خانه اخبار راهنمای خرید عینک آفتابی اصل : نکاتی که هنگام خرید عینک باید در نظر داشته باشید

راهنمای خرید عینک آفتابی اصل : نکاتی که هنگام خرید عینک باید در نظر داشته باشید

نویسنده تیم لوناتو
خرید عینک آفتابی اصل

خرید عینک آفتابی اصل

خرید عینک آفتابی اصل برای بسیاری از ما مهم است. اغلب دوست داریم پول بیشتری پرداخت کنیم اما سلامت چشم‌های خود را به خطر نیندازیم.

امروزه بسیاری از وب‌سایت‌های ‌اینترنتی و هم‌چنین فروشگاه‌های معمولی عینک آفتابی می‌فروشند. بیشتر آنها ادعا می‌کنند که می‌توانید به خرید عینک آفتابی اصل از فروشگاه آن‌ها بپردازید، اما آیا می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد.

درواقع تنها یک خریدار باهوش می‌تواند بفهمد که کدام یک از سایت‌ها از این لحاظ معتبرند. پس بهتر است به هنگام خرید عینک آفتابی اصل حتما به موارد زیر توجه کنید.

۱) به برچسب و لوگوی عینک آفتابی دقت کنید

لوگوهای ‌معتبر و اصل معمولا بر روی شیشه، دسته و یا در قسمت گیره‌ گوش عینک قرار می‌گیرند و سایز، رنگ و فونت ثابتی دارند.

هرگونه خطا و تغییر جزئی در آنها، می‌تواند نشان دهنده قلابی بودن عینک آفتابی شما باشد. نام‌های برند همراه با غلط املایی( برای مثال "Guci" به جاي "Gucci") و همچنین لوگوها می‌توانند حاكي از بدل بودن عینک آفتابی باشند. قبل از اینکه عینک آفتابی بخرید، به وب سایت سازنده عینک مراجعه کنید و به مارک‌ها و لوگوهای آنها توجه کنید. این كار به هنگام خرید کمک زیادی به شما خواهد کرد.

خرید عینک اصل

۲) به شماره مدل درج شده در عینک دقت کنید

شماره‌های مدل عينك‌ها ثابت هستند و فرقی ندارد که شما عینک طبی یا آفتابی را به صورت آنلاین و یا از مغازه خریده باشید. برای اطمینان از معتبر بودن شماره مدل عینک خود، به وب سایت سازنده عينك بروید. شماره مدل اغلب در چارچوب و فریم های عینک ها نوشته می‌شود.

عینک‌هاي آفتابی فیک و تقلبي ممکن است شماره مدل‌هايي داشته باشند که در وب سایت سازنده ذکر نشده باشد.

٣) از فروشگاه‌های معتبر به خرید عینک آفتابی اصل اقدام کنید

عینک‌های آفتابيِ معتبر، معمولاً توسط وب سایت ها، بوتیک‌ها و فروشگاه‌های مجاز فروخته میشوند.

دستفروش‌های خیابانی به احتمال زیاد عینک‌های تقلبي را خواهند فروخت. اگر عينكي تخفیف زيادي داشته باشد و به نظر باورنکردنی برسد، ممکن است آن عینک اصل نباشد. از خريد از وب سایت هایي که تعویض و پس گرفتن محصول را قبول نمی‌کنند وهیچ راه ارتباطی برای مثال "شماره تلفن و یا آدرس ایمیل" در اختيار شما نمی‌گذارند، خودداري كنيد.

اگر از یک وب سایت خرید می کنید، نرخ خرید خریداران و فروش فروشندگان را بررسی کنید. وب سایتی که عینک‌هاي آفتابی اصل می‌فروشد، اغلب دارای سیاست‌های تضمین کالا خواهد بود.

۴) به لحن بیان فروشنده توجه کنید

کلماتی مثل "کیفیت بالا"، "لوازم آرایشی" و يا "کپی" زمانی استفاده می‌شوند که عینک آفتابي اصل نباشد. توجه داشته باشید، زمانی‌که این کلمات استفاده شوند، علاوه بر بدل بودن عینک، ممکن است عينك به راحتی بشکند و حتي حفاظت کاملی در مقابل اشعه UV نداشته باشد.

خرید عینک آفتابی اصل

٥) از حس درونی خود كمك بگيريد

تنها یک روش خاصی برای مطمئن شدن از اصل بودن عینک وجود ندارد. به خوبي فكر كنيد و بهترین تصمیم را بگیرید. از شرکتی که قصد خريد عينك آفتابی از آن را داريد، تحقيق كاملي كنيد. ممکن است که يك عینک آفتابی اصل با قیمت مناسب پیدا کنید. اگر قیمت خیلی پايين باشد،  فاکتورهای دیگر را نيز قبل از خرید در نظر گرفته و به آن ها دقت كنيد.

۶) به جعبه عینک آفتابی دقت كنيد

عینکهاي آفتابی معتبر در جعبه های مارک دارعرضه می شوند. برچسب به همراه بارکد و اطلاعات سازنده باید در پایین جعبه موجود باشد. كتابچه گارانتی، کتابچه اطلاعاتی و یا ضمانت اعتبار نیز باید در داخل جعبه باشند.

۷) به کیف عینک آفتابی دقت كنيد

برای خرید عینک آفتابی اصل باید به کیف عینک توجه کنید. لوگوی رسمی بر روی این کیف‌ها وجود دارد. همچنين جعبه عينك باید سالم باشد و هیچگونه علامتی بر رویش وجود نداشته باشد. اگر کیف قدیمی و کهنه باشد، شکل و رنگ آن غیر عادی و متفاوت خواهد بود.

