض کنید و فقط می‌خواهید نگاه و چهره زیباتری را تجربه کنید، لنز طوسی می‌تواند بهترین گزینه باشد.

طوسی یک رنگ عرفانی است و از این‌رو یک درخشش طبیعی به چشمان شما می‌افزاید. اگر رنگ چشمان شما زیرمجموعه‌ای از رنگ قهوای‌است، این رنگ لنز بهترین حالت چهره را برای شما عرضه خواهد کرد. 

اگر چشمانی قهوه‌ای رنگ دارید، از لنز خاکستری استفاده کنید.

خبر بهتر اینکه لنز طوسی با هر رنگ پوستی هماهنگ است و در ترکیب با رنگ طبیعی چشم، زیبایی دوچندانی به چهره می‌افزاید. از این رو محبوبیت بیشتری در بین مردم پیدا کرده است.

تولیدکنندگان به علت محبوبیت این نوع لنز در میان مردم، رنگ طوسی با تنالیته‌های مختلف (2، 3 و حتی 4 تن رنگ) به بازار عرضه کرده‌اند.

لنزهای طوسی با شفافیت‌های مختلف (شفاف، درخشان، مات) وجود دارند. بهترین تنالیته لنز طوسی برای چشمان قهوه‌ای، لنزهای طوسی نیمه مات هستند که دارای 3 طیف رنگ طوسی مختلف هستند.

لنزهای طوسی باعث روشن شدن و بازتر شدن منظقه چشم می‌شود. بنابراین چشم‌ها بزرگتر و کشیده‌تر دیده می‌شود.

شما همچنین می‌توانید با داشتن لنزهای طوسی در کنار یک آرایش ملایم، در زیباسازی هر چه بهتر چهره خود تلاش کنید.

در زیر نحوه آرایش صورت با لنز طوسی را شما ارائه می‌کنیم.

انتخاب رنگ‌های سایه چشم، برای زیباتر جلوه دادن چهره

لنز طوسی

در هنگام آرایش چهره از طیف رنگ سبز به همراه سایه‌های قرمز و بنفش استفاده کنید تا رنگ طوسی چشم‌ها شاخص شود. این باعث کنتراست میان رنگ‌های سبز و زرد عنبیه خواهد شد و توجه مخاطب را به این قسمت جلب می‌کند.

  • از سایه چشم با رنگ‌های بنفش، آلویی، شرابی، قرمز-قهوه‌ای و صورتی در هنگام گریم چهره استفاده کنید. تاریک‌ترین سایه را در گوشه بیرونی و قسمت‌هایی از چشم که دارای چروک هستند، بزنید. هر چه به سمت گوشه داخلی چشم نزدیک‌تر می‌شوید، رنگ‌ها را روشن‌تر کنید.
  • این سایه‌های چشم را با خط چشم به رنگ قهوه‌ای روشن کامل کنید تا رنگ‌ها زیبایی خود را به خوبی نشان دهند.

2) با طیف نارنجی، رگه‌های آبی‌ موجود در چشم‌های طوسی را شاخص کنید

لنز طوسی

نقاط آبی موجود در چشم های طوسی را با بکارگیری طیف‌های متضاد رنگ آبی برجسته سازید. از خط چشم و سایه چشم با رنگ‌های برنز، مسی، قهوه‌ای و... استفاده کنید.

  • از سایه‎های آبی روشن، قهوه‌ای روشن و یا سایه‌هایی با طیف نارنجی در انتهای پلک و در گوشه داخلی چشم استفاده کنید. این باعث جلب توجه بیشتر عنبیه چشم خواهد شد و رنگ آبی موجود در چشم بیشتر جلوه خواهد کرد.

3) با استفاده از طیف‌های طوسی رنگ، طوسی چشم‌ها روشن‌تر سازید

از رنگ‌هایی با طیف طوسی در آرایش چهره خود استفاده کنید تا لنز طوسی موجود در چشم‌هایتان روشن‌تر از رنگ اصلی خود به نظر برسد. استفاده از سایه‌هایی با طیف طوسی (از سفید تا مشکی) باعث می‌شود که رنگ چشم‎ها کمتر جلوه کند و روشن‌تر به نظر برسد.

  • سعی کنید از رنگ‌های زغالی یا مشکی در گوشه بیرونی و قسمت‌های چروک چشم استفاده کنید و این رنگ‌ها را با طیف‌های رنگ طوسی ترکیب کنید و بر قسمت بالایی پلک چشم بزنید. رنگ نقره‌ای روشن در گوشه‌های داخلی چشم بزنید تا به مدل کلاسیک و زیبای چشم دست پیدا کنید.
  • همچنین می‌توانید از رنگ رژهای خنثی استفاده کنید تا از گریم چهره با پیش‎زمینه طوسی کاسته نشود.
  • شما همچنین می‌توانید چشم‌های طوسی خود را با سایه‌ای از طیف‌های روشن‌تر تا طیف‌های تیره از رنگ دلخواه خود آرایش کنید.
  • از رنگ قهوه‌ای تیره برای ایجاد کنتراست با لنزهای طوسی موجود در چشم استفاده کنید. به این ترتیب رنگ چشم‌ها بیشتر جلوه خواهد کرد.

سوالات رایج در مورد لنز طوسی

لنز طوسی برای چه رنگ چشمی مناسب تر است؟

برای بیشتر چشم‌ها مناسب است. اما آنهایی که چشم قهوه ای دارند با لنز طوسی می توانند بسیار فریبنده و جذاب دیده شوند.

با لنز خاکستری چه آرایشی بهتر است؟

وقتی لنز توسی دارید اگر سایه طوسی بزنید چشم ها روشن تر دیده می شوند. اگر سایه نارنجی بزنید با چشم تضاد ایجاد می شود و جذاب به نظر خواهید رسید. اگر سایه قرمز، قهوه ای یا شرابی بزنید رنگِ توسیِ لنز بیشتر دیده خواهد شد.

لنز طوسی به چه رنگ پوستی بیشتر می آید؟

تقریبا با هر رنگ پوستی تناسب دارد.

بهترین رنگ لنز طوسی برای چشم قهوه ای چیست؟

بهترین تنالیته لنز طوسی برای چشمان قهوه‌ای، لنزهای طوسی نیمه مات هستند که دارای 3 طیف رنگ طوسی مختلف هستند.

Related Articles

کامنت بگذارید