خانه اخبار ۳ روشی که به تقویت بینایی شما کمک خواهند کرد

۳ روشی که به تقویت بینایی شما کمک خواهند کرد

نویسنده تیم لوناتو
تقویت بینایی

تقویت بینایی

تقویت بینایی چگونه است؟ بینایی مطمئنا یکی از مهم‌ترین حس‌های انسان است. بنابراین می‌بایست تمامی کارهای ممکن را برای حفظ سلامت و تقویت بینایی خود انجام دهیم. خوشبختانه با تغییر برنامه‌ی غذایی، سبک زندگی و روش‌های پزشکی می‌توان بینایی را بهبود بخشید و آن را به قوت خود باقی نگه داشت.

تقویت بینایی از طریق تغذیه

تقویت بینایی

مصرف لوتئین خود را افزایش دهید

لوتئین یک نوع ماده‌ی مغذی است که به عنوان ویتامین چشم شناخته شده است. مصرف بیش از 12 میلی گرم در روز از این ماده پیشرفت دژنراسیون ماکولا را که با بالا رفتن سن افزایش می‌یابد و سایر بیماری‌های چشمی را کاهش خواهد داد. غذاهایی که سرشار از لوتئین هستند:

  • سبزیجاتی که دارای برگ سبز هستند: کاهو، کلم بروکلی و اسفنجاج دارای درصد مناسبی لوتئین هستند.
  • میوه‌ها، بخصوص کیوی، پرتقال و انگور
  • کدو مسما و کدو سبز

علاوه بر این شما می‌توانید از مکمل‌های غذایی حاوی لوتئین نیز استفاده کنید. اما در نظر داشته باشید که جذب لوتئین از طریق غذا بسیار موثرتر خواهد بود.

برای درخواست معاینه در محل اینجا کلیک کنید.

اپتومتریست لوناتو با 50 عدد از پرفروش‌ترین عینک‌های ما در محل شما حضور خواهد داشت

در رژیم خود اسیدهای چرب امگا3 را بگنجانید

تقویت بینایی

این مواد مغذی می‌توانند دژنراسیون ماکولا را کاهش دهند، به جلوگیری از آب مروارید کمک کنند و علائم خشکی چشم را بهبود بخشند. بهترین منبع برای امگا3 ماهی چرب، بخصوص ماهی قزل آلا و ساردین است. علاوه بر این در ماهی تن، ماهی خاویاری و صدف‌ها نیز می‌توان این ماده را یافت.

مقدار زیادی ویتامین A مصرف کنید

این ویتامین در تقویت بینایی و بهبود آن به خصوص در تاریکی تاثیر داشته و از کوری شبانه جلوگیری خواهد کرد. غذاهای متعددی حاوی ویتامین A هستند.

  • هویج. سال‌هاست که هویج به عنوان غذایی مناسب برای بهبود بینایی شناخته شده است. در واقع باید گفت که هویج سرشار از ویتامین A است که به تقویت بینایی شما کمک زیادی خواهد کرد.
  • سیب زمینی شیرین
  • تخم مرغ

مواد غذایی دارای ویتامین C مصرف کنید

ویتامین C می‌تواند به کاهش تشکیل آب مروارید و شروع انقباض ماکولا کمک کند. مواد زیر جزو بهترین منابع ویتامین C شناخته شده‌اند.

  • پرتقال: بهتر است برای جذب ویتامین C از میوه‌ی پرتقال به جای آب پرتقال استفاده کنید.
  • فلفل قرمز: تنها یک فلفل بزرگ قرمز 500% از ویتامین C مصرفی روزانه‌ی شما را تامین خواهد کرد.
  • سبزیجات با برگ‌های سبز تیره: کاهو و کلم بروکلی حاوی مقدار زیادی ویتامین C هستند. با مصرف یک فنجان از هرکدام ویتامین لازم روزانه‌ی شما تامین خواهد شد.
  • انواع توت‌ها: بلوبری، توت فرنگی، شاه‌توت و تمشک همگی بهترین گزینه برای مصرف ویتامین C هستند.

با تغییر سبک زندگی‌تان، به تقویت بینایی خود کمک کنید.

تقویت بینایی

از کامپیوتر به درستی استفاده کنید

در این عصر دیجیتال افراد زیادی زمان خود در استفاده از کامپیوتر و تلفن‌های همراه هوشمند می‌گذرانند. این کار ممکن است خطرات جدی‌ای به بینایی شما وارد کند.

