خانه راهنمای خرید و محصولات با عجیب‌ترین و جذاب‌ترین عینک‌های آفتابی زنانه در جهان آشنا شوید

با عجیب‌ترین و جذاب‌ترین عینک‌های آفتابی زنانه در جهان آشنا شوید

نویسنده تیم لوناتو
عینک آفتابی زنانه

عینک آفتابی از جمله وسایلی است که از همان آغاز زندگی بشر، نیاز به آن احساس می‌شد و در هر عصری با توجه به امکانات موجود تلاش برای ساخت آن صورت می‌گرفت. به طوری که برای تهیه عینک‌های آفتابی اولیه، عاج‌های شیر ماهی را صیقل می‌دادند و با ایجاد شیارهایی در آن امکان دیدن را فراهم می‌ساختند. تا چشم‌ها را از اشعه‌های مضر خورشید مانند اشعه ماوراء بنفش حفظ کنند.

با گذشت زمان تغییرات گسترده‌ای در  عینک‌های آفتابی صورت گرفت و شکل و چارچوب آن‌ها دچار تحولات اساسی شد. امروزه در هنگام خرید به طرح و شکل عینک توجه ویژه‌ای می‌شود، زیرا این ابزار تنها جنبه حفاظتی نداشته و بیشتر به عنوان یک اکسسوری استفاده می‌شود. با توجه به این که خانم‌ها بیشتر از آقایان در حوزه مد و زیبایی فعال‌ هستند.

این تحولات در عینک آفتابی زنانه مشهودتر است. چرا که این موضوع از چشم سازندگان عینک پنهان نیست. به گونه‌ای که آن را به یک فرصت تبدیل کرده‌ و همه تلاش‌ها را در جهت طراحی عینک آفتابی زنانه متمرکز ساخته‌اند.

جالب اینجاست که سازندگان عینک‌های آفتابی، برای شاخص‌سازی خود در بین رقبا، علاوه بر طراحی عینک‌های مدرن، عینک‌هایی با طرح و چارچوب بسیار عجیب به بازار عرضه کرده‌اند. که اکثرا در چشم اشخاص معروف ملاحظه می‌کنیم.  به همین دلیل در این مطلب تصمیم گرفتیم شما را با عجیب‌ترین عینک‌های آفتابی زنانه آشنا سازیم.

انواع جذاب و عجیب عینک آفتابی زنانه

1) عینک آفتابی با طرح یخ ذوب شده

عینک آفتابی زنانه با طرح یخ ذوب شده، توسط آنا تر هار (Anna Ter Haar)، برای کلکسیون پاییزی و زمستانی کلاور وان انجلن (Klavers van Engelen) طراحی شد. که در هفته مد میلان در سال 2009- 2008 به نمایش گذاشته شد. هدف طراح از قطره یخ‎های ذوب شده و آویزان از فریم‌ها، به تصویر کشیدن زمستان سرد و یخ‌بندان است.

2) عینک زنجیری طلایی

در این مدل عینک آفتابی زنانه، طراح برای فریم عینک، از مدل‌ روتین Aviator الهام گرفته است. تفاوت بازر آن در نوع عدسی‌های بکار رفته است. که در اینجا به جای عدسی، از زنجیرهای طلایی برای مقابله با نور خورشید استفاده شده است. و همین امر باعث می‌شود عینک بسیار متفاوت جلوه کند.

3) عینک آفتابی با طرح یکپارچه

عینک آفتابی با طرح یکپارچه توسط شخضی به نام مارتین مارجیلا (Martin Margiela) طراحی شد. علت نام‌گذاری آن به این شکل، یکپارچه بودن آن است. به طوری که چشم از هر تمام زوایا پوشیده می‌شوند و نور وارد چشم نمی‌شود. با پوشش کامل چشم توسط این عینک، تشخیص هویت افراد مشکل می‌شود. از این رو طرفداران زیادی دارد.

4) عینک آفتابی با طرح هرم میخی

در این عینک آفتابی زنانه، طراح فریم و عدسی عینک را به صورت هرم میخی در نظر گرفته است. این طرح از پوست نوعی ماهی الهام گرفته شده است. طراح این عینک، کرین رز (Kerin Rose) یکی از خبره‌های دنیا به حساب می‌آید و تمام مراحل، از طراحی تا ساخت در کارگاه خود او صورت می‌گیرد. این شخص تاکنون عینک‌های افراد مشهوری همچون ریحانا (Rihanna)، کتی پری (Katy Perry)، ماریا کری (Mariah Carey)، کاسی (Cassie) و میکی فاکس (Mickey Factz) را طراحی کرده است.

