خانه جدیدترین مدل عینک های آفتابی زنانه و مردانه 2019

جدیدترین مدل عینک های آفتابی زنانه و مردانه 2019

نویسنده تیم لوناتو
جدیدترین مدل عینک های آفتابی
سال 2018 نفس‌های آخر خود را می‌کشد. به زودی به سال 2019 میلادی پا می‌گذاریم و افرادی که همیشه پیرو مد و فشن هستند دوست دارند بدانند جدیدترین مدل عینک های آفتابی زنانه و مردانه 2019 چیست. در ادامه این مطلب لوناتو انواع مختلف فریم و عدسی که در سال 2019 میلادی شاهد حضورشان در بازار خواهیم بود را برایتان معرفی کرده است. خوشبختانه طراحی فریم‌های عینک در سال‌های اخیر با تغییرات محسوسی همراه بوده است و نمونه‌های جدیدی فارغ از فریم‌های مربعی و دایره‌ای را شاهد هستیم. از فریم چند ضلعی گرفته تا گربه‌ای‌هایِ تغییرشکل یافته و جذاب و رنگ‌های متنوع و نامحدود. توجه داشته باشید، همانند استفاده از کرم ضدآفتاب، باید هر زمان که از منزل خارج می‌شوید و در هوای آزاد قرار می‌گیرید، به چشمان خود عینک آفتابی بزنید. به این خاطر که احتمال آسیب چشم در اثر اشعه ماورای بنفش وجود دارد. استفاده از عینک آفتابی برای همه مردم در هر سنی، بخصوص کودکان بسیار مهم است، زیرا چشمان آنها در حال رشد و آسیب‌پذیرتر است. با این مقدمه از شما دعوت می‌کنیم تا با جدیدترین مدل عینک های آفتابی زنانه و مردانه 2019 آشنا شوید.

1- فریم‌های بسیار باریک گربه‌ای 

در سال 2018 شاهد حضور عینک‌های گربه‌ای بسیار باریک بودیم. در 2019 هم شاهد ادامه این مد خواهیم بود. بازگشت رنگ‌ها و طرح‌های قدیمی یکی از مدهای سال جدید میلادی است و اینگونه نوستالوژی‌ها در عینک‌های آفتابی هم مشاهده خواهد شد. با این تفاوت که تاکید ویژه‌ای روی کشیده و باریک بودن فریم‌ها می‌شود. یعنی عینک شبیه یک بال کشیده است که اغلب عدسی تیره و بدنه باریک دارد. در مورد فریم کوچک عینک آفتابی باید به این نکته توجه داشته باشید که شاید این فریم‌ها جذاب و فشن به‌نظر برسند اما از پوست حساس اطراف چشم‌ها در برابر خورشید محافظت نخواهند کرد. به این معنی که اشعه‌های مضر خورشید (UV) به چشم و پوست می‌رساند و در طولانی مدت می‌تواند عوارض ناخوشایندی داشته باشد. 2- فریم‌های مربعی کشیده و دراز سال 2019 شاهد فریم‌های هندسی خواهد بود به ویژه نمونه‌های مربعی که اغلب کشیده‌تر از قبل و باریک‌تر هستند و خمیدگی کمتری را در لبه‌های آنها شاهد خواهیم بود. این مدل هم بیشتر با جنس استات جور در می‌آید. جالب است بدانید عینک‌های هندسی که امسال قرار است روانه بازار شوند در اواسط دهه 80 میلادی تا سال 2000 مد بودند و به تدریج کمرنگ شدند تا اینکه دوباره قرار است در 2019 شاهد حضورشان باشیم. 3- عینک محافظ همان‌طور که در تصویر می‌بینید عینک‌های محافظ شبیه عینک جوشکاری هستند. یعنی در واقع سطح وسیعی از صورت و چشم فرد را پوشش خواهند داد. این مد 2019 در واقع عینک‌های آفتابی سایز بزرگ هستند که پل ندارند و به صورت یکپارچه ساخته شده‌اند. حتی ممکن است فریم نداشته باشند و تماما از عدسی بزرگ و یک تکه ساخته شده باشند.

4- عینک‌های بدون فریم

همان‌طور که در بالا هم گفتیم، جدیدترین عینک‌های آفتابی 2019 بدون فریم خواهند بود. طراحی این نوع عینک‌ها جوان‌پسند است و وزن سبکی هم دارند. عدسی‌های بسیار تیره، مربعی‌های سایز بزرگ و اشکال عجیب و غیرمرسوم از جمله نمونه‌های عینک‌های بدون فریم سال 2019 هستند. 5- طرح‌های نوظهور و بدیع طرح‌های غیرمرسوم برای فریم عینک آفتابی اغلب مورد توجه سلبریتی‌ها، افراد مشهور و کسانی قرار دارد که یا مدل هستند یا پیرو مدهای خاص. این عینک‌ها برای مراسم رسمی قابل استفاده نیستند و فقط می‌توان در مناسبت‌های خاصی از آنها استفاده کرد. البته برخی طرح‌ها همانند فریم‌های قلبی یا نمونه‌هایی که شکلی شبیه دو قاب بودن دارند را در حالت عادی هم می‌توان استفاده کرد. این تیپ عینک برای افراد خاص در سال 2019 است. 6- عینک سایز بزرگ به سبک قدیمی عینک‌های آفتابی سایز بزرگ که طراحی قدیمی و نوستالوژیک دارند را در سال 2019 در بیشتر فروشگاه‌های عینک آفتابی خواهید دید. در حال حاضر هم این عینک‌ها در بازار موجود هستند و دوباره امسال هم حضور خواهند داشت. مزیت سایز بزرگ بودن عینک آفتابی در این است که از همه محیط اطراف چشم هم محافظت می‌کند و کمک می‌کند تا پوست حساس دور چشم در اثر تابش‌های مضر خورشید تیره و چروک نشود.