عینک خود را به طور کامل بررسي کنید. نام تجاری عینک ، شماره مدل، حروف (CE) باید در قسمت راست عینک موجود باشند.

همچنين اندازه‌های شماره مدل، شيشه و فریم باید در گوشه چپ قرار گیرند و با شماره موجود بر روی برچسب جعبه همخوانی داشته باشند. يك لوگوي فلزی نیز ممکن است در قسمت چپ عینک های آفتابی اصل موجود باشد.

در عینک‌های ماركDolce & Gabbana" " کلمه "Made in Italy" به  جاي شماره مدل، در قسمت سمت راست عینک قرار می‌گیرد.

۸) شيشه و پد بینی عینک را بررسی کنید

لوگو اغلب در شیشه راست عینک‌های اصل حک می شود. لوگو باید کاملاً خوانا و واضح نوشته شده باشد. بعضی از عینک‌های آفتابی همچنین ممكن است یک لوگوی برجسته در قسمت پد بینی داشته باشند. توجه به شیشه‌ها برای خرید عینک آفتابی اصل ضروری است.

خرید عینک آفتابی اصل

۹) به انسجام اجزاي عينك دقت كنيد

فونت لوگو و شماره مدل بر روی عینک شما بايد منسجم باشند. اعداد موجود بر روی برچسب جعبه باید با اعداد روی عینک‌های شما یکسان باشند. لوگوي موجود بر روی عینک، کیف عینک و کتابچه باید دقیقاً یکی باشد. در صورتيكه ناهمخوانی و غلط املایی وجود داشته باشد، عینک شما به احتمال زیاد اصل نخواهد بود.

۱۰) کیفیت کلی عینک را در نظر بگیرید

عینک آفتابی و بسته بندی آن باید دارای کیفیت بالایی باشند. اگر عینک آفتابی سبک و یا نازک باشد، ممکن است که تقلبي باشد. عینک‌های آفتابي جدید و اصل اغلب در یک بسته بندی خوب به همراه برچسب و کیف هاي با كيفيت می‌باشند.

عینک‌هاي آفتابی بدل ممکن است با بسته بندي کم کیفیت و یا یک کیف قلابی همراه باشند. بررسي کیفیت عینک، در صورتیکه قبلاً عینکی تقلبي خریده باشید، باید برایتان بسیار مهم باشد.

۱۱) با فروشنده خود در ارتباط باشيد

فروشنده اينترنتي يا مغازه دار را از تقلبي بودن عينك آفتابي خود مطلع سازيد و سپس پول خود را پس بگيريد.

اميدواريم كه فروشنده شما را درك كرده و پول شما را پس بدهد، در غير اين صورت آن ها را مطلع سازيد كه قصد تماس با شركت اعتباري خود را داريد. اين روش ممكن است آن ها را مجبور كند تا با شما به توافق برسند.

۱۲) خلاصه‌اي از تجربيات خود از خرید عینک آفتابی اصل را بنويسيد

به وب سايت يا صفحه اصلي شركتي كه عينك خود را از آنجا خريده ايد برويد و يك خلاصه صادقانه از تجربيات خود را در آنجا بنويسيد. با اين كار اجازه دهيد تا افراد ديگر از تقلبي بودن عينك خريداري شده مطلع شوند. همچنين در مورد حل چگونگي اين مسئله توضيح دهيد.

اگر فروشنده شما را با مشكل مواجه ساخته باشد افراد را از آن مطلع سازيد و همچنين اگر فروشنده شما را در حل مشكل كمك كرده باشد، آن را نيز شرح دهيد.

اميدواريم كه مطالعه نكات ذكر شده در بالا به شما در خرید عینک آفتابی اصل و با كيفيت كمك كنند.

خرید عینک آفتابی اصل

سوالات رایج در مورد خرید عینک آفتابی اصل

لوگوی عینک آفتابی اصل چگونه است؟

لوگو اغلب در شیشه راست عینک‌های اصل حک می شود. لوگو باید کاملاً خوانا و واضح نوشته شده باشد. بعضی از عینک‌های آفتابی همچنین ممكن است یک لوگوی برجسته در قسمت پد بینی داشته باشند. توجه به شیشه‌ها برای خرید عینک آفتابی اصل ضروری است. لوگوي موجود بر روی عینک، کیف عینک و کتابچه باید دقیقاً یکی باشد. در صورتيكه ناهمخوانی و غلط املایی وجود داشته باشد، عینک شما به احتمال زیاد اصل نخواهد بود.

چگونه عینک آفتابی اصل را تشخیص دهیم؟

عینک هاي آفتابی معتبر در جعبه های مارک دارعرضه می شوند. برچسب به همراه بارکد و اطلاعات سازنده باید در پایین جعبه موجود باشد. كتابچه گارانتی، کتابچه اطلاعاتی و یا ضمانت اعتبار نیز باید در داخل جعبه باشند.

برای اصل بودن عینک به چه مواردی باید دقت کنیم؟

عینک خود را به طور کامل بررسي کنید. نام تجاری عینک ، شماره مدل، حروف (CE) باید در قسمت راست عینک موجود باشند.

از سایت برند عینک می‌توان اصل یا فیک بودن آن را تشخیص داد؟

بله. عینک‌هاي آفتابی فیک و تقلبي ممکن است شماره مدل‌هايي داشته باشند که در وب سایت سازنده ذکر نشده باشد.

Related Articles

1 کامنت

ز.س 14 تیر 1401 - 12:20

سلام
لطفا یه مغازه معتبر در شهرستان اصفهان برای خرید عینک آفتابی خوب به من معرفی کنید

پاسخ

کامنت بگذارید