وزن خود را در بازه‌ی مناسبی نگه دارید

داشتن یک رژیم غذایی مناسب تنها به تقویت بینایی شما کمک نخواهد کرد. یک رژیم مناسب به شما کمک خواهد کرد که از بیماری‌های مختلف مربوط به اضافه وزن بپرهیزید. یکی از این بیماری‌ها دیابت است که خطر زیادی نیز برای چشم دارد و ممکن است منجر به کوری بیمار شود.

از کشیدن سیگار بپرهیزید

سیگار مشکلات زیادی همچون آب مروارید، دژنراسیون ماکولا و آسیب عصب بینایی برای چشم شما به همراه خواهد داشت.  علاوه بر این مصرف سیگار ممکن است منجر به دیابت شود که دیابت نیز آسیب جدی به چشم وارد خواهد کرد.

از عینک آفتابی استفاده کنید

تقویت بینایی

اشعه‌ی UV خورشید، آسیب‌هایی جدی به چشمان شما وارد می‌کند. یک جفت عینک آفتابی خوب بگیرید که قادر به محافظت چشمان شما در برابر این اشعه‌ی مضر باشد.

مراقب لنزهای خود باشید

لنزهای طبی کثیف ممکن است موجب آسیب رساندن به چشمان شما شود و حتی عفونت چشمان‌تان شود. با نگهداری درست از لنزها شما از این خطرات در امان خواهید بود.

خواب کافی داشته باشید

یک خواب 8 ساعته برای چشمان شما استراحت مناسبی خواهد بود تا بتواند خود را به حالت نرمال برساند و شما را برای شروع یک روز عالی آماده کند.

تقویت بینایی با استفاده از تمرینات چشم

تقویت بینایی

از دکتر چشم خود درباره‌ی تمرینات چشمی سوال کنید. با وجود اینکه هنوز در تاثیر تمرینات چشمی بر تقویت بینایی شک هست، برخی دکترها این تمرینات را برای افرادی با مشکلات چشمی خاص تجویز می‌کنند. این مشکلات شامل تنبلی چشم، چپی چشم و عدم تمرکز دید می‌باشند. از دکتر خود سوال کنید که آیا این تمرینات چشمی برای شما مناسب خواهند بود یا نه و او بسته به نیاز شما تمریناتی را پیشنهاد خواهد داد.

برای درخواست معاینه در محل اینجا کلیک کنید.

اپتومتریست لوناتو با 50 عدد از پرفروش‌ترین عینک‌های ما در محل شما حضور خواهد داشت

سوالات رایج در مورد تقویت بینایی

فلفل دلمه‌ای برای تقویت بینایی مفید است؟

فلفل دلمه‌ای‌های رنگی بیشترین ویتامین C را دارند. این فایده برای رگ‌های خونی چشمان شما مفید است و خطر ابتلا به آب‌مروارید را کاهش می‌دهد.

برای تقویت بینایی کودکان باید چه کرد؟

مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ برای سلامت کودک مهم هستند. این ماده تقویت‌کننده بینایی است و به رشد بینایی کودک کمک می‌کند. این مواد در روغن ماهی، دانه‌های چیا، ماهی ساردین، روغن جلبک، گردو و دانه‌های کتان یافت می‌شوند.

ویتامین A برای چشم لازم است؟

ویتامین A چشم را از بیماری‌های شایع مانند آب‌مروارید، تباهی لکه زرد یا دژنراسیون ماکولا در امان نگه می‌دارد. افرادی که سبزی‌های دارای برگ‌های تیره مصرف می‌کنند، میزان مناسبی از این ویتامین را دریافت می‌کنند. کلم پیچ، اسفناج و خربزه منابع غنی ویتامین C و E هستند. با خوردن این گیاهان نگران کمبود ویتامین A در بدن خود نباشید.

با ماهی سالمون می‌توان خشکی چشم را برطرف کرد؟

اگر نگران سلامتی چشمان خود هستید، ماهی سالمون بخورید! شبکیه چشم شما به امگا۳ نیاز دارد تا بتواند به‌خوبی کار کند. کمبود امگا۳ به خشکی چشم و دیگر اختلالات چشمی منجر خواهد شد. امگا۳ در غذاهای دریایی مانند ماهی تن، ماهی سالمون،  ماهی قزل‌آلا و… به‌وفور وجود دارد.

Related Articles

کامنت بگذارید