7- فریم مربعی

عیک آفتابی با فریم مربعی و سایز بزرگ از دیگر مدهای سال 2019 میلادی است. عدسی‌های با رنگ‌های متنوع از زرد و خردلی گرفته تا قرمز و سیاه از نمونه‌های بارز عینک آفتابی سال جدید است.

8- عینک خلبانی دو پل

عینک‌های خلبانی با یک پل اضافه در بالای قاب خود یکی از جدیدترین مدل‌های عینک آفتابی در سال 2019 است. جذابیت این عینک‌ها در این است که بین رنگ فریم و عدسی عینک کنتراست زیادی وجود دارد. این عینک‌ها شبیه مدل‌های محافظ است که سایز بسیار بزرگی دارند.

چطور یک عینک آفتابی مناسب بخریم؟

توصیه اکید ما این است که به استفاده از عینک آفتابی عادت کنید. این نوع عینک وسیله‌ای ضروری برای محافظت از چشمان شما در برابر آسیب‌های نور خورشید است و فقط جنبه زیبایی ندارد. همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای خرید یک عینک آفتابی مناسب و استاندارد حتما به فروشگاه‌های معتبر فروش مراجعه کنید. هنگام خرید عینک حتما به فروشنده بگویید که با دستگاه UV سنج میزان حفاظت آن در برابر اشعه ماورای بنفش را اندازه بگیرد. از خرید عینک های ارزان قیمت از دستفروش‌ها و یا مغازه‌های دیگر خودداری کنید، زیرا با این کار شاید در پول خود صرفه‌جویی کرده باشید، ولی در عوض سلامتی چشم‌های خود را در معرض خطر قرار داده‌اید. عینک آفتابی در محافظت از پوست اطراف چشم نقش مهمی دارد. این پوست شامل پلک چشم است که خیلی نازک و مستعد ابتلا به سرطان پوست است. باید بدانید که عینک آفتابی از بروز چین و چروک و زمخت و بد شکل شدن پوست اطراف چشم در اثر اشعه ماورای بنفش نیز جلوگیری می‌کند. با این توضیحات، در زیر راهنمای انتخاب و خرید یک عینک آفتابی مناسب را برایتان نوشته‌ایم.
  1. دنبال یک عینک آفتابی بگردید که به طور کامل جلوی عبور اشعه ماورای بنفش نوع A و B را بگیرد. همه می‌دانیم که اشعه ماورای بنفش نور خورشید به پوست آسیب می‌زند. همچنین برای عدسی و قرنیه چشم مضراست. اشعه ماورای بنفش (UV) احتمال ابتلا به بیماری آب مروارید (کاتاراکت) چشم را افزایش می‌دهد. این بیماری، عدسی چشم را کدر می‌کند و قدرت بینایی را کاهش می‌دهد. همچنین اشعه ماورای بنفش باعث تخریب ماکولا (لکه زرد) می‌شود. ماکولا بخشی از شبکیه چشم است که برای وضوح بینایی لازم است. ناخنک چشم و پیش ناخنک چشم هم از دیگر مشکلات چشمی وابسته به اشعه ماورای بنفش است. ناخنک چشم زمانی رخ می دهد که ملتحمه چشم (لایه شفاف روی سفیدی چشم) به سمت قرنیه کشیده شود. پیش ناخنک، یک برآمدگی مایل به زرد روی سفیدی چشم است. لنز (شیشه) عینک تا 99 درصد و یا 100 درصد جلوی عبور اشعه ماورای بنفش نوع A وB را می‌گیرد. محافظت 400 UV، یعنی اینکه این عینک جلوی عبور اشعه‌های نور خورشید تا 400 نانومتر را می‌گیرد و نشان می‌دهد کوچک‌ترین اشعه ماورای بنفش هم به چشم نمی‌رسد.
  2. عینک آفتابی با رنگ درست بخرید. شیشه تیره تر لزوما بهتر از شیشه روشن‌تر از چشم در برابر اشعه یو وی محافظت نمی‌کند. اما رنگ شیشه عینک آفتابی نقش مهمی در تشخیص رنگ‌ها دارد. شیشه‌های زرد و یا ته رنگ قرمز باعث می‌شوند تغییرات رنگ‌ها و نورها را به سختی تشخیص دهید. ولی شیشه‌های دودی، سبز و قهوه‌ای کمترین خطای رنگ را دارند و برای رانندگی بهتر هستند.
  3. عینک آفتابی بزرگ‌تر، بهتر است. عینک آفتابی که دارای قاب بزرگ‌تر است بهتر از چشم‌ها حفاظت می‌کند. به این خاطر که جلوی اشعه‌هایی که از اطراف عینک به چشم می‌رسند را بیشتر می‌گیرد.
  4. عینک پلاریزه بخرید. لنزهای پلاریزه، درخشش و انعکاس نور خورشید از روی سطوح، مانند آب یا آسفالت را کاهش می‌دهند. این عینک‌ها برای رانندگی در جاده بسیار مناسب هستند.

کامنت بگذارید