5) عینک آفتابی با طرح مروارید

این مدل از عینک آفتابی زنانه با مروارید پوشانده شده است. این طرح جذاب از کلکسیون تابستانه سونیا ریکل (Sonia Rykiel) انتخاب شده است. مرواریدهای سفید روی عینک همه توجه را به سمت عینک برده و ظاهر فرد را بسیار زیبا و خاص منعکس می‌کند. عینک‌های آفتابی طرح مروارید، دست‌ساز بوده و در فرانسه تهیه می‌شوند.

6) عینک آفتابی با سایه‌بان آفتاب

این اکسسوری مدرن که به تازگی ابداع شده است، به عنوان جایگزینی برای عینک آفتابی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدل عینک آفتابی مورد توجه افراد مشهوری مانند جنیفر لوپز (Jennifer Lopez) و آنجلینا جولی (Angelina Julie) قرار گرفته است. عدسی‌های این عینک قابلیت حرکت به سمت بالا را دارند. شما نیز می‌توانید در مواقع دلخواه که نیاز به ارتباط چشمی دارید، سایه‌بان‌ها را بالا بزنید.

7) عینک آفتابی توری چنل

یکی دیگر از ایده‌های طراح استفاده از توری در عدسی‌های عینک است. این عینک‌های آفتابی زنانه بسیار گران بوده و توسط برند چنل وارد بازار شده است.

8) عینک آفتابی سایه‌بان راه راه

عینک آفتابی زنانه با سایه‌بان راه راه، توسط کانیه وست (Kanye West) طراحی شده است. در این عینک برای مقابله با اشعه ماوراء بنفش، به جای عدسی، از سایه‌بان‌هایی به صورت راه راه استفاده شده است. معمولا خوانندگان رپ از عینک‌هایی با این سبک استفاده می‌کنند. اگر دوست دارید که خود را در قالب خواننده رپ ببینید، از این عینک‌ها استفاده کنید.

9) عینک آفتابی مستطیل سیاه

این عینک آفتابی توسط جاستین تیمبرلیک (Justin Timberlake) طراحی شده است. او ایده بلوکه کردن چشمها را با مدل مستطیل سیاه به تصویر کشیده است. این عینک‌ها در عین عجیب بودن می‌تواند برای افرادی که شکل صورت آنها گرد است، مناسب باشد. همچنین عینک آفتابی مستطیل سیاه، می‌تواند انتخاب افرادی با نوع پوشش اسپورت باشد.

10) عینک آفتابی با طرح سه عدسی

عینک آفتابی زنانه با طرح سه عدسی، ایده یکی از طراحان خلاق به نام سیل هوته فوتورا (Silhouette Futura) است. این ایده از عینک‌های آفتابی retro در دهه 70 الهام گرفته شده است. این عینک در عین عجیب بودن، حس زیبایی را به کاربر منتقل می‌کند. زمانی که عینک آفتابی را بر چشم دارید، خود را در دنیایی ماوراء این جهان خواهید دید.

11) عینک آفتابی با طرح ماسک

عینک آفتابی با طرح ماسک از فضانورد اواخر شوروی، پیونر یوری گاگارین (pioneer Yuri Gagarin) الهام گرفته شده است. برای همین به عینک آفتابی یوری معرف هستند. این نوع عینک آفتابی توسط رومین کرمر (Romain Kremer) طراحی شد. تا علاوه بر محافظت از اشعه‌های مضر خورشید، چهره فرد را نیز بپوشاند تا هویت وی معلوم نشود. اگر هنوز به عجیب بودن این عینک مطمئن نیستید، می‎توانید به کاربرهای آن نظری بیاندازید. لیدی گاگا (Lady Gaga) از طرفداران این مدل عینک است.

12) عینک آفتابی پایه‌دار

کیوتن میسیسی که طراح این اثر بوده است. مفهوم عینک آفتابی را الهام گرفته از معماری شوروی می‌داند. این نوع عینک فریم پشت گوش ندارد. بنابراین برای افرادی که به مدت طولانی از عینک استفاده می‌کنند، مفید است.

Related Articles

کامنت بگذارید