خانه اخبار حراجمعه، سوم و چهارم آذر

حراجمعه، سوم و چهارم آذر

نویسنده تیم لوناتو
حراجمعه

حراجمعه یا جمعه سیاه اصطاحی است که این روزها بسیار می‌شنویم. حراجمعه یا جمعه به خرید در اصل رسمی نوین نیست و قدمتی چندین و چند سال در جهان دارد اما علاوه بر اینکه حراجمعه لوناتو امسال بسیار هیجان‌انگیز است بد نیست باهم گذری به تاریخچه این روز هیجان‌انگیز بیندازیم.

جمعه سیاه یک روز حراجی در سنت امریکاست که در اخرین هفته ماه نوامبر بعد از روز شکرگزاری برگزار می شود . هرچند این روز تعطیل رسمی نمی باشد ولی کارمندان در این روز مرخصی می گیرند و به خرید آخر سال می پردازند. این روز شلوغ ترین روز سال برای مغازه دارها و فروشنده ها می باشد و مانند روزهای پایان سال قبل نوروز در ایران این روز پر فروش ترین روز در سال است.

در این سنت قدیمی مغازه دارها جنس‌های مورد نیاز مردم را گاه تا 70 درصد زیر قیمت حراج کرده با حاشیه سود پایین و گاه با ضرر به فروش می رسانند این محصولات حراج شده که اقلب محصولاتی پر طرفدار مانند گوشی های هوشمند، تلویزیون های دیجیتال و ...  می باشد موجب ترقیب افراد برای ورود به بازار و بازدید از سایر محصولات می شود که این امر باعث رونق و جبران ضرر ین تخفیفات می شود.

درباره تاریخچه این اسم روایتهای گوناگونی وجود دارد ، گفته می شود اولین بار این اسم برای رسوایی بازار طلا در سال 1869 به کار رفته و بار دیگر در سال 1975در روزنامه نیویورک تایمز  به عنوان شلوغ ترین روز سال برای خرید و فروش نام برده شده است. اما در کل هر گاه در امریکا عبارت جمعه سیاه به کار می رود در ذهن مردم فروش خوب و ارزان و با صرفه تداعی می شود.

در طی چند سال گذشته سنت جمعه سیاه به فضا مجازی در داخل کشور نیز راه یافته و بیشتر فروشگاه های آنلاین در این روز اقدام به فروش محصولات خود با تخفیفات ویژه می کنند.
لوناتو پیرو این روز جذاب و در راستای خدمات به روز و مدرن خود برای فروش انواع عینک طبی و عینک آفتابی و انواع لنز طبی و لنز رنگی تخفیفات جذاب و هیجان انگیز در نظر گرفته است.

Related Articles

کامنت بگذارید